کد خبر: ۶۶۱۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

باکو خواستار اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل برای صلح در منطقه شد

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و مصوبات دیگر نهادهای بین المللی درباره مناقشه قره‌باغ، تنها راه برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.
آفتاب‌‌نیوز :

"جیهون بایرام‌اف " روز جمعه در دیدار "پیتر سیارتو" وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان، افزود: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و مصوبات دیگر نهادهای بین‌المللی ایجاب می‌کند تا نیروهای نظامی ارمنستان از منطقه قره‌باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در مجاورت آن خارج شوند.

بایرام‌اف، ارمنستان را به اتخاذ سیاست اشغالگری متهم ساخت و آن را عامل اصلی اوضاع متشنج در منطقه خواند و اظهار کرد: قطعنامه‌ها و مصوبات نهادهای بین المللی درباره حل مناقشه قره‌باغ اجرا نشده و در حل این مناقشه استانداردهای دوگانه مشاهده می‌شود.

باکو خواستار اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل برای صلح در منطقه شد

وی همچنین مدعی شد که بخشی از سرزمین‌های جمهوری آذربایجان نزدیک به ۳۰ سال است که تحت کنترل نیروهای ارمنی قرار گرفته و به همین دلیل، اوضاع متشنج در منطقه حاکم است.

بر پایه این گزارش، سیارتو نیز موضع مجارستان در ارتباط با حل مناقشه قره‌باغ را تغییرناپذیر عنوان کرد و گفت که کشورش از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند.

وی همچنین در ارتباط با اوضاع متشنج جاری در منطقه، ابراز نگرانی کرد و بروز استانداردهای دوگانه در پیوند با حل این مناقشه را غیر قابل قبول خواند.

درگیری‌های چند روز اخیر میان نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی "تاووز" این کشور، موجب تلفات جانی در هر ۲ طرف شده است.

گزارش اخیر وزارت دفاع جمهوری آذربایجان حاکی از آن است که اوضاع متشنج در این منطقه مرزی و نیز در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، همچنان ادامه دارد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان امروز (جمعه) برای بررسی چشم‌انداز روابط ۲ کشور وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین