کد خبر: ۶۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴

چرا شاگرد مصباح استعفا داد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاگرد آیت‌الله مصباح یزدی دلایل استعفای خود از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را تشریح کرد. 

محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص دلایل کناره‌گیری خود از مؤسسه‌ای که تحت نظارت آیت‌الله مصباح یزدی اداره می‌شود گفت: «دلیلش این بوده که من می‌خواهم به درس‌های حوزوی مانند تدریس کتاب‌های فقهی و اصولی حوزه بپردازم و می‌خواهم به نوشته‌جات و تدریس اهتمام کنم. شرح کتاب‌هایی را نوشته‌ام مانند مکاسب، بدایه،‌ نهایه و... . برخی را با ناشر قرارداد بسته‌ام. می‌خواهم کمی آزادتر و فارغ‌البال‌تر باشم». 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کناره‌گیری شما به تفاوت دیدگاه‌ با مؤسسه مرتبط است یا نه اظهار داشت: «فعلا علتش همین است که گفتم. می‌خواهم به کارهای علمی بپردازم. دیگر اینها تحلیل و تفسیر تحلیلگران است. من خیلی نمی‌خواهم وارد این مسایل شوم و تحلیل آن را به عهده تفسیرگران و تحلیل‌گران می‌گذارم». 

غرویان ادامه داد: «مسأله سیاسی نیست. سال، سال وحدت و انسجام است و برای من آنچه اهمیت دارم بعد علمی کارهایم است. من اکنون در مرکز مبانی علوم اسلامی فعالم و همچنین در حوزه، فقه و فلسفه می‌گویم». 

عضو شورای سردبیری مجله علمی – تخصصی معرفت که مربوط به مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) بوده و تحت نظارت آیت‌الله مصباح یزدی اداره می‌شود، در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا استعفای شما از مؤسسه، کناره‌گیری از عضویت در شورای سردبیری مجله معرفت را هم شامل می‌شود یا خیر اظهار داشت: «من حدود دو هفته است که از مؤسسه استعفا داده‌ام و مجله معرفت نیز زیر مجموعه مؤسسه است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین