کد خبر: ۶۶۲۱۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
حداقل‌بگیران تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند

کدام بازنشستگان ۳ میلیون حقوق خواهند گرفت؟

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس طرح متناسب‌سازی حقوق، حداقل‌بگیران تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه باید سه میلیون تومان دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی لطفی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل‌بگیران محسوب می‌شوند. حقوق این قشر از بازنشستگان تا اسفند سال گذشته برابر با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی مشمول متناسب‌سازی (ترمیم‌سازی حقوق) می‌شوند.

لطفی ادامه داد: شمار بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با احتساب خانواده نیز به ۷ میلیون و ۳۷ هزار نفر می‌رسد که نزدیک به دو میلیون نفر از این قشر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت و به طور حتم در تامین معیشت و هزینه‌های بهداشت و درمان هم با دشواری روبه‌رو می‌شوند.

کدام بازنشستگان ۳ میلیون حقوق خواهند گرفت؟

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکاء اجتماعی تاکید کرد: بر این اساس ترمیم حقوق این قشر از بازنشستگان در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و این متناسب‌سازی از مرداد ماه اعمال می‌شود.

لطفی ادامه داد: مطابق با این همسان‌سازی حداقل‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه باید سه میلیون تومان دریافت کنند و مستمری ۳۰ روز سابقه نیز برابر با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

به گفته وی، به منظور تحقق عدالت اجتماعی بیشترین میزان حقوق به بیشترین سابقه بیمه‌پردازی تعلق می‌گیرد.

منابع سازمان تامین اجتماعی بین‌نسلی است

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: منابع این سازمان نیز بین‌نسلی است و از طریق پرداخت بیمه تامین می‌شود. به عبارت دیگر این اعتبارات سرمایه بازنشستگان است که در دوران استخدامی پرداخت شده است.

به گفته لطفی، این افزایش حقوق تاکنون نیز به دلیل عدم کفایت منابع سازمان تامین تحقق نیافته بود اما اکنون آستانه اجرا قرار گرفته است.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر منابع و اعتبارات سازمان تامین اجتماعی

وی با بیان این که امروز شیوع ویروس کرونا نیز منابع این سازمان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: اکنون بیش از ۲۷ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند و هزار و ۳۵۰ نفر نیز در حال حاضر بستری‌اند.

به گفته عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، هشت درصد از مجموع فوت‌شدگان ناشی از این بیماری نیز در مراکز درمانی تامین اجتماعی است که به منظور معالجه و درمان یک ریال نیز از دولت گرفته نشده است.

لطفی یادآور شد: در سال گذشته اما ۱۲ هزار میلیارد تومان، سال ۹۷ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها (از جانب دولت) دریافت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
1
نظر ما نوشته روی اب خدا فقط کمکمون کنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
روزانه داره ارزش پول كم ميشه و سر اينكه سالانه چقدر اضافه بشه هنوز دعواست .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین