کد خبر: ۶۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵

واکنش حدادعادل به تحریم‌های تازه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «غلامعلی حدادعادل» در خصوص محدودیت‌های مالی اعمال شده از سوی آمریکا برای برخی از موسسات کشور، گفت: از اين اقدامات آمريكايی‌ها معلوم می‌‌شود كه آنان هيچ علاقه‌ای به صلح و آرامش در جهان و در منطقه ندارند، زیرا در حالی كه مذاكرات ايران با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در جهت حل و فصل مساله و رفع ابهامات پيش می‌رود و البرادعی صریحا اعلام می‌‌كند كه هيچ گزارشی دال بر فعاليت هسته‌‌ای نظامی از سوی بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی دريافت نكرده است، اما ما می‌‌بينيم آمريكايی‌ها به بهانه نظامی بودن فعاليت هسته‌‌ای ايران، اين اقدامات را انجام می‌دهند و تبليغات به راه می‌‌اندازند و ایران را حامی تروريست و مخالف دموكراسی و امثال اين جور كارها اعلام می‌کند. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، حداد عادل گفت: آمریکایی‌ها در عین حال ادعا می‌کنند که خیرخواه ملت ایران و مخالف دولت ایران هستند و گمان می‌کنند با این ژست‌های دروغین می‌توانند بین دولت و ملت ایران جدایی و اختلاف بیندازند.
وی افزود: آنچه كه مسلم است این است كه آمريكايی‌ها نشان می‌‌دهند كه علاقه‌ای به حل و فصل مساله هسته‌ای ايران ندارند و مايلند اين موضوع را هم‌چنان بهانه اعمال فشار بر ايران قرار دهند.
رییس مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حالی ايران را حامی تروريست قلمداد می‌‌كنند كه خودشان شركت خصوصی برای ترور مردم عراق به این کشور می‌‌برند، این شركت «بلك‌واتر» كه مردم بی‌گناه عراق را ترور می‌‌كند و تشت رسوايی آمريكا را از بام انداخته ، آيا نمونه بارزی از فعاليت‌های تروريستی آمريكا نيست؟ آنگاه ايران را به دليل اينكه از حماس و حزب‌الله حمايت می‌‌كند، حامی تروريسم می‌‌داند.
وی گفت: آيا حمايت از حماس كه دولت روی كار آمده با رای مردم فلسطين است، حمايت از تروريست است و يا شما كه برق و سوخت را به روی مردم فلسطين قطع می‌‌كنيد و به همراه اسرائیلی‌ها آنان را به علت دموكراسی مجازات می‌‌كنيد؟
حداد عادل اظهار داشت: آيا حماس كه برای دفاع از سرزمين خود و ايستادگی در برابر غضب فلسطين مبارزه می‌‌كند، تروريست است؟ آيا حزب الله لبنان که در برابر اسراييل متجاوز مقاومت می‌‌كند، تروريست است؟ حقيقت اين است كه آمريكا روز به روز در جهان منزوی‌تر می‌‌شود.
وی گفت: زورگيری و قلدر مابی آمريكا اين كشور را در جهان منفور و بدنام كرده و سردمداران آن تصور می‌‌كنند كه به تنهايی می‌‌توانند سازمان ملل باشند و برای همه جهان تعيين تكليف كنند و منطق آنها روز به روز ضعيف‌تر و ناكارآمدتر مي‌شود.
رییس مجلس در پایان سخنان خود مجددا اقدامات جديد آمريكا علیه دولت ایران و محدودیت‌های مالی را به شدت محکوم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین