کد خبر: ۶۶۲۲۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

جزئیات جدید از کشتی غرق‌شده پناهجویان در ترکیه

سفارت افغانستان در ترکیه اعلام کرده که ۵۸ جسد متعلق به سرنشینان یک کشتی حامل پناهجویان در دریاچه وان پیدا شده که تاکنون هویت ۲۴ تن آنها تشخیص شده و همه شهروندان افغانستان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب احمد خنجانی، کاردار سفارت افغانستان در آنکارا به خلیل نوری، خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که اجساد ۲۴ شهروند افغان که در این حادثه جان داده‌ و شناخته شده از آب بیرون آورده شده اما هویت بقیه اجساد هنوز مشخص نیست. او گفت که چند کودک نیز در میان جانباختگان هستند.

آقای خنجانی گفت که این اجساد از عمق ۱۵۰ متری دریاچه بیرون آورده شده است. او اضافه کرد که عملیات جستجو هنوز ادامه دارد.

جزئیات جدید از کشتی غرق‌شده پناهجویان در ترکیه

کاردار سفارت افغانستان در ترکیه می‌گوید که دولت ترکیه شماری از اجساد را به دلیل "دیرماندن در زیر آب و خراب شدن" دفن موقت کرده و در حال مذاکره در مورد باز کردن قبرها و انتقال اجساد به افغانستان است.

آقای خنجانی گفت که نماینده شرکت هوایی آریانا افغان اطلاع داده که آماده است این اجساد را به افغانستان منتقل کند.

پیشتر وزارت خارجه افغانستان در فراخوانی از مردم خواسته بود اگر ارتباط با عزیزان شان را در این مسیر از دست داده‌اند، مشخصاتش را با این وزارت شریک سازد.

وزارت خارجه افغانستان برای پیگیری موضوع هیاتی را به شهر وان فرستاده است.

حدود اوایل سرطان/تیر یک کشتی با دست‌کم هشتاد سرنشین از جمله چند کودک و زن در وان ترکیه غرق شدند.

وزارت خارجه افغانستان برای پیگیری موضوع هیاتی را به شهر وان فرستاده است.

گفته می‌شود این کشتی در عمق صد متری دریاچه وان در شرق ترکیه نشست کرده است. پلیس ترکیه مسئولیت بیرون آوردن اجساد، تثبیت هویت قربانیان و انتقال اجساد را روی بعهده گرفته بود.

همه اینها پناهجویانی بودند که با عبور از مرز میان ایران و ترکیه، برای ادامه سفر و برای پنهان ماندن از چشم پلیس، می‌خواستند دریاچه وان را در تاریکی شب با کشتی پشت سر بگذارند.

هنوز مشخص نیست چند نفر از سرنشینان این کشتی شهروندان افغانستان بوده‌اند.

قبل از این خوشحال، ساکن شهر جلال آباد به بی‌بی‌سی گفت آخرین تماسی که از حشمت، برادر ۲۲ ساله‌اش دریافت کرده، ساعتی قبل از غرق شدن این کشتی بوده است.

ترکیه، مسیری عبور مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا است، به‌ویژه شهروندان افغانستان، ایران، پاکستان و بنگلادش از مسیر ترکیه برای رسیدن به اروپا استفاده می‌کنند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین