کد خبر: ۶۶۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

شروع تحقیقات قضایی علیه ولیعهد امارات به دلیل جنایت جنگی در یمن

فعالان حقوق بشر در فرانسه از شروع تحقیقات قضایی در خصوص پرونده ولیعهد ابوظبی به دلیل شکنجه‌ اسیران جنگی و جنایت جنگی در یمن خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

فعالان حقوق بشر در فرانسه شاهزاده‌ی ابوظبی را به جرم ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم و اقدام به ارائه‌ی دادخواستی علیه او کرده‌اند که در آن خواستار انجام تحقیقات قضایی در خصوص پرونده‌ی شکنجه در یمن شده‌اند.

در این دادخواست قضایی که در پاریس به جریان افتاده است، ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی به «شکنجه‌گری، جنگ‌افروزی، کشتن زنان و کودکان و تحریم یمن که منتهی به قحطی و گرسنگی گسترده در این کشور شده» متهم شده است که در آن محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به عنوان جانشین فرماندهی نیروهای مسلح امارات مسئول آن است.

شروع تحقیقات قضایی علیه ولیعهد امارات به دلیل جنایت جنگی در یمن

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روابط خوبی دارد چندی پیش برای دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس حضور یافته بود.

رئیس جمهور فرانسه اذعان کرده است که در ملاقات با ولیعهد ابوظبی به گفت‌وگو و مذاکره در مورد ثبات در خاورمیانه، جنگ در یمن و ایران و موضوعاتی دیگر پرداخته‌اند بدون آنکه جزئیات بیشتری از این ملاقات ارائه دهد.

براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت از زمان شروع دخالت‌های نیروهای تحت حمایت عربستان نزدیک به ۱۰ هزار نفر در یمن کشته شده‌اند و ۱۴ میلیون نفر نیز آواره جنگی محسوب شده و در معرض سوءتغذیه و گرسنگی قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین