کد خبر: ۶۶۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
هفتم آبان ماه برگزار می‌شود

بزرگداشت کوروش در تخت جمشید

آفتاب‌‌نیوز :

به مناسبت سالروز تولد كوروش هخامنشي، مراسم بزرگداشتي هفتم آبان‌ماه در تخت جمشيد (پارسه) برگزار می‌شود. 

«محمدرضا بذرگر» رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری استان فارس با اعلام این خبر افزود: «اين مراسم با هدف نمايش عظمت تاريخی بنای تخت جمشيد (پارسه) و تحليل و تفسير روايات موجود درباره‌ كوروش و رابطه‌ آن با آيات قرآنی و مفاهيمی مانند ذوالقرنين برنامه‌ريزی شده‌است».

وی افزود: «به مناسبت بزرگداشت روز كوروش بازديد از پاسارگاد و تخت جمشيد (پارسه) برای عموم بازديدكنندگان فردا رايگان خواهد‌بود». 

بذرگر همچنين به ارايه‌ سخنرانی‌هايی درباره‌ دوران تاريخی استان فارس و هخامنشيان در اين مراسم اشاره‌كرد و گفت: «با دعوت از محققان و كارشناسان فعال تاريخی، از آنها می‌خواهيم با توسعه‌ دامنه‌ مطالعات خود در حوزه‌ تاريخ استان فارس، نتايج مطالعات خود را سال آينده به‌شكل مفصل‌تری ارايه دهند». 

رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از برگزاری تور گردشگری به مقصد آرامگاه كوروش خبر داد و اضافه كرد: «تلاش می‌كنيم، مراسم بزرگداشت روز كوروش را سال آينده در همايشی بزرگ‌تر و علمی‌تر برگزار كنيم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
0
0
در روز هفتم آبان هیچ مراسم بزرگداشتی وجود نداشت و بلیط ها هم اصلا رایگان نبود و نیروی انتظامی هم ساعتها از ورود افارد به پاسارگاد جلوگیری کرد.
پاینده باد ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
اتفاقا من رفتم رایگان بود دمشون گرم
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
خوب بود خدا خیرشون بده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین