کد خبر: ۶۶۲۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱

واکنش حزب‌الله به تعرض آمریکا به هواپیمای ماهان

حزب‌الله لبنان تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را به شدت محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که اقدام خصمانه و تروریستی جنگنده آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش المیادین، حزب‌الله تاکید کرد: مساله‌ای که رخ یک اقدام تروریستی و بسیار خطرناک بود. تعرض به هواپیمای مسافربری که در بین سرنشینان آن شهروند لبنانی نیز بود نیازمند موضع بین‌المللی قاطع علیه واشنگتن است.

واکنش حزب‌الله به تعرض آمریکا به هواپیمای ماهان

این حزب همچنین تاکید کرد: اقدامی که آمریکا اتخاذ کرد ممکن بود پیامدهای گسترده‌ای برای تمام منطقه به دنبال داشته باشد. آمریکا یک قدرت اشغالگر در خاک و حریم هوایی سوریه است. ما در برابر عربده‌کشی مداوم آمریکا در کنار ایران و سوریه می‌ایستیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز جنبش جهاد اسلامی، جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را به شدت محکوم کردند.

شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف15 این کشور دست به چنین کار غیر قانونی و خطرناکی زده است.

همچنین «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا در این باره مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی همیشگی خود بر فراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین