کد خبر: ۶۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۷
با اشاره به برخورد با منتقدان

ابوطالب: تحمل دولت نهم از دوره قبل کمتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید ابوطالب عضو فراکسیون اصولگرایان مستقل معتقد است برخی از دولتمردان سعه صدرپایینی دارند.
نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در پاسخ به این سوال که «آیا دولت نهم نسبت به دولت خاتمی سعه صدر بیشتری دارد؟»، گفت: تجربه‌ای که در یکسال و نیم ابتدای کار مجلس هفتم با دولت آقای خاتمی و بیش از دو سال است از دولت نهم دارم در مجموع سعه صدر دولت قبلی را بیشتر دیدم؛ البته وقتی می‌گوییم دولت قبلی، منظورم جناح منتسب به دولت قبلی نیست.

ابوطالب افزود: نمی‌گویم احزاب سیاسی طرفدار دولت قبلی ظرفیت یا سعه صدر داشتند. من نفس دولت را می‌گویم. اگر از وزیری سوال می‌شد وزیر در اولین فرصت در چارچوب قانون اساسی برای سوال می‌آمد؛ نه اینکه نماینده‌ها از وی سوال می‌کنند عصبانی شود و یا داخل کمیسیون حرفی و بیرون از کمیسیون حرف دیگری بزند.

وی اظهار داشت:‌ در مورد سؤالاتی که خود من از وزرای دولت نهم پرسیدم متوجه شدم در کمیسیون یک پاسخ می‌دهند ولی در بیرون کمیسیون حرف دیگری می‌زنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مستقل با اشاره به برخورد دولت نهم با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها گفت:‌ در دولت قبلی به یاد ندارم چنین برخوردی با رسانه‌ها شده باشد، وزیر ارشاد رسما می‌گوید آیین‌نامه‌ای تصویب کردیم و براساس این آیین‌نامه با سایت‌ها یا خبرگزاری‌ها برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:‌نمایندگان چندین مرتبه درباره انسداد رسانه‌ای که دولت و مشخصا وزارت ارشاد ایجاد کرد از آقای وزیر ارشاد سوال کردند ،صدها بار تذکر دادند که پاسخ قابل قبولی داده نشده ولی در دولت قبل شاهد چنین برخوردهایی نبودیم، البته نمی‌گوییم در دولت قبلی آزادی مطبوعات بیشتر و بهتر بوده، من فقط در زمینه سعه صدر دولت‌ها توضیح می‌دهم.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه «دولت نهم تحمل کمتری در مقابل انتقاد دارد»، گفت: این دولت رسانه‌های رسمی زیادی در اختیار دارد، یعنی هم صدا و سیما مشخصا از دولت حمایت می‌کند و هم روزنامه‌های متعلق به اصولگرایی از دولت حمایت می‌کنند و تعداد روزنامه‌های منتقد دولت نسبت به دوره قبل خیلی کمتر شده است و ضمنا دولت خود به سمتی می‌رود که سایت‌های دولت ساخته درست می‌کند و دولت به طور غیرقابل باوری از این سایتها حمایت می‌کند و وابستگی این سایتها را به دولت کتمان نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین