کد خبر: ۶۶۱۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

کلاهبرداری میلیاردی از جوان همدانی در بورس

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از جوان همدانی در بورس کرده بود در استان دیگری شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز شنبه بیان کرد: متهم هنگام واریز پول برای خرید سهام در بورس به درگاه جعلی هدایت شده و هنگام وارد کردن شماره حساب و دیگر مشخصات مورد نیاز، اطلاعات او به سرقت می‌رود.

وی بیان کرد: فرد کلاهبردار اقدام به جابجایی ۱۰۰ میلیون تومان از حساب مالباخته کرده بود که کارشناسان پلیس فتا با پیگیری های فنی و تخصصی، متهم ۱۸ ساله را در یکی از استان‌ها شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند و متهم با قرار مناسب راهی زندان شد.

کلاهبرداری میلیاردی از جوان همدانی در بورس

رییس پلیس فتا همدان با بیان اینکه این نخستین پرونده کلاهبرداری از خریداران سهام در بورس در این استان است بیان کرد: متهم در بازجویی به چند فقره کلاهبرداری دیگر اعتراف و هدف از این کا را انتفاع مالی عنوان کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: افراد کلاهبردار از هر فرصتی برای هدایت شهروندان به درگاه جعلی و خالی کردن حساب شان استفاده می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود متقاضیان فعالیت در بورس از مجاری قانونی، کارگزاری و سایت معتبر وارد شوند.

وی بیان کرد: افرادی که قصد پرداخت های اینترنتی دارند پس از ورود به صفحه پرداخت، یک بار به صورت آزمایشی از صفحه خارج شده و مجدد وارد شوند در صورت تغییر نیافتن حروف و اعداد تصاویر امنیتی که به منظور بررسی ربات نبودن در درگاه بانکی پیش بینی شده است، از ادامه عملیات خودداری کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: همچنین افراد باید یک نوبت یکی از اطلاعات درخواستی در صفحه را به عمد اشتباه وارد کنند که در صورت اعلام اخطار بدانند که صفحه جعلی نیست و در صورت پذیرش اطلاعات غلط متوجه شوند که وارد صفحه فیشینگ شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
1
100 میلیون تومن رو چرا نوشتید میلیاردی ؟!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین