کد خبر: ۶۶۳۱۷۷
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
در برگزاری مراسم محرم هیچیک از اصول مبارزه با کرونا را نمی‌توان رعایت کرد

چرا روحانی تاکید می‌کند عزاداری‌های محرم باید برگزار شود؟ پائیز سیاه در انتظار ایرانیان خواهد بود؟

آقای رئیس‌جمهور! شما به عنوان فرمانده کل ستاد مقابله با کرونا مسئول جان مردم هستید. کاملاً روشن است که تصمیمات جدید ستاد، دقیقاً همان بلائی را به جان‌ها خواهد انداخت که لغو محدودیت‌های کرونائی با خود آورده است. به این واقعیت تلخ فکر کنید که با این تصمیمات، پائیز سیاهی در انتظار کشور ما خواهد بود. لطفاً تعارف با این و آن را کنار بگذارید و با ایجاد محدودیت‌های لازم به‌ویژه در زمینه تجمعات، کاری کنید که پائیز آینده مثل تمام پائیزها رنگارنگ و پر از خاطره‌های شیرین برای مردم ایران باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

کرونا تنها یک بیماری مسری نیست. حالا به باور بسیاری ناظران و تحلیلگران این ویروس مهلک که به سختی با چشمان مسلح قابل رویت است نه فقط سازوکار درمانی و نظام سلامت عالم بشریت را تحت تاثیر خود قرار داده بلکه در ابعاد مختلف زندگانی بشر از کار و اقتصاد تا فرهنگ و هنر، از ورزش و صنعت سرگرمی تا گردشگری و مهاجرت، از سیاست و روابط کشور‌ها تا جامعه و ارتباط آدم‌ها و خلاصه از هر آنچه فکرش را بکنید تا هر آنچه در مخیله‌تان هم نمی‌گنجد درگیر کووید ۱۹ و کروناست.

ویروسی که کمی پیش از فرا رسیدن اسفند ۹۸ اولین قربانیان ایرانی‌اش را در شهر مذهبی قم دستچین کرد و بعد چنان به سرعت سراسر ایران‌زمین را فرا گرفت که نوروز ۹۹ شبیه به نوروز هیچ کدام از سال‌هایی که انسان ایرانی در خاطر دارد، نبود. بعد آن هم که بنا به آن ضرب‌المثل معروف پارسی، «سالی که نکوست، از بهارش پیداست» کرونا همه جا و در تمامی شوون زندگی ایرانی اثر گذاشت و تمامی رویداد‌ها و مراسم این مدت شبیه به زندگی روزمره ایرانیان، یا از اساس متوقف یا متفاوت از همیشه برگزار شد.

چرا روحانی تاکید می‌کند عزاداری‌های محرم برگزار شود؟ پائیز سیاه در انتظار ایرانیان خواهد بود؟

به نوشته روزنامه اعتماد، این مدت یک ماه کامل رمضان و عید فطرش، مراسم اعتکاف و ده‌ها مراسم نماز جمعه و رویداد مذهبی مشابه نیز شبیه به بسیاری از رویداد‌های دیگر فرهنگی، ورزشی و حتی مراسم سیاسی و ملی، یا از اساس لغو شد، یا اگر چنین نشد تحت شرایطی خاص و با رعایت پروتکل‌های پیچیده و بعضا دست و پا گیر بهداشتی برگزار شد.

حالا در آستانه یکی دیگر از این مراسم مهم مذهبی که به‌ویژه برای جمعیت چند ده میلیونی شیعیان ایرانی از اهمیتی ویژه برخوردار است، رییس‌جمهوری از برگزاری مراسم با نگاهی متفاوت این چند ماه کرونایی سخن گفته آن هم باوجود اینکه شرایط همچنان کرونایی است و آمار و ارقام مبتلایان و کشته‌شدگان بالاتر از همیشه و شرایط شیوع این ویروس ناخوانده در ایران حتی از روز‌های سخت اسفندماه ۹۸ و فروردین‌ماه ۹۹ نیز وخیم‌تر است. حسن روحانی، اما دیروز در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد که همه جا باید عزاداری امام حسین (ع) برگزار شود؛ چه در شهر، چه در روستا و چه در جایی که قرمز است یا سفید.

رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به وام برای کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از شرایط کرونایی تصریح کرد: «ما در دولت هر چه به فکرمان می‌رسد را انجام می‌دهیم و تمام تلاش خود را در این زمینه کرده‌ایم. درباره وضعیت مسکن هم دو مصوبه داشتیم که آخرینش اعطای وام به مستاجران بود.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد ریاست‌جمهوری، او با یادآوری آنچه به عنوان دوگانه «نان و جان» مطرح و ملت نشان داد هر دو را با هم می‌خواهد، اضافه کرد: «الان هم برخی می‌گویند، عزاداری یا سلامت؟ پاسخ این است که هر دو. هم عزای امام حسین (ع) باشد و هم تاکید بر سلامتی.» او تاکید کرد که «همه جا باید عزاداری امام حسین (ع) برگزار شود، چه در شهر، چه در روستا و چه در جایی که قرمز یا سفید است. اما زمان عزاداری و وجود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و یک فضای باز و فاصله‌گذاری هم لازم است.» او از لزوم کنترل زمان عزاداری سخن گفت و تاکید کرد که این زمان به جای یک‌دهه می‌تواند ۴ یا ۵ روز باشد. روحانی در پایان نسبت به ایجاد فاصله میان علم و دین هشدار داد و گفت: «ما می‌خواهیم هم عزاداری کنیم، هم عزادار امام حسین (ع) را مبتلا نکنیم.»

مسیح مهاجری در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر جمع کردن میان عزاداری‌های محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. این واقعیت را تجربه دو سه ماه گذشته در زمینه برگزاری عروسی‌ها، مجالس ختم، مسافرت‌ها، حضور در مساجد، نمازهای جمعه، رستوران‌ها، تالارها، سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری با مترو، اتوبوس و هواپیما، رفع محدودیت از پاساژها، بازارها و... به اثبات رسانده است. اینکه مهار کرونا بعد از موفقیت‌های اولیه از کنترل ستاد ملی مقابله با کرونا خارج شد و مرگ‌ و میرهای روزانه از 34 نفر در پنجم خرداد به بالای 220 نفر در تیرماه رسید به دلیل همین رفع محدودیت‌ها بود.

چرا روحانی تاکید می‌کند عزاداری‌های محرم برگزار شود؟ پائیز سیاهی در انتظار ایرانیان خواهد بود؟

این روزها از یکطرف مسئولین وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند به شهرهای زیارتی سفر نکنند، در تجمعات حاضر نشوند، مراسم عروسی برگزار نکنند، برای افراد فوت‌شده مراسم تشییع و تدفین و عزاداری جمعی برگزار نکنند و از طرف دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌ می‌گیرد مراسم عرفه هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و در محرم و صفر هم عزاداری‌های پرشور داشته باشیم البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی! همین سخن را هنگام برداشتن محدودیت‌های کرونائی در خردادماه از آقای رئیس‌جمهور و سایر مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا بارها شنیدیم ولی نتیجه عملی آن این شد که کنترل و مهار کرونا از اختیار ستاد خارج شد و آمار ابتلاء و مرگ و میر به رقم‌های بی‌سابقه رسید بطوری که مسئولین بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی اکنون از کمبود تخت، فرسوده شدن کادر درمانی و سایر مشکلات مربوط به درمان بیماران کرونائی سخن می‌گویند و اعلام خطر می‌کنند.

همین دیروز که آقای رئیس‌جمهور مجوز برگزاری عزاداری محرم را صادر کردند، وزارت بهداشت 12 استان را در وضعیت قرمز و 13 استان را در وضعیت هشدار اعلام کرد. به عبارت روشن‌تر، از 31 استان کشور 25 استان به صورت جدی درگیر کرونا هستند و اینطور نیست که بقیه استان‌ها کاملاً سفید و بی‌مشکل باشند.

در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیس‌جمهور توصیه اکید می‌کند عزاداری‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. پروتکل‌ها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداری‌ها وجود ندارد. به‌ویژه آنکه در هوای گرم تابستان استفاده از ماسک و تحرکات مربوط به عزاداری، با توصیه‌های اعلام شده سازگاری ندارند.

نتیجه این می‌شود که به خاطر انجام یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد و بسیاری از مردم قربانی کرونا خواهند شد. آنچه موجب تأسف شدید است اینست که ما به نام دین و با انجام کاری که مربوط به دین است، برخلاف خواست دین که حفاظت از جان را در اولویت اول قرار داده است عمل می‌کنیم. در فقه اسلام غیر از مواردی معدود، جان انسان خط قرمز است و حتی آن موارد معدود هم مربوط به حیات شرافتمندانه انسان هستند. بنابراین، هیچ امری بالاتر از حفاظت از سلامت جامعه و جان انسان‌ها نیست و اموری از قبیل مراسم عرفه و نماز عید قربان و عزاداری محرم و صفر که همه ما با جان و دل به آن عشق می‌ورزیم را می‌توان موقتاً تعطیل یا به صورت فردی برگزار کرد و در سال‌های بعد تمام آنها را جبران نمود.

آقای رئیس‌جمهور! شما به عنوان فرمانده کل ستاد مقابله با کرونا مسئول جان مردم هستید. کاملاً روشن است که تصمیمات جدید ستاد، دقیقاً همان بلائی را به جان‌ها خواهد انداخت که لغو محدودیت‌های کرونائی با خود آورده است. به این واقعیت تلخ فکر کنید که با این تصمیمات، پائیز سیاهی در انتظار کشور ما خواهد بود. لطفاً تعارف با این و آن را کنار بگذارید و با ایجاد محدودیت‌های لازم به‌ویژه در زمینه تجمعات، کاری کنید که پائیز آینده مثل تمام پائیزها رنگارنگ و پر از خاطره‌های شیرین برای مردم ایران باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
270
17
ماه محرم و صفر، ماه برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است. ما هر چه داریم، از این محرم است و از این مجالس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
واقعا باعث تاسفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
امید است واکسن کرونا هر چه زودتر تولید شده تا مردم بتوانند به واسطه آن در مراسم محرم و صفر با شور و هیجان و البته با آرامش خاطر شرکت کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
دولت باید از هم اکنون در فکر تنظیم پروتوکل های بهداشتی برای راهپیمایی اربیعن بوده و با دولت عراق در این باره به رایزنی بپردازد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
آیا دین در خدمت انسان است، یا انسان در خدمت دین؟ دین برای انسان سازی است؟ یا انسان برای دین سازی؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
6
189
روحانی با این کارها میخواهد محبوب قلبهای عده قلیلی از کسانی که اصلا" او را قبول ندارند بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
درسته فکر کنم برای بعد از ریاست جمهوری نیم نگاهی هم به جایگاه تشخیص مصلحت داره البته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
8
165
كاش اقاي ريس جمهور كمي جسارت وشهامت بخرج ميدادند وامسال بخاطر كرونا برگزاري مراسم را كه امري كاملن مستحب ميباشد را لغو ميكردند در شرايطي كه از ريبس بيمارستان تا معاون وريبس پرستاري و كادر درمان بيمارستان شهدا همگي روي تخت بيمارستان خوابيده اند وبا يك فاجعه مواجه ميباشيم اقاي ريس جمهور با تعارف ورودربايستي برگذاري مراسم غير واجب را با كلمه بايد اعلام ميكند كه جاي تعجب وتاسف دارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
برای امثال شما جای تاسف و تاثر دارد چه طور برای مسافرت ها و تفریحات مردم ابراز نگرانی نمیکنید ؟ میدانید وضعیت قرمز الان نتیجه مسافرت رفتن و عروسی عزا گرفتن بدون ماسک و فاصله اجتماعی است نه مراسم مذهبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
کدام عروسی جوانها که ازدواج نمیکنند یعنی نمی توانند.سرپناه ندارند . تازه اونهایی هم که ازدواج کردند دارند طلاق میدهند .ترا هر که می پرستید آدرس اشتباهی ندهید. آمار بالا مربوط به بازگشایی های زود هنگام بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
28
5
میخواهد توپ بنداز تو زمین حضراتی که میگویند کرونا سکولاره ودین ستیزه،،،؟
سلطان
|
Netherlands
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
62
تو 7 سال اگه یه خدمت درست برای ملت انجام داده واقعا بگید این یه سال بی مدیریتی هم روش
قنبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
92
کلا کشور رها شده است به حال خودش تا هرچه پیش آید!!!
داریوش
|
Netherlands
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
63
جلو عروسی شخصی مردم می گیرند و داماد بازداشت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
70
مگر دانشگاه دو سال بنام انقلاب فرهنگی تعطیل نشد ؟ چرا الان با بهانه های واهی با جان ملت بازی میکنید؟ خودتان در جلسات فاصله حداکثری را رعایت میکنید اونم با تعداد محدود... آخه این چه مدیریتی ست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
69
هر وقت خودشان در یک مجلس شلوغ شرکت کردند ما هم شاید شاید بریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
43
ایشان استاد اینگونه حرکتها است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
100
17
دوستان تند نروید.
چطور قهوه خونه و رستوران و سفرشمال و اینها باعث انتقال ویروس نمی شه ولی مراسم عزاداری فقط می تونه ویروس رو منتقل کنه.
من نماز جماعت می رم. باور کنید همه فاصله رو رعایت می کنند و اکثرا با ماسک میان. مراسم عزادارای رو می شه اینطور برگزار کرد.
پاسخ ها
ملیحه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
چرا همش مقایسه می کنید... نه اون عروسی و رستورانش خوبه نه ایت مراسم محرم... کلن هرجا که تجمع باشه خطرناکه ... حالا دولت چیز تشریف دارن ی چرتی میگن.. ماها ک عقل داریم ... شرکت نگنیم.. تو خونه مون اگ اعتقادی هم هست عزاداری کنیم ... بخدا خطرناکه .. ب سن خودمون رحم نمی کنیم به ااون پدر و مادرای بنده خدامون رحم کنید که دیگه سنی ازشون گذشته ... باید سالم بمونیم که اونا هم سالم بمونن... اخه این چ اعتقادی عجیبی هست که باید بریزیم تو خیابونا.. بخدا خود امام حسینم دیگه با ما ایرانی ها کاری نداره از بس خنگ و بی منطق شدیم... بابا خطرناکه ... هرجا گه تجمع باشه خطرناکه ... هیشکی نمی تونه برای ادمای بی فکر و بی منطق کاری کنه ... عقلم خوب چیزی بخدا ... اگ ب کار بندازیمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اول اینکه کسی نگفته که تجمعات دیگر باعث افزایش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ نمی‌شود. دوم در تجمعاتی مانند یک عروسی یا عزاداری چند نفر شرکت می‌کنند؟ آیا قابل مقایسه با مراسم عاشورا است که تعداد چند ده میلیونی شرکت کننده دارد؟ چگونه است که مراجع تقلید شیعه در کربلا و نجف فتوای عدم برگزاری مراسم عاشورا را داده‌اند و هیچ کس متعرض آنها نشد اما در کشور ما صحبت از محدودیت در برگزاری مراسم عاشورا معادل خروج از دین شده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
59
اقای روحانی کارهای ضد و نقیض بسیار انجام میدهد که بر گذاری مراسم محرم یکی از آنهاست که نتیجه ای جز گسترش بیماری کرونا نخواهد داشت
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
10
37
بواسطه تحریم واکسنی به ایران نحواهند داد. پس راه حل اینه که قبل از پاییز همه کرونا بگیرند.
پاسخ ها
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
ضمنا مصوتیت در برابر این بیماری دو ماه است و دوبار و دوباره کسانیکه گرفتند میگیرند .
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
در جواب مژگان
مصونیت در برابر کرونا 6 ماه است. دولت نه پولی دارد که خرج مردم بکنه، از طرفی بیکار ها هم زیاد شده است.

هر کس زنده ماند پس ژن خوب داره!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
دکتر حریرچی در ابتدا می گفت هر کرونایی تقریبا دو نفر را آلوده می کنه، اخیرا گفته اند 406 نفر. متوجه اند آقایان چکار می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
17
آفرین آفتاب
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
40
سواستفاده ازمذهب
رام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
87
10
محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته و ما به حرف رییس جمهورمان گوش میدهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
24
4
با شناختی که از آفتاب دارم منتظر موضعگیری شما بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
خواستم بنویسم منتظر موضعگیری منفی شما بودم،احتمال دادم منتشر نمی کنید؛کمااینکه کامنت بعدی ام را منتشر نکردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
30
سلام، رئیس محترم جمهور، بیش از همه نگران متهم شدن از جانب جاهلان شریعت نما هستند. دین خدا و ائمه شریف، حفظ جان انسان را از همه چیز واجبتر شمردند و به آن تاکید نمودند.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
16
سلام به نظر من آقای روحانی لاقل در این مورد می دونه چیکار می کنه. یعنی وقتی رئیس جمهور میگه مراسم باید برگزار بشه دقیقا برعکسش انجام میشه. اگر این حرف رو نزنه که می گند رئیس جمهور سکولاره
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
قشنگ ثابت کرده نمیدونه داره چیکار میکنه
ایشون به چند درصد شعار هاشون عمل کردن جواب بدین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
39
چرا بحث میکنید خداوند عقل و شعور بهتون داده که تفکر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید اگر بروید چ پیش می آید اگر نروید چطور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
حرف حسابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
اونی که میره و میگیره، مهم نیست....
مهم اونایی هستن که از این بیماری می گیرن. ‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
47
عقل که در سر نباشد جان در خطر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
32
7
حتما باید فاصله گذاری و دستورات بهداشتی در برگزاری مراسم دهه محرم رعایت شود
ناشناس
|
Australia
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
40
در بسیاری از امور واجب شرعی اگر جان انسان در خطر باشد مثل نماز و روزه و حج انجام ان نه تنها واجب نیست که حتی انجام ان گناه است حال چه دلیلی دارد که یکباره در مرد یک امر مستحب اینگونه حکم صادر میشود خدا به همه ما رحم کند و به مسئولین این مملکت انصاف و درک واقعیات عطا فرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
78
13
همه ما به فدای امام حسین(ع)
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
از طرف خودت حرف بزن
امام حسین علیه‌السلام شهید شدند و کسیکه شهید شده بالاترین مرتبه رو پیش خداوند دارد حالا چرا عزاداری می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
امام حسین نیاز به فدایی ندارد .انموقع که نیاز داشت کسی نبود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
5
25
این انفعال از سوی قوه مجریه قابل بخشش نیست! ظاهراً آقایان از قیل و قال عده ای عوام زده ترسیده اند و فکر می کنند اگر مخالف برگزاری عمومی مراسم عزاداری محرم و صفر شوند، مورد هجمه جریان مخالف دولت قرار خواهند گرفت. ولی آقایان باید بدانند که بازی با جان مردم به مراتب خطرناک تر است.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
11
0
سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
20
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
15
این لفظ " باید" را ما در جمله ایشون در مورد شرکت در مراسم عزاداری نفهمیدیم
محمد مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
5
17
آخه روحانی چکار کنه تعطیل کنه میگن سکولار و بی دین نکنه بازم یه عده ناراحتن آخه این بخت برگشته چکار کنه؟ همین الانم باید دید آقای کریمی قدوسی چه فرمایشی میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
آقای دکتر روحانی این بنده خوب خدا، نه فقط با یک کریم قدوس که متاسفانه با کریم قدوسهای زیادی طرفه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
کریم قدوس یعنی چی ؟ اسم کسی است ؟
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
میخاد خودشو مدافع دین نشون بدهد شما با این وضع اقتصادی که درست کردی خواهشا دیگه نخواه به حرفت گوش،بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
روحانی کاره ای نیست ..این کشور هزار تا آشپز داره .هر که میرسه یک حرفی برا خودشون میزنن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
17
مسئولین ماهروقت وهرجاکم آوردن ازهمان ابتداازاحساسات وباورمذهبی مردم سواستفاده کرده اند میخواهیدجمعیت هزارنفریهارا تحت کنترل بهداشتی قراردهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
20
1
شاید رئیس جمهور می خواهد آخرین تیر خلاص را به کمی از اعنقادات باقیمانده مردم وارد کند .چنان حرف می زند که انگار شاهکار کرده است .به آن دسته از کسانیکه از برگزاری مسافرتها ،عروسی و غیره انتقاد می کنند بایستی یاد آور شد که اگر این عوامل از موارد تشدید کننده بیماری و مرگ و میر ناشی از ان می باشد انجام مراسم مذهبی را نبایستی کنار این دسته عوامل قرارداد چرا که دین برای تعالی بشر آمده است نه برای تشدید فقر گرسنگی و مرگو میر.
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
34
کاهش جمعیت یکی از مناسبترین راههاییست که برای برطرف کردم فجایع ا است ضمن اینکه با فروش قبر هم کلی پول بدست می آورند.
majd
|
Germany
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
8
سلام از دوگانگی وندانستن و........خسته شدیم واقعا تجمعات مراسم عزاداری ابا عبدا..... الحسین را نمیشود کنترل کرد .خسته هستم ازتقابل نظرات تصمیم سازان حوزه بهداشت اطراف رئیس جمهور وستاد مبارزه با کرونا با کارشناسان ومسئولین عزیز وزارت بهداشت .چرا بصورت عمیق وزارت بهداشت را یاری نمی کنید البته جواب مشخص است چون بلد نیستید. ونمی خواهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
13
تا حالا هر چی گفتند عکسش اتفاق افتاده. الان هم با تمام احترامی که به ماه محرم قایلم متاسفانه بچه ۵ ساله هم میدونه تجمعات محرم برگزار نخواهد شد. آقای روحانی هم با تمام وجود میخواهند پازل تناقض گویی های خود رو تکمیل کنند. احتمالا حس ترامپ بودن بهشون دست میده. این حرفا فیلم بازی و سیاسته
ناشناس
|
Poland
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
18
در اسلام این حکم رو داریم که نمیتوان حتی در تابستان در یک رودخانه خشک نماز خواند, چنانچه خوانده شود باطل است.
دلیلش هم کاملا مشخصه که مومن نمی‌تواند در جایی که جانش در خطر است واجباتش را انجام دهد.
خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
دوست عزیز این حکم رو از کجا آوردی
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
8
14
ریئس جمهور اگر بگوید مراسم محرم بر گذار نشود اورا مرتد اعلام می کنند این فرصت طلبان جناج محترم راست برای انها دین و مراسم محرم مهم نیست مهم زدن مخالفان خودشان است حالا با هر وسیله ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
43
5
ما هرچه داریم از محرم و صفر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
هر چه داریم ؟ مگه چیزی هم داریم جز بدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
14
این که عزاداری ها می‌تونه کرونا رو تشدید کنه توش شکی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
6
4
اگر آقای روحانی بگوید در مراسم شرکت نکنید فردا ۱۰۰نفر از همین آقایان صدایشان را بلند می‌کنند که اسلام از بین برد و ایشان غرب گراست و یکی از این آقایان علم الهدی است با این حرف آقای روحانی الان دیگه سکوت میکنند و ناچارند بروند خودشان کاری کنند که مردم گرفتار نشوند و روحانی هم راحت به کارهای نکرده اش فکر میکند هرچند از ایشان ناراضی هستم که رای دادم ولی از این حرکتش لذت بردم که قیل و قال درست نکرد بر علیه خودش و همه آقایان سکوت کردند
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
13
واقعاً برا شما متاسفم اگه فکر میکنید تاکید بر برگزاری مراسم محرم دستور شخص حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور هستش.
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
35
2
محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است هموطنان عزیز با عقل و درایت و رعایت ضوابط شرعی و قانونی مراسم را در فضاهای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و بدون طبل و اکو و..... مراسم را برگزار کنید واز خدا بخواهید در ظهور حضرت مهدی تعجیل فرماید بیائید به خالق پناه ببریم نه اینکه فقط فکر کنیم مشکل توسط خلق حل می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
26
3
محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته. اگر روحانی این توصیه نکند پس کی میتواند اینکار را نکند
mr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
23
1
فقط اين كد را به شما بدهم كه تمام مذهبي ها در ايران گوش به فرمان نيستند.
تعطيلي مراسم عزاداري محرم به سادگي تعطيلي مساجد نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
14
چرا روحانی تاکید می‌کند عزاداری‌های محرم باید برگزار شود؟
چون اختیار دست ایشان نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
29
اتفاقا خیلی روش مناسبی است برای حذف انسان هایی
وقتی علی رغم تمام توصیه ها باز اصرار به برگزاری این مراسم دارند انشاا... به حق پنج تن تمام ایران از شر بیشعورها راحت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
درود بر شرفت. ای کاش این اتفاق بیفتد
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
ان شأالله
ملیحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
27
امام حسین با ادمای بی عقلی مثل شما کاری نداره ... وقتی ب هوای عشق حسین میرین تو این مراسما... بعد میگیرین و خودتون و خانواده هاتون رو مریض می کنید و بعد چند نفرم که بین تون ضعیفم از بین میرن... این چ ثوابی هست... بخدا قسم ک اگ یکم انسان باشید نمیرید بیرونو و امسالو تو خونه تون عزداری می کنید اگ مومن واقعی هستین... نه جمع کن عذا و شماره تو خیابونا ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
4
یه پیغام برای پست ملیحه اشتباهی منفی زدم ببخشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
2
آقا منفی منو برای پست ملیحه یا مثبت کنید یا پیغام منو براش بزارید
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
13
اگه عزاداری محرم رو میشه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد پس چرا به مردم میگید برگزاری مراسم عزا وعروسی آمار کشته‌شدگان را زیاد کرده .چرا اجازه نمی‌دید مردم تو مساجد مجلس ختم برگزار کنند .اگر تجمع باعث شیوع میشه خب تو هیآت ها وحسینییه ها تجمع می کنند .امام سجاد برای حماسه عاشورا خوانده نشد چون بیماری یک معافیت در فرهنگ عاشورایی ست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
3
خوب خودشون تجمع نکنن . دلیلی نداره روحانی خودشو با خیل ... از الان درگیر کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
6
آقای روحانی در یک مراسم عروسی یا عزا نهایتا یک قبیله دور هم باشن،، ولی در مراسم محرم مردم یک کشور ،،
التماس ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
5
هرکس عقل داشته باشه توی مراسمات شرکت نمیکنه و خودش درتنهایی خودش مراسم رو برگزار میکنه
اینطور عقلانی تره
مگه باید به حرف روحانی گوش داد
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
2
2
عزیزان چرا شما به آقای روحانی اعتراض میکنید اون فقط رئیس جمهور است نه مرجع تقلید ؛برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله (ع) بر اساس فتوای مراجع تقلید است ،اگر اجازه بدند برگزار میشود واگر اجازه ندهند برگزار نمیشود .مراجع تقلید خودشان مردم را راهبری میکنند هر کس از مرجع تقلید خودش سوال کند نه از رئیس جمهور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
3
مشخص آقای روحانی با این حرفشون اصلا به فکر مردم نیستن فقط میخوان خودشونو یه جورایی موجه نشون بدن وگرنه که خود خداهم گفته در جایی که انجام عملی به بدن آدم ضرر بزنه نباید انجام بشه واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
3
از خود گفته نیست
این بنده خدا برای اتمام دوره اش روز شماری میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
3
خدا شفا بده...
حسین
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
3
حفظ جان از واجبات هست و این ویروس خطرناک از شخص نمیپرسه شما برای رقص وعروسی تجمع کردی یا برای عزاداری محرم... اون یه ویروس کور وفاقداحساس هست که دنبال میزبان وقربانی میگرده وبراش هیچکس فرق نمیکنه ومنتظر یک خطا واشتباه هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
1
هیج جای دنیا دولتمردان مردم شان را نا امید و به وحشت نمی اندازند در حالیکه از وقتی که کرونا در کشور ما شروع شده همه اش وزیر بهداشت میگه پاییز مردم همه خواهند مرد .پاییز وحشتناکی خواهیم داشت و ....عوض این حرف ها یه اقدام عملی برای کنترل بیماری بکنید این حرف ها را همه بلندند بگند.ایجاد وحشت در جامعه با چه هدفی صورت می گیره خدا میدونه؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
ای کاش برای شمال وتفریحات هم آفتاب موضع صریح بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
بخدا امام حسین راضی نیست که عزاداری کنیم باعث بشود یکسری بیمار شوند بخاطر این عزاداری همه کادر درمانی را این قدر عذاب بدهیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین