کد خبر: ۶۶۲۱۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

جو بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ جلو افتاد

بر اساس نتایج نظرسنجی جدیدی، جو بایدن، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفق شد با ۱۵ درصد از ترامپ پیشی بگیرد و بدین ترتیب فاصله خود با رهبر کنونی کاخ سفید را دو رقمی کند.
جو بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ جلو افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

 بر اساس نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی، ۵۵ درصد از شرکت کنندگان گفتند اگر که انتخابات ۲۰۲۰ همین امروز برگزار شود، به جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما رای می دهند. همچنین ۴۰ درصد نیز گفتند که از ترامپ حمایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این یافته ها بیانگر یک تغییر شگرف در حمایت از بایدن محسوب می شود. کاهش حمایت ها از ریاست جمهوری ترامپ در حالی رخ داده است که میزان محبوبیت وی در بحبوحه کرونا نیز کاهش نشان می دهد.

بر اساس این نظرسنجی، فقط ۳۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند از نحوه عملکرد ترامپ رضایت دارند و ۵۷ درصد نیز گفتند که از او ناراضی هستند. در مارس سال جاری میلادی، میزان رضایتمند از ترامپ ۴۸ درصد بود در حالی که ۴۶ درصد نیز شرکت کنندگان گفته بودند از عملکردش ناراضی هستند.

رشد نارضایتی از ترامپ به انتظارات آمریکایی ها از وی درباره رسیدگی اش به بحران کنونی ویروس کرونا ارتباط دارد. در نظرسنجی روز یکشنبه مشخص شد که ۳۸ درصد از عملکرد وی راضی هستند، در حالی که ۶۰ درصد عدم رضایت خود را اعلام کردند. همچنین ۵۲ درصد نیز گفتند که به شدت از نحوه رسیدگی ترامپ به مساله ویروس کرونا ناراضی هستند.

همچنین ۵۰ درصد از شرکت کنندگان گفتند که از روند رسیدگی رئیس جمهوری آمریکا در مقوله اقتصادی رضایت دارند. در مارس این میزان ۵۷ درصد بود. اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین گفتند که به بایدن بیش از ترامپ در نحوه رسیدگی به ویروس کرونا، امنیت و مقابله با جرم و همچنین روابط نژادی در آمریکا اعتماد دارند. تنها بخشی که ترامپ از بایدن در آن رشد داشت، مساله اقتصادی است.

این نظرسنجی در کنار نظرسنجی های دیگر نشان می دهد که بایدن از ترامپ جلوتر است. نظرسنجی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ ژوئیه و با حضور ۱۰۰۶ بزرگسال شامل ۸۴۵ رای دهنده ثبت نام شده انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین