کد خبر: ۶۶۱۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
هر چه سطح آهن خون افزایش یابد، سلامتی فرد کاهش می‌یابد

مصرف گوشت قرمز زودتر شما را پیر می‌کند

حفظ آهن خون در سطحی متعادل ضامن طول عمر بیشتر است. دانشمندان دریافته‌اند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز به دلیل آنکه باعث افزایش سطح آهن خون می‌شود فرایند پیری را در فرد سرعت می‌بخشد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- نتایج بررسی تازه‌ای نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز می‌تواند فرایند پیر شدن را در افراد سرعت بخشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این بررسی دانشمندان دریافته‌اند که حفظ آهن خون در سطحی متعادل ضامن طول عمر بیشتر است. محققان در این بررسی از داده‌های ژنتیکی بیش از یک میلیون نفر استفاده کرده‌اند. آنان ده ناحیه ژنوم مرتبط با فرایند پیر شدن را شناسایی کرده‌اند. در این میان ژن مرتبط با متابولیسم آهن نقشی کلیدی‌تر داشته است. نتایج ابن بررسی می‌تواند به ساخت دارو‌های تازه برای درمان علائم پیر شدن زودرس کمک کند.

مصرف گوشت قرمز زودتر شما را پیر می‌کند

دانشمندان دریافته‌اند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز به دلیل آنکه باعث افزایش سطح آهن خون می‌شود فرایند پیری را در فرد سرعت می‌بخشد.

این بررسی توسط محققانی از اسکاتلند و آلمان انجام شده است و در آن داده‌های ژنتیکی برای پاسخ به این پرسش استفاده شده که چرا در برخی افراد، پیر شدن بدن در سطوح مختلفی روی می‌دهد.

"پائول تیمرز" از دانشگاه ادینبرگ می‌گوید نتایج این بررسی به شکل شگفت‌انگیزی نشان داد که هر چه سطح آهن خون افزایش یابد سلامتی فرد کاهش می‌یابد و فرد زودتر پیر می‌شود.

مصرف گوشت قرمز زودتر شما را پیر می‌کند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
3
کسی که نمیتونه گوشت بخره پس پیر نمیشه!!!
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
این مقالات را می نویسید که توجیهی برای عدم دسترسی مر دم به گوشت قرمز بتراشید اتفاقا نخوردن گوشت قرمز باعث پیری پوست می شود چون کلاژنی که در گوشت هست در هیچ ماده دیگری نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین