کد خبر: ۶۶۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

آخرین وضعیت مازندران پس از سیل

بارش شدید باران به مدت چند ساعت در مازندران، علاوه بر وقوع خسارت در بسیاری از شهرهای این استان، موجب مرگ یک فرد آملی شد و حدود ۱۲ میلیارد ریال به بخش های کشاورزی گلوگاه خسارت وارد کرد، این در حالی است که بسیاری از متخصصان و اساتید دانشگاه در گذشته، بر لزوم چاره‌اندیشی نسبت به وقوع باران‌های سیل‌آسای چند ساعته تاکید کرده بودند.
آخرین وضعیت مازندران پس از سیل
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در مورد بارش روزهای اخیر و ایجاد سیلاب در برخی مناطق و خسارات احتمالی، اظهار کرد: بارندگی‌های روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، در بالادست توسکا چشمه در محور گلوگاه به دامغان، منجر به ایجاد رواناب حاصل از باران شد که گل و لای را به سطح جاده آورد و تردد به سختی صورت می‌گرفت اما با حضور نیروهای امدادی بازگشایی صورت پذیرفت.

وی افزود: با بالا آمدن آب رودخانه در روستای کیله نو گلوگاه به دلیل شدید بودن باران، آب در پشت نیوجرسی جمع شد و این امر، تردد در این منطقه را با اختلال رو به رو کرد، که خوشبختانه به کمک نیروهای راهداری مسیر بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: در شهرستان قائم‌شهر و ساری شدت بارندگی منجر به آبگرفتگی معابر، سطح خیابان‌ها و زیرگذرها شد که پس از پایان بارندگی این مشکل نیز بررسی و برطرف شد.

وی افزود: در روستای جنت‌رودبار شهرستان رامسر نیز به تأسیسات آب شرب منطقه خسارت وارد شد به طوری که خط انتقال آب با مشکل رو به رو و این امر منجر به قطعی آب در آن منطقه شد، از آنجایی که دسترسی به آن منطقه دشوار بود اتصال آب به شبکه روستایی، با کندی پیش رفت هرچند در همان روز مشکل را برطرف کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران‌ مازندران ادامه داد: باران در شهرستان‌ آمل نیز آسیب‌هایی به همراه داشت، به گونه‌ای که در مناطق کوهستانی و روستایی نشل و اندوار در نمارستاق نیز آبگرفتگی گزارش شد و نیروهای راهداری اقدام به بازگشایی جاده‌ها کردند، همچنین در روستای نمارستاق شدت جریان آب به حدی بود که منجر به چپ شدن یک خودرو شد.

احمدی گفت: با توجه به شدت بارندگی و آسیب احتمالی در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها، هنوز خسارت به بخش های وارد شده برآورد نشده است.

خسارت ۱۲ میلیاردی به بخش‌های کشاورزی در گلوگاه

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: در پی بارش باران شدید در منطقه دشت شهرستان گلوگاه در ۲۴ تیرماه امسال، خسارت شدیدی به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و تاسیسات زیربنایی کشاورزی وارد شد.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این است که خسارت ۱۲ میلیارد ریالی به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و تاسیسات زیربنایی کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از اعزام کارشناسان این مدیریت برای بررسی و برآورد دقیق خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان این مدیریت پس از بازدیدهای میدانی در حال بررسی میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی هستند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی فخاری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه به بیش از ۳۰۰ نفر در جریان سیل هفته گذشته در مازندران امدادرسانی شده است، گفته که، شهرهای آمل، قائم شهر، گلوگاه و رامسر از شهرهایی بودند که دچار آبگرفتگی شدند.

ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران در گفت‌وگو با ایسنا به این نکته اشاره کرد که، وقوع بارش رگباری در مناطق بالادست غرب شهرستان گلوگاه با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه در رودخانه تیله‌نو سبب انسداد مسیر جاده سراسری و ترافیک سنگین در محور بهشهر گلوگاه شده بود و بارش‌ها در ایستگاه‌ کلارود در دیوا بابل، ۱۲ درصد بارش سالانه این ایستگاه بوده است.

همچنین علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز به ایسنا گفته بود که، در اثر بارندگی و طغیان رودخانه در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه یک مرد ۶۹ ساله، متاهل، ساکن شهرستان آمل جان خود را از دست داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین