کد خبر: ۶۶۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

امارات سهام یک شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکا را می‌خرد

مجموعه دفاعی امارات از تلاش این کشور برای دستیابی به سهام شرکت تولید و نگهداری تجهیزات نظامی و هوا فضای آمریکا با نام لاکهید مارتین خبر داد.
امارات سهام یک شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکا را می‌خرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از مجموعه دفاعی امارات عربی متحده ( EDGE) نوشت که شرکت تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی این کشور در حال دستیابی کامل به ۴۰ درصد از مالکیت شرکت " لوکهید مارتین " است.

این مجموعه که در ابوظبی مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای خرید سهام از شرکت " لاکهید مارتین " و یک واحد از " سیکورسکی " از شرکت‌های وابسته لاکهید مارتین به توافق مشروط رسیده است.

مجموعه دفاعی امارات عربی متحده ( EDGE) ، ارزش این معاملات را اعلام نکرده است.

لاکهید مارتین (به انگلیسی: Lockheed Martin) شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ از به ‌هم پیوستنِ شرکت‌های " لاکهید کورپوریشن " و " مارتین مریتا " در شهر بتزدا مریلند تشکیل شد.

شرکت لاکهید مارتین یکی از بزرگترین پیمانکاران صنایع جنگ‌افزاری جهان محسوب می‌شود و در سال مالی ۲۰۰۹ بالغ بر ۷۴ درصد از درآمدهای این شرکت، از محل فروش تجهیزات نظامی، حاصل شده‌ است.

سالانه بیش از ۷.۱ درصد از کل بودجه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا صرف خریداری تجهیزات از لاکهید مارتین می‌گردد. هم‌اکنون شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و بخشی از سهام آن، در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

از هواپیماهای تولید شده توسط این شرکت می‌توان به: اف-۱۶، اف-۲۲، اف-۱۱۷ و اف-۳۵ اشاره کرد.

شرکت سیکورسکی ( Sikorsky Aircraft Corporation) شرکت آمریکایی تولیدکننده بالگرد است که دفتر مرکزی آن در ایالت کانتیکت قرار دارد. ایگور سیکورسکی در سال ۱۹۲۵ این شرکت را تاسیس کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین