کد خبر: ۶۶۲۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
افراد دارای علائم این بیماری می توانند به این مراکز مراجعه کنند

مراکز منتخب ۱۶ ساعته انجام تست کرونا + اسامی

فهرست مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته کرونا که افراد دارای علائم این بیماری می توانند به آن ها مراجعه کنند، اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

با شیوع کرونا ویروس جدید در کشور، مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت با هدف غربالگری بیماران مشکوک به ویروس کرونا و کاهش مراجعین به بیمارستان ها راه اندازی شدند. در این مراکز، خدماتی همچون غربالگری، درمان سرپایی و ادامه مراقبت در منزل از جمله غربالگری، مشاوره، آموزش و تجویز دارو انجام می شود.

انجام اقدامات تشخیص و درمانی و در صورت لزوم انجام تست کرونا به صورت رایگان و ارجاع جهت بستری بیمار در بیمارستان و ادامه درمان در بیمارستان از دیگر خدمات این مراکز است.

مراکز منتخب ۱۶ ساعته انجام تست کرونا + اسامی

در عین حال بنا بر اعلام دکتر علیرضا رییسی- معاون بهداشت وزارت بهداشت فرد دارای علائم بیماری کووید-۱۹ می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ که ۳۲ هزار کارشناس در آن آماده پاسخگویی به سوالات مردم هستند، تماس بگیرد و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند تا در صورت نیاز به مراکز سرپایی ارجاع داده شوند.

رییسی تاکید کرد: هزینه انجام آزمایش کرونا در مراکز سرپایی در حوزه پیشگیری برای افراد دارای علائم بیماری رایگان است. یعنی در سطح اول و مراکز ۱۶ ساعته تست PCR رایگان است.

وی از مردم خواست که در صورت داشتن علائم بیماری، مستقیما به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، زیرا هم ازدحام ایجاد می‌شود و هم خود بیمارستان‌ها می‌توانند عفونت را انتقال دهند. بنابراین تنها در صورت نیاز با راهنمایی سامانه ۴۰۳۰ به مراکز ۱۶ ساعته محل خود مراجعه کنند.

برای دریافت فهرست کامل مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته کرونا، اینجا کلیک کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مجید آتشکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
سپاسگزارم از اطلاع رسانیتون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین