کد خبر: ۶۶۲۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
تبلیغات

بلد، پرنصب‌ترین و پرکاربردترین مسیریاب ایرانی

مهم‌ترین ویژگی اپلیکیشن بلد در پیشنهاد سریع‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد مورد نظر است.
آفتاب‌‌نیوز :

با گسترش اینترنت و تلفن‌های هوشمند، دیگر برای پیدا کردن مسیر و مقصد فقط کافیست نام محل مورد نظر خود را بر روی یک اپلیکیشن مسیریاب جستجو کنید تا به راحتی بتوانید مقصد خود را بیابید. اپلیکیشن مسیریاب فارسی بلد، پرنصب‌ترین و پرکاربردترین مسیریاب ایرانی است که در حال حاضر بیش از ۴ میلیون کاربر دارد.

این تعداد کاربر نشان دهنده قابل اعتماد بودن این اپلیکیشن و در نتیجه ارایه خدماتی بوده است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پیشنهاد سریع‌ترین مسیر

بلد، پرنصب‌ترین و پرکاربردترین مسیریاب ایرانی

مهم‌ترین ویژگی اپلیکیشن بلد در پیشنهاد سریع‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد مورد نظر است. این مسیریاب فارسی با بهره مندی از فناوری هوش مصنوعی در کمترین زمان به بررسی مسیر‌های مختلف نموده و سریع‌ترین مسیر‌ها را در پیش روی کاربر قرار خواهد داد. مسیریاب بلد به کمک اطلاعاتی که از فعالیت کاربران خود دریافت می‌کند و همچنین از طریق همکاری با نهاد‌های مرجع مانند پلیس راهور و شهرداری، ترافیک زندهٔ خیابان‌ها را نمایش می‌دهد.

نقشه کامل شهر‌های مختلف ایران

یکی از امتیازات نقشه بلد، بهره مندی از خودرو‌های مجهز به دوربین برای عکاسی از سراسر شهر و نقشه برداری دقیق با آخرین جزییات شهری است که هر روز نقاط پرتردد جدیدی مثل شعب بانک‌ها، بیمارستان ها، رستوران‌ها و... به نقشه اضافه می‌شود. این خودرو‌ها به کمک دوربین‌هایی که برای چنین هدفی بر روی آن‌ها نصب شده هر روز مسیر‌های مختلف را در شهر طی کرده و در هر ثانیه از نقاط اطراف خود عکسبرداری می‌کنند. به همین خاطر تعداد نقاط پرمراجعه در این مسیریاب اندروید و آی او اس بیش از ۴.۵ برابر گوگل است و پلاک خانه‌ها در نقشهٔ بلد مشخص شده است. قابلیتی که در هیچ کدام از مسیریاب‌های آنلاین در ایران وجود ندارد. بلد قابلیت منحصر به فرد دیگری هم دارد که ثابت می‌کند در شناخت و آشنایی با شهر هیچ نقطهٔ ضعفی ندارد. این قابلیت که به ژئوکدینگ مشهور است، امکان جست و جوی دقیق با آدرس پستی را برای ما فراهم می‌کند.

مسیریاب سخنگوی فارسی

فارسی بودن اپلیکیشن بلد این امکان را در اختیار کاربران قرارداده که با هر سطح سواد و دانشی امکان استفاده مسیریاب را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند. برخوردار بودن از فونت چشم نواز استفاده از این اپلیکیشن را راحت‌تر کرده است. علاوه بر دارا بودن یک دستیار مجازی سخنگو باعث شده است که در هنگام رانندگی به مسیریابی با آسودگی بیشتر انجام شود. این مسیریاب سخنگو در آینده نزدیک علاوه بر امکان صحبت به زبان فارسی، به صدای ترکی، عربی و کردی نیز توانایی صحبت خواهد داشت تا دیگر قومیت‌های کشورمان بتوانند متناسب با زبان مادری خود از این اپلیکیشن استفاده نمایند.

تشخیص محدوده طرح ترافیک

اپلیکیشن مسیریاب فارسی بلد در تمام شهر‌های کشور که طرح ترافیک در آن‌ها اجرا می‌شود، محدوده‌های طرح ترافیک را برای کاربران مشخص کرده است و هنگام مسیریابی در داخل طرح به کاربر هشدار می‌دهد که در داخل محدوده طرح ترافیکی قرار دارد. همچنین ساعت اتمام طرح ترافیک را می‌توانید در پایین صفحه ببینید. در شهر تهران که دارای دو محدوده ترافیکی اصلی و طرح آلودگی هواست دو محدودهٔ طرح ترافیک با دو رنگ قرمز و آبی برای حلقه اول و دوم ترافیک مشخص شده‌اند. علاوه بر این اگر راهی باشد در صورت تمایل کاربر «بلد» می‌تواند مسیری را پیشنهاد کند که از هیچ محدودیت ترافیکی نمی‌گذرد.

بلد، پرنصب‌ترین و پرکاربردترین مسیریاب ایرانی

مصرف پایین باتری و اینترنت همراه

اغلب کاربرانی که از مسیریاب‌های خارجی استفاده کرده اند از میزان مصرف باتری و اینترنت آن انتقاد کرده اند. یکی از ویژگی‌های مسیریاب بلد، مصرف کم باتری و اینترنت است. با مصرف پایین‌تر باتری و بستهٔ اینترنتی امکان استفاده از نقشهٔ بلد افزایش می‌یابد و کاربران در مسیر‌های طولانی‌تر با خیال آسوده‌تری از این مسیریاب اندروید بهره می‌برند.

مسیریابی ترکیبی

بلد بخشی از قابلیت‌های خودرو برای رانندگان و بخشی دیگر را برای افرادی طراحی کرده که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. برتری این مسیریاب آنلاین به دیگر نقشه‌های موجود، قابلیت مسیریابی ترکیبی آن است. یعنی زمانی که افراد مقصد و مبدا خود را مشخص کنند با پیشنهاد‌های مختلف برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی روبرو می‌شوند که شامل ترکیب استفاده از تاکسی، مترو، اتوبوس و پیاده‌روی کوتاه می‌شود. این قابلیت هنوز در هیچ کدام از نقشه‌های موجود در کشور فعال نشده و به صورت اختصاصی فقط در مسیریاب آنلاین بلد قابل استفاده است. علاوه بر این امکان درخواست تاکسی اینترنتی تپسی هم به صورت مستقیم از روی نقشهٔ بلد فراهم شده تا کاربر با دقت بالاتر مقصد مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس به راحتی درخواست سرویس‌های مکان مورد نظر خود را از تپسی بدهد.

بلد، پرنصب‌ترین و پرکاربردترین مسیریاب ایرانی

نقشه آفلاین

دیگر با داشتن بلد نباید نگران ضعیف شدن اینترنت در گردنهٔ کوه‌ها یا دل جنگل بود. با قابلیت نقشهٔ آفلاین در بلد دسترسی ما به مسیریابی در این اپلیکیشن از بین نخواهد رفت. اگرچه امکان مطلع شدن از محدودهٔ طرح ترافیک در نقشهٔ آفلاین از بین می‌رود، اما در این نقشه دیگر خبری از مشکلاتی که بابت ضعیف شدن پوشش‌دهی اینترنت و همچنین هزینه‌های بالای اینترنتی کاربران وجود داشت، نخواهد بود. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید از بخش منو به قسمت دانلود نقشه آفلاین رفته و نقشه استان مورد نظر خود را دانلود کنید تا به راحتی و بدون نیاز به اینترنت، به کل نقشه استان دسترسی داشته باشید.

کاربرد‌های متناسب با روز

بلد کاملا متناسب با روز و نیاز‌های جامعه حرکت می‌کند. برای مثال همزمان با جاری شدن سیل در فروردین ۱۳۹۸، امکانی برای شناسایی نقاط پرخطر تهران هم به این مسیریاب اندروید اضافه شد. این قابلیت در شرایط پرخطر می‌تواند جان افراد زیادی را با مسیریابی امن نجات دهد. همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ و همچنین نمایشگاه کتاب در سال گذشته نقشه و جایگاه غرفه‌های مختلف در این اپلیکیشن قابل دسترسی بود تا کاربران با کمک آن بتوانند در هزینه و وقتشان بیشتر صرفه‌جویی کنند. سپس با شیوع کرونا، برای دسترسی بهتر به بیمارستان‌های ویژه کرونا، این مراکز در روی نقشه به صورت جداگانه تفکیک شدند تا بیماران برای دسترسی به این مراکز و داروخانه‌ها زمان کمتری را هدر بدهند. علاوه بر این بعد از زلزلهٔ تهران در اردیبهشت ۹۹، میانبری در صفحه اول نقشه بلد برای دسترسی به مراکز امن زلزله نمایش داده شد. در موارد دیگر با افزایش فعالیت افراد در بورس طراحان این نقشه فیچری برای دسترسی سریع‌تر به کارگزاری‌های بورس در بالای نقشه خود اضافه کردند. برای همین باید گفت که این نقشه صرفا نقش یک ربات برای مسیریابی افراد به مقصد را برعهده نداشته بلکه در بحران‌های اجتماعی، مراسم‌های جمعی و فعالیت‌های مشارکتی، مسئولیت مهمی برای آسایش و رفاه کاربران ایفا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
سلام اولا نسبت به نشان از راحت کار کردن با ان خوب است دوم خواهش میکنم برای مسیر هایی که نمایش می دهددقت بیشتری کنید مثلا یک مسیری می خواهید بروید یا توی جای پر ترافیک می برد یا در شهر می چرخاند لطفا اصلاح کنید که مجبور نشویم از ویز استفاده کنیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین