کد خبر: ۶۶۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

تعویق سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان

دفتر نخست وزیری عراق در پی تعویق سفر مصطفی الکاظمی به ریاض پایتخت عربستان به دلیل کسالت پادشاه سعودی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این سفر با توافق مقام های دو کشور در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر الکاظمی در این باره توضیح داد که سفر نخست وزیر به عربستان به نخستین زمان ممکن که به توافق هر دو طرف رسیده موکول شده است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود امروز در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی از مقام های بغداد به ریاض سفر کند.

تعویق سفر نخست وزیر عراق به عربستان

فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی، صبح دوشنبه اعلام کرد سفر برنامه ریزی شده مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ریاض تا زمان ترخیص پادشاه این کشور از بیمارستان به تعویق افتاد.

در همین حال نخست وزیر عراق امروز در تماس تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان جویای احوال ملک سلمان شد.

به گزارش منابع عراقی، این خبر را رسانه های سعودی منتشر کردند، بدون آنکه جزئیات بیشتری ارائه دهند.

دربار سلطنتی عربستان سعودی بامداد دوشنبه اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور برای انجام آزمایشاتی به بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض منتقل شده است.

الکاظمی امروز به مناسبت سفر به عربستان نیز مقاله ای در روزنامه عکاظ عربستان منتشر کرده بود.

شبکه العربیه هم به نقل از وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که تعویق سفر نخست وزیر عراق پس از توافق دو کشور انجام شد.

وزیر امور خارجه عربستان هم در این ارتباط خاطر نشان کرد که کشورش از نخست وزیر عراق برای انتخاب سفر به عربستان به عنوان نخستین کشور پس از تصدی این مقام قدردانی می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین