کد خبر: ۶۶۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

آژیر قرمز کرونایی در13 شهر مازندران/بستری بودن 1577 بیمار مبتلا به کرونا در استان

با اعلام روسای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی زیر نظر این دانشگاه‌ها در مجموع تعداد بیماران به هزار و 577 نفر رسید و هشدار نسبت به افزایش بیماران مبتلا در راس گفته‌های آنها قرار دارد.
آژیر قرمز کرونایی در13 شهر مازندران/بستری بودن 1577 بیمار مبتلا به کرونا در استان
آفتاب‌‌نیوز :

پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا رو به اتمام است روزهای پراسترس و پر نگرانی را پشت می‌گذاشتیم

از روزهای ابتدایی پنجمین ماه از شیوع کرونا هشدارهایی از سوی مسؤولان مبنی بر افزایش ابتلا در استان داده شد اما باوجود همه این توصیه‌ها بسیاری از مردم قرنطینه خانگی را شکستند و حتی بدون ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماع حاضر می‌شدند.

دیری نگذشت که مازندران در وضعیت هشدار کرونایی قرار گرفت و باتوجه به کم‌توجهی به این مسائل و فاصله‌گذاری اجتماعی آژیر قرمر کرونایی در استان به صدا درآمد.

این روزها هم که شرایط قرمز شد اما آمارهای ارائه شده و گزارش‌های اعلام شده ازسوی مسؤولان ستاد کرونا در استان نشان می‌دهد شرایط بحرانی است و مازندران حتی از وضعیت قرمز کرونایی نیز عبور کرده است.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای آمل، بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی افزود: طی۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۱۵۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی ادامه داد: ۱۳۲۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی واستفاده از ماسک نکاتی کلیدی برای جلوگیری از ابتلا هستند، تصریح کرد: رعایت این نکات خصوصا ماسک زدن می‌تواند از قرارگیری شما در معرض ویروس‌هایی که می‌توانند ساعت‌ها در هوای مکان‌های شلوغ بماند تا حد زیادی جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: توصیه اکید می‌شود از رفتن به مکان‌های شلوغ مانند رستوران، کافه و مراکز خرید مسقف خودداری کرده و تا از شیوع بیماری به شکل پیشرفته جلوگیری کنید.

این مسؤول گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده شاهد روند افزایش بیماران مبتلا به کرونا باشیم.

همچنین دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: با بستری ۳۴ بیمار جدید شمار بیماران بستری کل در بابل به ۲۵۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴بیمارجدید بستری و ۱۰ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین