کد خبر: ۶۶۲۹۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
جان باختگان کرونا در ایران به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۳ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۴۸۹ بیمار و ۲۱۵ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز سوم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۳ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۴۸۹ بیمار و ۲۱۵ فوتی جدید

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری اظهار کرد: ۱۳ استان در وضعیت هشدار قرار دارند که استان کهگیلویه و بویراحمد و استان سیستان و بلوچستان اهمیت خاصی دارند؛ زیرا از زمان شیوع بیماری در کشور، این استان‌ها هیچ خیزی را تجربه نکرده بودند و روند بستری در استان‌ها شیب صعودی دارد. در کهگیلویه و بویراحمد میانگین بستری روزانه طی دو ماه گذشته به چهار برابر رسیده و حتی در شهرستان گچساران میزان بستری روزانه ۱۰ برابر شده است.

وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان وضعیت قرمز و دو شهرستان وضعیت هشدار دارند. در شهرستان‌های زابل و زاهدان نیز موارد بستری طی هفته گذشته به بیش از پنج برابر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی،‌ شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک امیدواریم بیماری ناشی از ویروس کرونا را شکست بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
1
با آزاد سازی همه چیز خیلی بدتر از روزهای اول شده ،،؟ بی پولی شده مرگ ملت،!؟ متاسفانه
دویست به بالا را تثبیت کردید ،،،،؟
رعایت فاصله
|
United States of America
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
1
ماسک‌لازم است ولی کافی نیست
رعایت فاصله از هم‌، نیزخیلی مهم است!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین