کد خبر: ۶۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
تبلیغات

علت زنگ نخوردن گوشی تلفن ثابت

اولین دلیلی که ممکن است باعث زنگ نخوردن تلفن ثابت شود؛ ایراد و اختلال در خطوط مخابراتی منزل شما می‌باشد. این اتفاق امری بسیار رایج است و در بیشتر موارد نیز همین علت منجر به بروز مشکل می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید که ایراد از خط مخابرات است یا خیر دو راه حل وجود دارد:
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از رایج‌ترین اشکالاتی که ممکن است عملکرد تلفن‌های ثابت را تحت تاثیر قرار دهد؛ زنگ نخوردن آن‌ها است. این ایراد به دلایل مختلفی می‌تواند رخ دهد و برای رفع آن نیز قبل از هرکاری باید دلیل بروز اختلال مشخص شود. شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، امروز علت نخوردن تلفن پاناسونیک را بررسی کرده و راه‌های رفع آن را نیز بیان خواهد نمود.

هرچند که با گسترش روزافزون تلفن‌های همراه، استفاده از دستگاه‌های تلفن ثابت کمتر شده است؛ اما هنوز هم نمی‌توان این تلفن‌ها و نقش آن‌ها را در برقراری ارتباط نادیده گرفت. تلفن‌های ثابت همچنان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی میان شرکت‌های تجاری و مشتریانشان به شمار می‌روند. علاوه بر این، این دستگاه‌ها همچنان حضوری پررنگ در منازل داشته و بخش اعظمی از مکالمات تلفنی روزانه، از طریق آن‌ها انجام می‌شود.

علت زنگ نخوردن گوشی تلفن ثابت

همانطور که گفته شد؛ اولین قدم برای رفع مشکل و تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک، پیدا کردن علت آن است. اینکه چه عواملی ممکن است باعث بروز این اشکال شده باشند؛ موضوعی است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت:

چرا تلفن ثابت زنگ نمی‌خورد؟

اولین دلیلی که ممکن است باعث زنگ نخوردن تلفن ثابت شود؛ ایراد و اختلال در خطوط مخابراتی منزل شما می‌باشد. این اتفاق امری بسیار رایج است و در بیشتر موارد نیز همین علت منجر به بروز مشکل می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید که ایراد از خط مخابرات است یا خیر دو راه حل وجود دارد:

راه حل اول: می‌توانید تلفن ثابت خود را بر روی یک خط تلفن ثابت دیگر امتحان کنید. در صورتی که تلفن شما کماکان زنگ نمی‌خورد؛ ایراد از خط تلفن نبوده و باید دستگاه تلفن مورد بررسی قرار بگیرد

راه حل دوم: می‌توانید یک دستگاه تلفن دیگر را به خط مخابراتی خود وصل نموده و آن را امتحان کنید. اگر دستگاه تلفن جدید بر روی خط شما زنگ می‌خورد؛ بیانگر این موضوع است که اشکالی در خط مخابرات وجود ندارد.

قرار گرفتن تلفن در حالت بیصدا

یک دلیل بسیار ساده، اما رایج دیگر نیز برای زنگ نخوردن تلفن ثابت وجود دارد: ممکن است شما به صورت ناخواسته، تلفن را در حالت بیصدا قرار داده باشید. از آنجایی که در این حالت صدای دستگاه بر روی صفر قرار دارد؛ زمانی که دستگاه شما زنگ می‌خورد؛ متوجه نخواهید شد. یکبار تنظیمات صدای تلفن خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که صدای آن را قطع نکرده‌اید.

حالت “ Night Mode "

علت زنگ نخوردن گوشی تلفن ثابت

برخی از تلفن‌های ثابت شرکت پاناسونیک از قابلیتی به نام حالت شب یا Night Mode برخوردار می‌باشند. زمانی که تلفن در این وضعیت قرار بگیرد؛ زنگ خوردن تلفن قطع شده و در هنگام تماس، تنها یک چراغ چشمک زن بر روی صفحه تلفن ظاهر می‌شود؛ بنابراین یکی از دلایلی که می‌تواند منجر به زنگ نخوردن تلفن ثابت شود؛ قرار گرفتن آن در حالت شب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تنظیمات تلفن سانترال پاناسونیک

استفاده همزمان از چند گوشی تلفن

اگر در منزل یا محیط کار خود، به صورت همزمان از چند گوشی تلفن استفاده می‌کنید؛ باید انتظار نرسیدن برق کافی به یکی از آن‌ها و در نتیجه زنگ نخوردن آن دستگاه تلفن را نیز داشته باشید. البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد؛ اما بهرحال ممکن است علت زنگ نخوردن تلفن ثابت شما، همین موضوع باشد.

رفع مشکل زنگ نخوردن تلفن ثابت

اکنون که دلایل مختلف و احتمالی زنگ نخوردن یک دستگاه تلفن ثابت را بررسی نمودیم؛ می‌توانیم به رفع این مشکل نیز بپردازیم. در صورتی که به این نتیجه رسیدید که ایراد از خط تلفن شما می‌باشد؛ باید بلافاصله با اداره مخابرات محل زندگی خود تماس گرفته و مشکل را با آنان در میان بگذارید.

ممکن است ایراد از به هم خوردن تنظیمات تلفن از قبیل: قرار گرفتن دستگاه بر روی حالت بیصدا و یا Night Mode باشد. برای رفع این ایرادات نیز کار سختی در پیش نخواهید داشت. کافیست وارد بخش تنظیمات تلفن ثابت شده و همه چیز را به حال قبل بازگردانید.

در صورتی که خودتان نتوانستید تنظیمات دستگاه تلفن را اصلاح نمایید؛ می‌توانید از نمایندگی‌های رسمی شرکتی که دستگاه تلفن را از آن خریده‌اید کمک بخواهید. به عنوان مثال در صورتی که تلفن شما ساخت شرکت پاناسونیک می‌باشد؛ می‌تواند با واحد پشتیبانی ایده آل گستر تماس بگیرید؛ آن‌ها راهنمایی‌های لازم در جهت رفع ایرادات احتمالی را به شما عرضه خواهند نمود.

درباره سوختن تلفن بیسیم پاناسونیک نیز بیشتر بخوانید.

علت زنگ نخوردن گوشی تلفن ثابت

واحد تعمیرات ایده آل گستر

به عنوان آخرین راه حل و در صورتی که از چندین دستگاه تلفن به صورت همزمان استفاده می‌نمایید؛ می‌توانید تعداد آن‌ها را کم کرده و نتیجه را مشاهده کنید. اگر با کم کردن دستگاه‌های تلفن، مشکل زنگ نخودن یکی از تلفن‌ها رفع شد؛ باید به فکر کاهش دائمی دستگاه‌های تلفن موجود در منزل یا محل کار باشید.

اما در صورتی که با هیچکدام از روش‌های بالا نتوانستیم مشکل زنگ نخوردن تلفن ثابت را رفع نماییم؛ چاره چیست؟ در اینگونه موارد به احتمال زیاد دستگاه تلفن شما دچار یک ایراد اساسی و سخت افزاری شده است؛ بنابراین تنها راه چاره، مراجعه به یک نمایندگی تعمیرات مجاز می‌باشد:

نمایندگی تعمیرات تلفن ثابت پاناسونیک

اگر از تلفن‌های ثابت شرکت پاناسونیک استفاده می‌کنید؛ حتما نام ایده آل گستر به گوشتان خورده است. این شرکت دقیقا همان جایی است که می‌توانید به عنوان یک نمایندگی تعمیرات مجاز، روی آن حساب کنید.

واحد تعمیرات شرکت ایده آل گستر از کادری با تجربه و متخصص تشکیل شده است. مهندسین این شرکت با تجربه‌ای که در سال‌های فعالیت خود به دست آورده‌اند و همچنین با استفاده از ابزارآلات و قطعات اصل و اورجینال، تلفن‌های ثابت پاناسونیک را در کمترین زمان ممکن تعمیر کرده و ایرادات آن‌ها را مرتفع می‌نمایند.

علت زنگ نخوردن گوشی تلفن ثابت

تعمیر تلفن رومیزی پاناسونیک

در صورتی که زنگ نخوردن تلفن ثابت شما بر اثر سوختن یا از کار افتادن یکی از قطعات داخلی دستگاه رخ داده باشد؛ بهترین راه حل تعویض قطعه مورد نظر با نمونه تازه و اورجینال آن می‌باشد. این روز‌ها و با تعدد قطعات بدل و بی‌کیفیت در بازار، به راحتی نمی‌توان به هر مرکزی اعتماد کرده و تعمیرات محصولات مخابراتی خود را به آنان واگذار نمود. برای اینکه خیالتان از این بابت نیز راحت باشد؛ بهترین راه مراجعه به یک نمایندگی رسمی و مجاز می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین