کد خبر: ۶۶۳۰۶۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
دلالی در پردیس به شغل تبدیل شده است!

فروش عجیب مسکن مهر با ۲ برابر قیمت تمام شده!

حضور پر رنگ دلالان در شهرهای جدید تهران از جمله پرند و پردیس اجازه نفس کشیدن به متقاضیان را نمی‌دهند و همواره در این شهرها شاهد دیوارهای از دلالان هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

موضوع مسکن مهر و حضور دلالان این روزها در بسیاری از شهرهای جدید از جمله پردیس، پرند و هشتگرد بسیار داغ شده به طوری که دلالان اجازه نمی‌دهند که خریداران و فروشندگان مسکن مهر نفس راحتی بکشند این در حالی است که همواره اعلام می شود که سعی داریم با استفاده از اقدامات لازم بتوانیم بساط این دلالان را بر چینیم اما به نظر می رسد که دلالان در این روزها بسیار قوی تر از مسئولان و دستگاه ها شده اند و حاضر نیستند که به راحتی از این شغل پر درآمد پا پس بکشد.

بر اساس این گزارش شهر پردیس در مقایسه با سایر شهرهای جدید حضور دلالان را پررنگ‌تر احساس می کند و این خود باعث شده که متقاضیان این شهر به دلیل حضور دلالان بیشتر تحت فشار باشند.

فروش عجیب مسکن مهر با ۲ برابر قیمت تمام شده!

به گفته بسیاری از متقاضیان حضور دلالان باعث شده که بسیاری از آنها واحد خود را به دلیل فشاری که به آنها می آورند ارزان‌تر فروش برسد و این موضوع باعث شده که ضرر بسیار زیادی از این موضوع ببینند.

فرهادی یکی از متقاضیان در این خصوص می گوید: دلالان همواره سعی می کنند با حرف های نا امید کننده به متقاضیان، آنها را مجبور کنند واحد هایشان را بفروشند. بارها شد

او ادامه داد: سال گذشته از همین طریق یک دلال واحد من را به نصف قیمت خرید و باعث شد که من دیگر نتوانم واحدی خریداری کنم.

حمیدی متقاضی دیگری درباره حضور دلالان در پردیس به ما گفت: دلالان در برخی از مواقع پیشنهاداتی را با قیمت‌های بسیار نجومی می دهند تا بعد از مدتی سعی کنند با قیمت بالاتری به متقاضیان دیگر بفروشند.

فروش عجیب و غریب مسکن مهر با دوبرابر قیمت تمام شده!
در ادامه بررسی ضعف نظارتی دستگاه ها در ساخت و سازهای مسکن مهر به ویژه در پردیس با یک دلال در حوزه مسکن های نیمه ساخت مهر برخوردیم، وی که ما را به عنوان فروشنده تلقی کرده بود، گفت: من واحدی در پردیس دارم که ۵۴۰ میلیون تومان می فروشم. این در حالی است که قیمت واقعی این واحدها حدود ۳۴۰ میلیون تومان است. این روزها نرخ های ماهم با دلار بالا می رود و یک جورهایی مسکن را هم با نرخ دلار حساب می کنیم!

او در ادامه اظهار کرد: دلالی هم اکنون در پردیس بسیار رونق دارد و به دلیل افزایش قیمت در کلانشهر تهران تقاضا برای خرید مسکن در این مناطق بسیار زیاد شده بنابراین باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

مشاهدات میدانی و همچنین صحبت های متقاضیان و خریداران مسکن مهر حاکی از آن است که دلالان حتی اجازه نفس کشیدن به فروشندگان و یا خریداران را نمی دهند و این خود باعث شده متقاضیان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شوند.

از طرف دیگر در برخی از روزهای هفته دلالان دیوارهایی از انسان را تشکیل می دهد که حتی نیروی انتظامی و یا دادستانی هم قادر به شکستن آن نیست. یکی از متقاضیان این واحدها با اشاره به اینکه دلالان در مقابل کارگزاری ها سعی می کنند با حرف های نا امید کننده واحدمان را از چنگمان در بیاورند، گفت: چندین سال است که چشم انتظار تحویل واحدهایمان هستیم اما هم اکنون دلالان سعی می کنند با حرف های جذاب واحدهایمان را به آنها بفروشیم.

دلالی در پردیس به شغل تبدیل شده است!

در همین زمینه سلیم عبدی مدیر طرح فاز ۱۱ پردیس با اشاره به اینکه دلالی مدت زمان بسیاری است که در شهر پردیس مرسوم شده و البته مزاحمت های بسیار زیادی را ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از دلالان خودسرانه وارد این بخش شده و باعث ایجاد مزاحمت های بسیار زیادی برای متقاضیان از جمله خریداران و فروشندگان مسکن مهر شده و سعی می کنند این واحدها را از چنگ آنها در بیاورند.

عبدی با اشاره به اینکه هر هفته جمعه بازدیدهایی برای متقاضیان جهت مشاهده آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر برگزار می‌کنیم، افزود: این دلالان از این فرصت استفاده کرده و همراه متقاضیان برای بازدید به این روزها مراجعه می کنند در نتیجه در همان طول زمان بازدید سعی دارند با گفتن حرف های نا امیدکننده از جمله که "این واحدها تا چند سال آینده به اتمام نمی رسد" و یا اینکه "قیمت‌ ساخت آنها بسیار افزایش می یابد" سعی می‌کنند متقاضیان را برای فروش واحدهای خود ترغیب کنند.

او تصریح کرد: هم اکنون شرکت عمران ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان جهت آماده سازی واحد مسکونی یارانه دولتی پرداخت می کند این در حالی است که آورده متقاضیان تنها ۳۸ میلیون تومان است و با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی می توانند واحدهای خود را دریافت کنند.

مجری طرح فاز ۱۱ پردیس تاکید کرد: ساخت هر واحد برای ما بسیار گران تمام می‌شود و تنها هدف ما آن است که این واحدها به دست متقاضیان واقعی برسد اما متاسفانه دلالان و سوداگران از این فرصت‌ها استفاده کرده و با ایجاد مزاحمت های بسیار زیاد سعی می‌کنند واحدها را از آن خود کنند.

راهی برای مقابله با دلالان نداریم!

عبدی با اشاره به اینکه ما هیچ ابزاری برای جلوگیری از حضور دلالان نداریم، ادامه داد: هر هفته با برگزاری بازدید سعی می کنیم متقاضیان از آخرین وضعیت پیشرفت امکانات خود آگاه کنیم اما متاسفانه این دلالان با حرف های ناامیدکننده متقاضیان را مجبور به فروش می کنند.

او با بیان اینکه بیش از ۳۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در سایت ها فعال هستند و دو هزار نفر هم نیرو در این حوزه فعال دارند، گفت: فاز ۱۱ پردیس پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مسکن های مهری که بیش از ۱۲ خرید و فروش شدند

مهدی هدایت مدیرعامل شهر پردیس با اشاره به انبوه واحدهای مسکونی که در پردیس وجود دارد و این واحدها آماده و به مردم در حال واگذاری است، افزود: تعداد زیادی از این واحدها در حال خرید و فروش است که این اقدامات زمینه ساز افزایش دلالان می شود. حتی دیده شده است که یک واحد مسکونی در پردیس بیش از ۱۲ بار خرید و فروش شده است یا از طرفی هستند کسانی که ۱۰۰ واحد مسکن مهر را در اختیار خود گرفته اند.

او ادامه داد: تعداد زیادی بنگاه و دلال در شهر پردیس وجود دارد که در مقایسه با سایر شهرها بسیار بیشتر بوده است و کنترل آن به راحتی امکان پذیر نیست.

هدایت با اشاره به اینکه شرکت عمران پردیس در تلاش است که دلالان سرپایی را کنترل کند، افزود: برای کنترل این دلالان سعی داریم دلالان سرپایی را ساماندهی کنیم، قراردادهایی با دادستان و نیروی انتظامی برای کنترل این بازار منعقد کرده ایم تا از طریق نیروی انتظامی دلالان در اطراف کارگزاری را جمع آوری کنیم.

مدیر عامل پردیس با بیان اینکه دادستانی ورود جدی به این موضوع کرده است، افزود: طی مذاکراتی که با دادستانی انجام شده تنها بنگاه و مشاوران املاک صاحب صلاحیت حق خرید وفروش مساکن مهر را دارند و مابقی نباید در این موضوع دخالت کنند.

وضعیت بازار مسکن مهر در پرند هم بهتر از پردیس نیست و دلالان هم در این شهر حضور پررنگی دارند که این خود باعث شده متقاضیان در پرند نتوانند رنگ آرامش را ببینند.

حمیدی یکی از متقاضیان مسکن مهر در پرند افزود: چندین سال است که در پرند ثبت نام کرده ایم اما هنوز بعد از گذشت چندین سال این واحد به ما تحویل داده نشده و حتی در مراحل تکمیل هم قرار ندارد.

این متقاضی مسکن مهر در پرند گفت: بسیاری از بنگاهداران از این فرصت‌ و تاخیر در تحویل واحد استفاده کرده و سعی می کنند امتیاز مسکن مهر متقاضیان را خریداری کنند.

او گفت: بسیاری از دلالان واحدها را زیر قیمت از مشتریان خریداری می کنند به طور مثال ۵۰ میلیون تومان زیر قیمت واحدها را از متقاضیان خریداری می کنند اما ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی خریداران می فروشند.

در همین رابطه وطن خواهی مدیر عامل پرند با بیان اینکه برنامه جدی برای تحویل واحدهای مسکن مهر در شهر پرند در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: اگر کسی بعد از چندین بار دستور و پیگیری واحد را تحویل نگرفته و آورده خود را تکمیل نکرد در مرحله اول جابه جا و در مرحله دوم واحد را پس می گیریم.

او با تاکید بر اینکه از ابتدای ماه آینده این اقدام را در دستور کار خود قرار خواهیم داد، اظهار کرد: از هم اکنون این موضوع را اعلام می کنیم تا متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند.

بحث دلالی این روزها در بازار مسکن مهر رشد بسیار چشم گیری کرده این در حالی است که هنوز هیچ ابزار قانونی برای خروج دلالان در نظر گرفته نشده است البته در پردیس مصوب شد تا با افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر در پردیس دلالان را از این بازار بیرون کنند اما به نظر می رسد که این ابزار برای دلالان آنقدر به صرفه باشد که حاضر به پرداخت آن هستند. بنابراین دولت باید هرچه سریعتر با اخذ مالیات از خانه‌های خالی رنگ آرامش را به بازار مسکن بازگرداند. البته محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم پیشتر از نهایی شدن طرح مالیات بر خانه های خالی و راه اندازی دو سامانه برای مقابله با دلالی ها خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
شنگول آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
8
جمهوری اسلامی همه را دلال کرده است ! کدام صاحب خانه با دلار حساب نمی کند که صاحبان مسکن مهر حساب نکنن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
2
واقعا عجیبه کمتر از بیست برابر صرف نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
4
تاکی قراره از کلمه پوششی دلال استفاده کرد ؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
3
دزدی شاخ ودم نداره ..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
4
تا با ثبات اقتصادی قیمتها ثابت نگردد شاهد بدتر از انهم خواهیم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
6
مملکت دزد و دلال پرور
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
2
آهن و کارگر و مصالح و زمین سه برابر شده بعد فقط دو برابر قیمت تموم شده دارن میفروشن؟
حداقل باید 6 برابر قیمت تموم شده بفروشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
تو هم دلالی؟
مسعود یدالهی معلول خدمتی ناجا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
1
...... هر چی دلال که من نمی توانم با 200ملیون مسکن مهر 20 ملیونی بخرم
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
1
خودشون از همه بدترند .باهم هستند
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
0
تا احمدی نژاد نیاید اینها توان تحویل مسکن مهر را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
1
بایدهرچه دلال مسکن باید برکنار کنند ودولت خودش قیمت گذاری کنندوساختمان های کهنه را
کمتراز نوع قیمت گذاری کنندالان معلوم نیست تازه چندقیمت کهنه چندقیمت
موذن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
2
سلام ایا این دلال ها از کره ماه اومدند چه قدرتی می تونه دلال بازی رو جمع کنه دیگه جای بهانه برای رفع مشکلات پیش نیاد خدا به فریادمان برسد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین