کد خبر: ۶۶۲۸۸۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
مردم مال مُلا، حومه شهر لنده، این روز‌ها حال و روز خوشی در بازار بورس دارند

مال ‌مُلا، معروف به «مال‌استریت»؛ بورس‌بازترین مردم روستایی ایران را بشناسید

۸۵ درصد مردم روستای مال‌ملا در استان کهکیلویه و بویراحمد در بورس فعالیت می‌کنند و به همین خاطر به «مال‌استریت» معروف شده! اهالی روستا توانسته‌اند با ورود به بورس سودهای سرشاری کسب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

اهالی " مال ملا " یکی از روستاهای کهگیلویه وبویراحمد با شناخت و آگاهی کامل فعالیت های اقتصادی خود را از سایر مشاغل به بازار بورس کشانیدند به طوری که از پیرزن و پیرمرد80ساله گرفته تا دختر بچه 8ساله در کارگزاری های مختلف سرمایه گذاری کردند.

صبح زاگرس در همین خصوص نوشت:  ساکنین روستای مال ملا از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که با دعوت چند نفر از جوانان روستا اقدام به سرمایه گذاری در کارگزاری های مختلف در بورس کردند که در این مدت هرکدام با سرمایه گذاری های که داشته است توانستند به سودهای سرشاری دست پیدا کنند.

آغاز این حکایت از ۱۲ سال پیش

محمدی از اهالی این روستا سال‌های آخر خدمتش را در یکی از بانک‌های لنده می گذراند، درآمد کارمندی زندگی خوبی برایش فراهم کرده بود، اما با بزرگتر شدن بچه‌ها دغدغه او برای آینده فرزندانش بیشتر شد به همین دلیل به توصیه یکی از همکارانش اندک پس اندازی که در سال‌ها خدمت ذخیره کرده بود را وارد بازار بورس کرد.

او از بورس و فعالیت در آن چیزی نمی دانست به همین دلیل همکارش برای او سبد گردانی می‌کرد، مدتی نگذشت که درآمد بورس وارد زندگی محمدی شد.

وضع از آنچه بود بهتر و بهتر و پچ پچ فامیل و نزدیکان هم برای افزایش درآمد محمدی بیشتر و بیشتر شد.

محمدی پس از مدتی به بهانه تحصیل فرزندانش تصمیم به ترک دیار گرفت، اما پیش از آن راز تغییر زندگی اش را برای تعدادی از بستگان نزدیک از جمله عمو زاده‌هایش تعریف کرد.

جعفر محمدی دهیار روستای مال ملا گفت: مردم روستای مال ملا از گندم و جویی که خودشان کشت کرده اند نان می‌پزند. مردم این روستا در کنار فعالیت های روز مره خود هر کدام دارای کد بورسی هستند که به همت برخی از جوانان روستا سهام های مختلف آگاهی و نسبت به خرید انان اقدام می کنند.

دهیار روستای مال ملا تصریح کرد: بیشتر کسانی که روزی مخالف فعالیت در بورس بودند خودشان امروز به بازار بورس پیوستند. یکی از جالب ترین مباحث در بحث بورس پرداخت خمس و زکات ماحصل درامد از جانب بورس توسط ساکینن روستا است. یکی از جالب ترین اتفاقاتی که در حوزه بورس در سطح روستا صورت گرفته است حضور دختر بچه 9ساله در باین بازار با سرمایه گذاری پنج میلیون تومانی بود که امروز آن سرمایه ناچیز وی به بیش از 150میلیون تومان رسیده است

دهیار روستای مال ملا گفت: انچه برای ساکنین این روستا به یک چالش اصلی تبدیل شده است بحث عدم پوشش اینترنت در روستا است که افراد این روستا به ناچار برای دسترسی به اینترنت چهار کیلومتر را روزانه طی می کنند تا به اینترنت دسترسی داشته باشند که انتظار داریم این معضل توسط مسئولان هرچه سریعتر برطرف شود.  سرعت لاک پشتی اینترنت از گلایه‌های به حق مردم این روستا است چرا که برای استفاده از بسته‌های اینترنت ناچاراً هزینه‌های پرداخت می کنند که به واسطه سرعت کم اینترنت بسته‌های آنان با کمترین استفاده هدر می رود.وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی و دهیاری روستای مال ملا از مسئولان منطقه و شهرستان میخواهیم این موضوع را پیگیری کنند. دریکی دوماهه گذشته حضور کشاورزان و بازنشستگانی که سهام عدالت داشتند در بورس مشهود بود به گونه ای که ۲۰ درصد آن‌ها خواهان دریافت پول و ۸۰ درصد دیگر خریدار سهام از دیگران بودند.

مردم شهرستان لنده، به خاطر فعالیت بورسی مردم روستایِ مال مُلا آن‌ها را به شوخی وال استریتی می نامند.(وال استریت (به انگلیسی: Wall Street) خیابان معروفی در محلهٔ منهتن نیویورک در ایالات متحده آمریکا است).

روستای مال ملا در فاصله 4کیلومتری لنده و دارای 750نفر جمعیت است که عمده فعالیت ساکنین این روستا کشاورزی و دامداری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
2
15
آدم یاد سقوط بزرگ بازار بورس آمریکا در دهه ۱۹۴۰ میوفته.یکی از سهامداران بزرگ در اون زمان کفش خودشو میده به یه پسر بچه که سر چهار راه واکس میزده و صد دلار برای واکس زدن کفش اش بهش انعام میده.پسر بچه خوشحال میشه و میگه میخواد با صد دلاری که گرفته در بورس سرمایه گذاری کنه.فرد سرمایه گذار همونجا به فکر فرو میره و فردای همان روز کل سهامش رو میفروشه و چند روز بعد بزرگترین سقوط بازار بورس در آمریکا شروع میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
3
فرض کنید تا چند وقت دیگر در بیشتر روستاها همین اتفاق بیفتد و به جای کار پرزحمت و کم سود زراعت همه درآمد خود را از بورس کسب کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
3
4
چطور یه روستای 750 نفری دسترسی به اینترنت نداره؟! آقای جهرمی لطفا جواب بده
واقعا فهم و شعور مردم این روستا از خیلی از بالاشهر نشینای ما بالاتره
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
4
13
واقعا باید به حال این دولت تاسف خورد .این چه وضعشه . خوب که همه سهام دار باشند ولی اصلا درست نیست که همه بیان توی بورس . اون پیرزنه چه میدونه بورس چیه . تلفن دستش گرفته داره سیگنال میده . اینها حتی ضر و تقسیم ساده هم بلد نیستند . بورس علم است و نمیشه به دید قمار باهاش رفتار کرد . طرف رفته گاوش رو فروخته و زندگیش رو فروخته اومد توی بورس . اون دختر الا باید به فکر تحصیلش باشه . بچه های همسن و سال اون هم که ببینند این دختر اینطور رفتار میکنه اونها هم درس و مشق رو ول میکنن باموبایل می افتن دنبال سهام بازی . نکنید این کار رو اگر خدای ناکرده یک روز بورس بریزه کی جواب این بندگان خدا رو میده .یاد شرکت های هرمی چندسال پیش میافتم
صمصام قلی
|
United States of America
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
7
برای ثبت در تاریخ ، این خبر مربوط به 3 مردادماه 99 میشه چند روز بعد بورس به مدت 8 ماه از 2.1 میلیون واحد تا 1.2 میلیون واحد افت کرد ،بنیادی و غیر بنیادی هم نداشتیم حتی سهم های بنیادی بین 70 تا 90 درصد افت داشتند ، البته ناگفته نماند که در این مدت صندوق های سرمایه گذاری عملکرد خوبی داشتند اکثرا بین 20 تا 25 درصد افت داشتند که چند هفته بعد از توقف ریزش ها جبران شد ، خیلی دوست دارم بدونم الان مال استریتی ها در چه شرایطی هستند. اونهایی که سال 98 وارد شدند احتمالا الان علیرغم تمام این ریزش ها در سود هستند ولی افرادی که مردادماه وارد شدند احتمالا زیاد راضی نیستند باید دیدشون رو بلند مدت کنند چاره ای نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین