کد خبر: ۶۶۲۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

واکنش مردم عراق نسبت به سفر ظریف به این کشور چه بود؟

مردم عراق به ویژه جوانان این کشور با ساخت هشتگ‌هایی به زبان‌های عربی و فارسی در فضای مجازی به سفر وزیر امور خارجه ایران به بغداد واکنش نشان دادند و از آن استقبال کردند.
واکنش مردم عراق نسبت به سفر ظریف به این کشور چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

کاربران عراقی در شبکه ها و کانال های اجتماعی به طور گسترده ای به سفر محمدجواد ظریف و هیات همراه او به بغداد با عبارات عربی «اهلا و سهلا» و فارسی «خوش آمدید» واکنش نشان دادند.

هشتگ های «#خوش_آمدید» به زبان فارسی که شهروندان عراقی در شبکه های اجتماعی توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام و کانال های اجتماعی تلگرام، واتساپ و وایبر ایجاد کرده اند، امروز به طور گسترده ای در عراق بازتاب داشته است.

در کنار اینها، هشتگ های دیگری تحت عنوان «#اهلاو سهلا بظریف» از دیگر هشتگ های پرترند در شبکه های اجتماعی عراقی بوده است.

بسیاری از کاربران عراقی همچنین در هشتگ منفی کاربران سعودی نیز برای تاثیرگذاری بر این هشتگ، شرکت کرده و از مواضع حمایت گر جمهوری اسلامی ایران از عراق به ویژه در جنگ با گروه تروریستی داعش تقدیر کردند.

کاربری به نام «حسین الموسوی» گفته است: «از عناصر تروریستی داعش استقبال می کنند اما از کشوری (ایران) که مردم عراق را در پیروزی برداعش کمک کرد، ناخرسند هستند.
«َ‌‎Ahmed Aliraqi» دیگر کاربر عراقی نیز گفته است: «کجایید پادوهای سفارتخانه ها که دو روز است دارید پارس می کنید! اما در نهایت محمد جواد ظریف وزیر محبوب امور خارجه ایران در سفری رسمی وارد بغداد شده است.»

این کاربر عراقی، تصویر مشترکی از ظریف را به همراه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحه خود منتشر کرده است.

«qsdd» دیگر کاربر عراقی نیز گفته است: «با وجود پاره ای کینه توزان و نفرت انگیزان روابط ایران و عراق، خدمت برادر و میهمان عزیز آقای ظریف می گوییم به خانه امیر مومنان علی (ع) و فرزندانش خوش آمدید.»

«بتول محمد البصراوی» نیز در ذیل هشتگ «ظریفاهلابکفیالعراق» نوشته است که «همه ما مشتاق لبخند تو هستیم جناب آقای ظریف.»

خانمی تحت کاربری «الخامنائیه الاصلیه» نوشته است که «به دار و دسته هشتگ ضدایرانی می گوییم «#ظریفاهلابکفی_العراق.»

‌‎این خانم همچنین یک نوحه حماسی از مقاومت در صفحه خود گذاشته و طی آن قدرت موشکی ایران را به تصویر کشیده و افزوده است: «به آقای ظریف درعراق خیر مقدم می گوییم.»
یک کاربر نیز تصویری از سفر قبلی ظریف در صحن عتبه حسینی و در جمع زائران عراقی منتشر کرده و نوشته است: «وزیر امور خارجه آمریکا را به چالش می کشم اگر بتواند به این راحتی در بین مردم عراق بنشیند، زیرا مردم عراق او را با لنگه کفش کتک می کنند.»

«صفا الصافی» در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشته است که جناب آقای ظریف در کشور دوم خود عراق به تو خوش آمد می گوییم.

با وجود تلاش سعودی ها و رسانه هایشان برای تاثیر گذاری از طریق شبکه های اجتماعی بر سفر ظریف اما شهروندان عراق در فضای مجازی به طور گسترده و خود جوش به این تبلیغات منفی واکنش نشان داده اند.

ظریف امروز یکشنبه بعد از مذاکراتش با «فواد حسین» همتای عراقیش در کنفرانس خبری به طور ویژه از میهمان نوازی گرم ملت و دولت عراق به شدت تقدیر کرد.

ظریف در سفری یک روزه و با هدف تقویت مناسبات امروز یکشنبه در راس هیاتی سیاسی عازم بغداد شده و از آنجا راهی اربیل می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
0
اما واقعیت چیز دیگه ای بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین