کد خبر: ۶۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۵
سخنگوی جمعیت آبادگران جوان:

سه چهارم نمایندگان کنونی در مجلس آینده حضور نخواهند داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی جمعیت آبادگران جوان گفت: «اگر گروه 11 نفره اصولگرایان قصد دارد تا باعث وحدت و توفیق مجموعه اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم شود، اعضای این گروه نباید خود کاندیدای انتخابات باشند». 

«حسن بیادی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، درباره پیش‌بینی خود از ترکیب مجلس هشتم، اظهار داشت: «مجلس هشتم ترکیبی از چهره‌های معتدل از هر دو جریان سیاسی کشور است اما تندروها و آنهایی که نتوانستند صداقت خود در ادعای خدمتگذاری به مردم را اثبات کنند، جایی در آن نخواهند داشت، حتی اگر به وحدت برسند. البته نامزدهای مستقل هم جایگاه خوبی در مجلس آینده خواهند داشت». 

وی در پاسخ به این پرسش که به اعتقاد او چند درصد از نمایندگان مجلس هفتم در مجلس آینده حضور نخواهند داشت؟ گفت: «اگرچه نمی‌توان در این خصوص با قاطعیت اظهار نظر کرد اما تحلیل من این است که تنها یک چهارم نمایندگان کنونی در دوره آینده حاضر خواهند بود». 

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان افزود: «همزمان با پایان دهه سوم عمر انقلاب، یک لایه جدید با تفکری نو در حال ورود به فضای سیاسی و مدیریتی کشور است که یک بخش از این لایه در دولت فعلی نمود پیدا کرده است». 

بیادی اضافه کرد: «به علت عدم حمایت دولت‌ها از احزاب و گروه‌های سیاسی در ایران، احزاب هنوز نتوانسته‌اند جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا کنند. به همین دلیل اثرگذاری آنها در جامعه حداکثر 20 تا 30 درصد است. البته احزاب هم نتوانسته‌اند پاسخگوی رفتارهای خود به مردم باشند». 

وی ادامه داد: «برخی سران و چهره‌های با سابقه تعدادی از احزاب اصولگرا هنوز راضی نشده‌اند تا از جایگاه مدیریتی خود عقب‌نشینی کرده و جا را برای نیروهای جدید و جوان‌تر باز کنند. این عده فکر می‌کنند هنوز خودشان هستند که باید برای تمام اصولگرایان تصمیم بگیرند. دلیل تشکیل گروه 6+5 هم همین مسأله است». 

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه «از گروه‌ 11 نفره اصولگرایان حمایت می‌کنم»، اظهار داشت: «اما گروه 6+5 باید بداند که رمز موفقیتش در رساندن اصولگرایان به وحدت، این است که خود اعضای گروه نامزد انتخابات نباشند». 

بیادی همچنین با اعلام حمایت قطعی آبادگران جوان از نامزدی «علی لاریجانی» در انتخابات مجلس هشتم به شرط کاندیداتوری وی، گفت: «ما آقای باهنر را هم یک نیروی ارزشی می‌دانیم که هر کجا خدمت کنند، اثرگذار هستند ولی بهتر است در انتخابات مجلس هشتم نیز شرکت کنند». 

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان در پاسخ به این پرسش که «نقش گرانی‌های موجود را در اقبال مردم به دولت نهم چگونه ارزیابی می‌کند؟»، تأکید کرد: «قابل انکار نیست که گرانی و تورم فوق‌العاده کنونی تأثیر منفی خود را بر نظر مردم نسبت به دولت گذاشته است». 

وی بر این اساس به مسئولان دولت نهم توصیه کرد تا «به جای توجیه کردن گرانی‌ها، با مردم شفاف سخن بگویند و دلایل این مسأله را برای آنها تشریح کنند». 

به گفته بیادی، «مردم ایران اهل صداقت هستند و اگر شخص یا مقامی با آنها صادق نباشد، ‌به خوبی آن را درک می‌کنند». 

سخنگوی آبادگران جوان در عین‌حال گفت: «هیچ دولتی راضی نیست که در کشور گرانی باشد اما گرانی و تورم بالاخره دلایلی دارد. البته ممکن است حجم بالای کارهای عمرانی و زیربنایی دولت باعث بالارفتن تورم شده‌باشد».

وی همچنین از فعالیت مناسب آبادگران جوان در استان‌های کشور خبر داد و اضافه کرد: «این فعالیت‌ها در راستای وحدت اصولگرایان و عمل به توصیه مقام معظم رهبری در راستای اتحاد ملی و انسجام اسلامی است». 

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه «مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت گسترده مردمی در اتنخابات مختلف تأکید کرده‌اند»، ‌اظهار داشت: «در راستای همین تأکیدات و نیز تحقق وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم، به زودی سفرهای استانی جمعیت آبادگران جوان به سراسر کشور آغاز خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین