کد خبر: ۶۶۲۳۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
تبلیغات

بهترین روش‌های از بین بردن لک‌های صورت

در این مقاله سعی کردیم تا به طور خلاصه بهترین روش‌های درمان انواع لک‌های صورت و لکه‌های پوستی را توضیح دهیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین روش درمان لک‌ها به نوع لک، اندازه و رنگ لک‌ها و جنس پوست شما بستگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

لک صورت یکی از مهم‌ترین مشکلات پوستی مردم است و اکثر مراجعینی که صورت شان لک شده است از ما در مورد کرم‌های ضد لک و بهترین روش‌های درمان لک صورت سوأل می‌کنند.

به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم، روش‌های مختلف و محصولات مختلف درمان لک را به طور کامل بررسی کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای درمان بهتر لک‌های صورت تان استفاده کنید.

بهترین روش‌های از بین بردن لک‌های صورت

بهترین روش‌های درمان لک صورت چیست؟

به طور کلی پاسخ به این سوأل به چار عامل بستگی دارد: نوع لک، اندازه لک، رنگ لک، و جنس پوست شما

بر این اساس لک‌های صورت به چند دسته تقسیم می‌شوند:

لک قهوه‌ای روشن
لک قهوه‌ای تیره
لک جای جوش
کک و مک
لک و پیس

بهترین روش‌های از بین بردن لک‌های قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای تیره

بهترین روش برای درمان لک‌های قهوه‌ای روشن و کوچک و لک‌های جای جوش استفاده از یک پکیج ضد لک است که حاوی ژل لایه بردار و کرم ضد لک نسبتاً قوی باشد. البته همراه ژل لایه بردار و کرم ضد لک باید از ژل‌های شستشو و کرم‌های مرطوب کننده هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای درمان لک‌های خود بگیرید.

برای درمان لک‌های قهوه‌ای روشن، پکیج‌های محصولاتی که توصیه می‌کنیم استفاده نمائید شامل محصولات زیر می‌شوند:

برای لک قهوه‌ای روشن پوست‌های چرب:

ژل شستشوی صورت پوست چرب برند سینره
ماسک پاک کننده سبوما آردن
کرم ضد لک پریم
کرم ضد آفتاب فاقد چربی ژنوبایوتیک

و برای لک قهوه‌ای روشن پوست‌های خشک:

فوم شوینده اوی هیدرا اویدرم
اسکراب روشن کننده و تمیز کننده آدرا
کرم ضد لک ملالیفت درمالیفت
کرم ضد آفتاب پرودرما
بهترین کرم‌ها برای درمان لک قهوه‌ای روشن پوست

برای پکیج محصولاتی که برای درمان لک‌های قهوه‌ای تیره مورد استفاده قرار می‌گیرند، مشابه لک‌های قهوه‌ای روشن هستند با این تفاوت که محصولات مورد استفاده، باید قوی‌تر از محصولات ضد لک قهوه‌ای روشن باشند.

برای لک قهوه‌ای تیره پوست‌های چرب:

ژل شستشوی صورت پوست چرب هیدرودرم
ژل پاک کننده اسکراب پریم
کرم روشن کننده هیدروکینون مدیلن
کرم ضد آفتاب SPF ۵۰ مخصوص پوست‌های چرب سینره

و برای لک قهوه‌ای تیره پوست‌های خشک:

بهترین روش‌های از بین بردن لک‌های صورت

ژل شستشو صورت مخصوص پوست خشک و حساس آدرا

کرم AHA ۱۰% مدیلن
کرم روشن کننده ملادرم درماسیف
کرم ضد آفتاب SPF ۶۰+ مخصوص پوست‌های خشک سینره
بهترین روش درمان لک جای جوش

پکیج‌های معرفی شده برای درمان لک پوست‌های چرب را می‌توان برای درمان لک جای جوش هم استفاده کرد. تنها تفاوتی که پکیج محصولات درمان لک جای جوش با پکیج‌های ضد لک پوست چرب دارد این است که از کرم‌های لایه بردار قوی مثل کرم اکسفولیاک آکنومگا ۲۰۰ نوروا یا کرم AHA ۲۰% ام کیو به جای کرم‌های لایه بردار عنوان شده در پکیج‌های ضد لک پوست چرب استفاده می‌شوند.

طرز استفاده از پکیج‌های ضد لک

ابتدا پوست خود را با ژل شستشو بشوئید. ابتدا ژل شستشو را روی دست تان بزنید و کف دست هایتان را به هم بمالید تا کف کند و به آرامی کف را روی صورت تان زده و به آرامی روی صورت تان بمالید و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه پوست تان را با آب ولرم بشوئید. سپس اجازه دهید تا پوست تان خشک شود. اگر عجله دارید، می‌توانید با یک حوله نرم یا دستمال کاغذی نرم پوست تان را به آرامی خشک کنید.

سپس از ماسک یا کرم لایه بردار را روی محل لک روی صورت تان زده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با اب ولرم پوست تان را شسته و همانند مرحله قبل اجازه دهید پوست تان خشک شود.

در مرحله بعد، از کرم ضد لک خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم، کرم‌های ضد لک را شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید تا کرم ضد لک تا صبح روی صورت تان باقی مانده و اثر خود را روی پوست تان بگذارد.

توجه کنید در تمام طول دوره درمان لک و تا ۱ ماه پس از اتمام دوره، حتماً در طول روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرده و هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار کرم ضد آفتاب خود را مجدداً استفاده کنید. سعی کنید نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب بزنید تا کرم ضد آفتاب جذب شده و پوست تان آسیب نبیند.

در صورتی که پس از استفاده از کرم‌های ضد لک احساس کردید پوست خشک شده است، حتماً از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که مناسب پوست تان باشد، استفاده کنید.

بهترین روش‌های درمان کک و مک

انتخاب بهترین روش برای درمان کک و مک بستگی زیادی به شدت پراکندگی و رنگ کک و مک‌ها دارد. در موارد که کک و مک‌ها کم بوده و رنگ روشنی دارند معمولاً استفاده از؛

کرم‌های لایه بردار حاوی آلفا-هیدروکسی اسید (AHA)
کرم‌های ضد لک و روشن کننده پوست حاوی رتین-آ
کرم‌های ضد لک حاوی هیدروکینون یا کوجیک اسید‌

می‌توانند کک و مک‌ها را تا اندازه زیادی کنترل و درمان کنند.

در مواردی که کک و مک نواحی زیادی از صورت را گرفته باشد یا رنگ تیره‌ای داشته باشد معمولاً پزشک متخصص پوست به یکی از روش‌های زیر کک و مک شما را درمان خواهد نمود:

منجمد کردن یا کرایوتراپی
لیزر CO۲
لیزر فراکشنال CO۲
لیزر با پرتو‌های سبز
لیزر IPL

تمام این روش‌ها با توجه به نوع کک و مک و توسط پزشک متخصص پوست باید انجام شوند.

بهترین روش‌های کنترل و درمان لک و پیس

لک و پیس (یا برص) به نوعی از لکه‌های پوستی گفته می‌شود که در آن ها، لک‌های سفید یا روشن روی پوست به وجود می‌آید. لک و پیس به دلیل حمله سیستم ایمنی بدن به رنگدانه‌های زیر پوست و از بین بردن ان‌ها به وجود می‌آید و در اثر از بین رفتن دانه‌های تولید کننده رنگ زیر پوست، نواحی مختلف پوست رنگ شان را از دست داده و کاملاً سفید می‌شوند.

درمان‌های موضعی برای افزایش تولید رنگدانه ها: در مواردی که لک و پیس (یا برص) کم و کوچک بوده و یا مراحل اولیه شروع لک و پیس (یا ویتیلیگو) باشد، درمان‌های موضعی با کرم‌های حاوی استروئید‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد. بهترین کرم‌های استروئیدی برای درمان ویتیلیگو عبارتند از کرم‌های مومتازون، بتامتازون، و هیدروکورتیزون.

درمان‌های موضعی کنترل سیستم ایمنی: کرم هائی که واکنش سیستم ایمنی بدن را در نواحی لک و پیس کنترل کرده و مانع حمله سیستم ایمنی به رنگدانه‌های پوست می‌شوند، مثل کرم‌های تاکرولیموس (تاکریل)، و پیموکرولیموس (پیمودرم) بهترین کرم‌های مورد استفاده برای کنترل سیستم ایمنی و درمان برص هستند.

در مواردی که برص بزرگ بوده و ناحیه زیادی از پوست را سفید کرده باشد، معمولاً درمان‌های موضعی تاثیر چندانی نداشته و دکتر متخصص پوست شما با توجه به نوع لک و پیس، اندازه و محل آن روی بدن شما با استفاده از یکی از روش‌های زیر به کنترل و درمان برص (یا ویتیلیگو) می‌پردازد:

نور درمانی
لیزر درمانی
کرایوتراپی
عمل جراحی لک‌های ماندگار

توجه داشته باشید تمامی این روش‌های باید زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا به طور خلاصه بهترین روش‌های درمان انواع لک‌های صورت و لکه‌های پوستی را توضیح دهیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین روش درمان لک‌ها به نوع لک، اندازه و رنگ لک‌ها و جنس پوست شما بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از تهیه محصولات ضد لک با دکتران داروساز ما در داروخانه آنلاین مهتاطب (https://mahtateb.com) مشورت کرده تا شما را در انتخاب بهترین روش و محصولات برای درمان لک هایتان راهنمائی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین