کد خبر: ۶۶۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۶

پوتین: اوضاع را بدتر نکنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه از تهدید ایران به تحریم های شدیدتر انتقاد کرده و هشدار داده که چنین رویه‌ای ممکن است روند حل مناقشه اتمی ایران را به بن‌بست بکشاند.

به گزارش خبرگزاری رویتر ولادیمیر پوتین که روز جمعه ساعاتی پس از اعلام تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست سران اتحادیه اروپا در پرتغال سخن می‌گفت خاطرنشان ساخت: «اینکه مثل دیوانه‌ای تیغ‌به‌دست به این طرف و آن طرف برویم راه خوبی برای حل مسئله (هسته‌ای ایران) نیست».

روسیه پیش از این نیز با تشدید تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مخالفت کرده بود که در نتیجه مخالفت‌های این کشور و جمهوری خلق چین قطعنامه دیگری علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان صادر نشده و اقدام بعدی به مشخص شدن نتیجه مذاکرات خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرف ایرانی و گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از نحوه پاسخگویی ایران به سئوالات این نهاد در پایان آبان‌ماه موکول گردیده‌است.

رئیس جمهور روسیه با بیهوده توصیف کردن تهدید ایران به تحریم‌های جدید و اقدامات نظامی گفت: «برای چه باید وضعیت موجود را حادتر کنیم». وی در عین‌حال تاکید کرد که مخالفت کشورش با هرگونه نقض اشاعه تسلیحات اتمی را به اطلاع رهبران ایران رسانده‌است.

پوتین افزود: «تا چندی پیش بنظر نمی‌رسید که بتوان مشکل هسته‌ای کره‌شمالی را حل کرد، اما با این وجود با تکیه بر ابزار صلح‌آمیز این مشکل عملاً تمام‌شده است».

اظهارات نسبتا تند رئیس جمهور روسیه در جمع سران اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد کشورش تحریم های تازه‌ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سه بانک ایرانی ملی، ملت و صادرات به اجرا خواهد گذاشت.

این مجموعه تحریم‌ها که بسیاری ناظران آن را شدیدترین اقدام آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانسته‌اند، با واکنش قاطع مقامات کشورمان همراه شد و سخنگوی وزرات خارجه آن را به عنوان «سیاست خصمانه واشنگتن» محکوم کرد. سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز تحریم‌های تازه ایالات متحده را بی اثر دانسته و گفت سپاه اکنون بیش از هر زمان دیگری آماده دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین