کد خبر: ۶۶۲۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
تبلیغات/به روزترین لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

هرآنچه که باید درباره‌ی نسل جدید دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید!

آیا با چالش‌های تشخیص چهره آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره کدام است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، یکی از نمونه‌های پرطرفدار دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک هستند.

این روزها که بیماری کرونا شدت گرفته و متاسفانه کارمندان بسیاری را با خود درگیر کرده است؛ مدیران شرکت‌های مختلف دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که کارمندان خود را از شر این بیماری حفظ کنند.

هرآنچه که باید درباره‌ی نسل جدید دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید!

دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، یکی از راهکارهایی است که این روزها به شدت به کار مدیران آمده است.

علاوه بر این نسل جدید دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در هیچ کدام از دستگاه‌های حضور و غیاب دیگر یافت نمی‌شوند.

اگر شما هم علاقه دارید تا درباره‌ی دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بیشتر بدانید؛ بد نیست تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید!

دستگاه حضور و غیاب بیومتریک چیست؟

در مقدمه حرف از دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک به میان آوردیم و گفتیم که دستگاه حضور و غیاب تصویری از خانواده‌ی دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک هستند.

بنابراین لازم دانستیم پیش از این که به سراغ اصل موضوع برویم و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را به بازی بیاوریم؛ ابتدا بفهمیم که دستگاه حضور و غیاب بیومتریک اصلا به چه نوع دستگاهی گفته می‌شود!

دستگاه حضور و غیاب بیومتریک، دستگاهی است که فرآیند شناسایی و حضور و غیاب کارمندان را به کمک یکی از ویژگی‌های بیومتریک افراد انجام می‌دهد.

ویژگی‌های بیومتریک به ویژگی‌های زیستی گفته می‌‌شوند که برای هر فرد فقط مختص و منحصر به خود اوست؛ نظیر اثر انگشت، صدا، چهره، الگوی عنبیه و ...

این ویژگی‌ها برای هر فرد فقط مختص به خود او هستند و کسی نمی‌تواند در فرآیند حضور و غیاب تقلب کند و حضور شخص دیگری به جز خودش را ثبت نماید!

عملکرد دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک به چه صورت است؟

دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک، با شناسایی یکی از ویژگی‌های بیومتریک شخص و ثبت آن به صورت کدهای تعریف شده در سیستم خود؛ می‌تواند اشخاص را شناسایی کرده و در صورت مراجعه‌ی مجدد آن‌ها را بشناسد و تردد آن‌ها را در سیستم ثبت کند.

برای مثال اگر شما از دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی استفاده می‌کنید؛ باید در ابتدای کار که دستگاه در شرکت نصب می‌شود، به سراغ دستگاه بروید و با قرار دادن انگشتتان در محل ثبت اثر انگشت، اطلاعات خود را به دستگاه منتقل کنید.

سپس دستگاه با تبدیل الگوی اثرانگشت شما به کدهایی خاص، شما را شناسایی کرده و اگر مجددا به دستگاه مراجعه کنید می‌تواند ورود یا خروج شما را ثبت نماید.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره هم عضوی از خانواده‌ی دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک است.

هنگامی که دستگاه حضور و غیاب در شرکت شما نصب می‌شود، تمامی کارمندان باید به دستگاه مراجعه کنند تا دستگاه با ثبت چندین تصویر از زوایای مختلف صورت آنان، الگوی چهره‌ی کارمندان را به صورت کد در حافظه‌ی خود ذخیره کند و پس از ذخیره‌ی این الگو، بتواند با مراجعه‌ی مجدد کارمندان آن‌ها را شناسایی کرده و عملیات حضور و غیاب را به انجام برساند.

چرا شرکت‌ها از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده می‌کنند؟

دلایل بسیاری برای استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب در شرکت‌های مختلف وجود دارد، بیایید با هم تعدادی از این دلایل را که مدیران مجبور به استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب شده‌اند را با یکدیگر بررسی کنیم:

با استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب، حضور و غیاب کارمندان به دقت کنترل می‌شود و فرآیند حضور و غیاب به درستی و بدون خطا صورت می‌پذیرد.

محاسبه‌ی حقوق و مزایای کارکنان با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد و احتمال خطا در آن به حداقل مقدار ممکن خود می‌رسد.

احتمال تقلب و شانه خالی کردن کارمندان از زیر کار، بسیار کم می‌شود و با به کار بردن سیستم‌های حضور و غیاب بیومتریک، به حداقل مقدار خود می‌رسد.

در حقیقت دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک، تنها یک دستگاه الکترونیکی ساده برای حضور و غیاب نیستند؛ بلکه این دستگاه‌ها اگر به نرم افزار حضور و غیاب متصل شوند می‌تواندد با حداکثر سرعت، حقوق و مزایای کارکنان را محاسبه کنند و کمترین احتمالی برای بروز خطا و اشتباه باقی نگذارند.

یک تحقیق جهانی و نقش دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

موسسه‌ی مالی و حسابداری کسلر، با انجام یک تحقیق بر روی تمام کسب و کارهایی که زیر نظر او فعالیت می‌کردند؛ به این نتیجه رسید که آماری در حدود 80% از کارکنان هر شرکت به دنبال این هستند تا با بی‌توجهی و پیچاندن ساعت‌های کاری (!)، فشار کار خود را سبک‌تر کنند و این عملکرد آنان موجب افت شدید بازدهی شرکت می‌شود.

در راستای این تحقیق، استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره به شرکت‌های مختلف پیشنهاد شد و با استفاده‌ی هر چه بیشتر از دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک، این آمار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

دور زدن دستگاه حضور و غیاب

مسئله‌ی تقلب کردن و دور زدن ساعت‌های کاری، مسئله‌ی جدیدی نیست و مدت‌هاست که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند.

مسئله‌ی تقلب کردن در زمان استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی به بیشترین میزان خود رسیده بود و کارمندان بدون هیچ ملاحظه‌ای، با گرفتن کارت همکاران خود، حضور آن‌ها را به صورت کاملا مرامی (!) ثبت می‌کردند و هیچ کس ککش هم نمی‌گزید و متوجه قضیه نمی‌شد!

البته با روی کار آمدن دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک و پیشرفته‌تر، این تقلب به میزان قابل توجهی کاهش یافت اما هنوز هم کارمندان زیرک و وظیفه‌شناسی (!) هستند که راه تقلب، در این دستگاه‌ها را هم یاد گرفته‌اند و می‌توانند هر زمان که اراده کنند آن‌ها را دور بزنند.

اما خب دور زدن آن‌ها به این میزان که به نظر می‌رسد ساده هم نیست و چون با ویژگی‌های بیومتریک انسان نظیر چهره و عنبیه سر و کار داریم، احتمال خطا و تقلب به شدت کاهش می‌یابد.

هرآنچه که باید درباره‌ی نسل جدید دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید!

 

آشنایی با انواع دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جهان گستر پارس

شرکت جهان گستر پارس، موفق به تولید 3 نوع دستگاه تشخیص چهره به کمک برترین تکنولوژی روز دنیا شده است.

دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره RF900، RF600 و RF620 جز پرطرفدارترین دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره در بازار هستند.

در ادامه تصمیم داریم لیستی از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره را با یکدیگر بررسی کنیم:

ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه‌های تشخیص چهره جهان گستر پارس
مجهز به سیستم پردازشگر قوی برای تشخیص چهره‌ی افراد در زمانی کمتر از یک ثانیه
مجهز به دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره‌ی واقعی از عکس
مجهز به دوربین معمولی برای نمایش تصویر افراد بر روی صفحه
ظرفیت کارکرد در محیط‌هایی تا 30000 لوکس نوری
امکان اتصال به فلش مموری برای تخلیه اطلاعات
قابلیت ارتباط با شبکه LAN/WIFI
مجهز به سنسور تشخیص چهره
قابلیت ذخیره عکس افراد هنگام تردد

ویروس کرونا و نقش دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

امروزه با شدت گرفتن بیماری کرونا و همه‌گیر شدن آن در بین مردم، کارمندان بسیاری از فرآیند حضور و غیاب با دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی سر باز می‌زنند و از ثبت حضور خود امتناع می‌ورزند.

این موضوع مشکلات بسیاری را برای شرکت‌هایی که از دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی استفاده می‌کنند؛ به وجود آورده است.

در چنین بازار و بلبشویی، استفاده کردن از دستگاه‌های حضور و غیابی که نیاز به سطح مشترکی برای افراد ندارند؛ نظیر دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره و عنبیه طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند و بازار آن‌ها داغ‌تر و پرطرفدارتر از همیشه شده است.

در این بین برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره‌ی جهان گستر پارس که در بالا خدمتتان معرفی کردیم؛ دارای چند قابلیت هستند و در حقیقت شما با خرید دستگاه حضور و غیاب، صاحب چند دستگاه حضور و غیاب می‌شوید.

هرآنچه که باید درباره‌ی نسل جدید دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید!

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جهان گستر پارس مدل RF600

این دستگاه مناسب برای فرآیند حضور و غیاب برای شرکت‌های خصوصی و دولتی است که جمعیتی متوسط دارند و به دنبال یک دستگاه حضور و غیاب با کیفیت خوب می‌گردند.

این دستگاه علاوه بر این که به سنسور تشخیص چهره مجهز است؛ دارای کارتخوان بدون تماس نیز هست و قابلیت ذخیره‌ی 500 چهره و 10000 کارت را در حافظه‌ی خود دارد؛ همچنین می‌تواند تا 200000 تردد را در روز ثبت کند.

یکی از مشکلات اصلی دستگاه‌های تشخیص چهره این است که قابلیت کار کردن در محیط‌هایی با ظرفیت نور بالا را ندارند و عملکردشان به کلی مختل و دچار مشکل می‌شود.

اما دستگاه‌های حضور و غیاب جهان گستر پارس RF600 می‌تواند در محیط‌هایی تا 8000 لوکس نوری کار کند و هیچ مشکلی در عملکردش به وجود نیاید.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا هرآنچه را که لازم دارید تا درباره‌ی نسل جدید دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید؛ به شما آموزش دهیم.

این روزها در بیشتر دستگاه‌های حضور و غیاب از روش‌های شناسایی بیومتریک استفاده می‌شود تا جلوی تقلب و خطا و اشتباه به میزان زیادی گرفته شود.

یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک هم، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره است؛ می‌دانید چرا؟

زیرا امکان تقلب در آن کمتر از دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی است و از طرفی قیمت آن نسبت به دستگاه‌های بیومتریک دیگر نظیر دستگاه عنبیه و سایرین نیز کمتر است.

اگر تمایل دارید از قیمت‌های به روز دستگاه تشخیص چهره وسایر دستگاه‌های حضور و غیاب دیگر خبردار شوید؛ به سایت جهان گستر پارس به نشانی https://www.jahangostarpars.com/time-attendance/ سر بزنید!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
حضور غیاب درتعدادی از درادارات با هر تکنولوژی نصب شودفقط مختص کارمند است.ریس ومعاون حضور وغیاب ندارندوافراد پاچه خوار هروقت دوست داشتند میلی به اداره میآیندوحضور وغیاب معنی ندارد.یعنی ساعت 8/30 حضوردارند دوباره ساعت 10 جیم میشندواز اداره بیرون می روند وساعت 13 دوباره نامرعی تا روز بعد.این تبعیض باعث شده کارمندان هم از روش فوق پیش رفته استفاده کنند.دیگه دوران ارزش واخلاق ووجدان کاری به سر آمده.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین