کد خبر: ۶۶۳۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

ثبت بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج و ۱۷۴ هزار طلاق در سال ۹۸/تهران در صدر استان ها

بر پایه آمار ثبت احوال کشور در سال ۱۳۹۸ در کل کشور ۵۳۰ هزارو ۲۲۵ ازدواج و ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق به ثبت رسیده است.
ثبت بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج و ۱۷۴ هزار طلاق در سال ۹۸/تهران در صدر استان ها
آفتاب‌‌نیوز :

از کل ازدواج های ثبت شده در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۵۳۰ هزارو ۲۲۵ ازدواج در کشور داشته ایم که از این میزان ۴۶۸ هزارو ۳۰۴ ازدواج در بخش شهری و ۶۱ هزارو ۹۲۱ ازدواج در بخش روستایی بوده است؛ این درحالی است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۵۵۲ هزارو ۸۹۴ ازدواج در کشور به ثبت رسیده و از این میزان ۴۸۹ هزارو ۲۴۷ ازدواج در بخش شهری و ۶۳ هزارو ۶۴۷ ازدواج در بخش روستایی بوده است.

از مجموع ۵۳۰ هزارو ۲۲۵ ازدواج ثبت شده سال ۱۳۹۸ در کشور بیشترین ازدواج به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۶۸ هزارو ۵۹۲ ، خراسان رضوی با ۴۷ هزارو ۳۷۹ و خوزستان با ۳۷ هزارو ۵۹۴ مورد است؛ از مجموع ازدواج های ثبت شده استان تهران ۶۷ هزارو ۲۴۸ ازدواج در بخش شهری و یک هزارو ۳۴۴ ازواج در بخش روستایی بوده است. در استان خراسان رضوی نیز ۴۲ هزارو ۸۴۹ ازواج در بخش شهری و ۴ هزارو ۵۳۰ ازدواج در بخش روستایی بوده است. در استان خوزستان هم ۳۴ هزارو ۴۷۵ ازدواج در بخش شهری و ۳ هزارو ۱۱۹ ازدواج در بخش روستایی به ثبت رسیده است.

همچنین کمترین ازدواج ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان های سمنان با ۳ هزارو ۳۹۲ ازدواج، ایلام ۴ هزارو ۹۱ ازدواج و کهگیلویه و بویراحمد با ۵ هزارو ۶۱۰ ازدواج بوده است؛ از مجموع ازدواج های ثبت شده استان سمنان ۳ هزارو ۱۲۲ ازدواج در بخش شهری و ۲۷۰ ازواج در بخش روستایی بوده است. در استان ایلام نیز ۳ هزارو ۳۹۰ ازواج در بخش شهری و ۷۰۱ ازدواج در بخش روستایی رخ داده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۴ هزارو ۷۲۶ ازدواج در بخش شهری و ۸۸۴ ازدواج در بخش روستایی به ثبت رسیده است.

از کل طلاق های ثبت شده در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق در کشور داشته ایم که از این میزان ۱۶۲ هزارو ۹۰۷ ازدواج در بخش شهری و ۱۱ هزارو ۹۲۴ ازدواج در بخش روستایی بوده است؛ این درحالی است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۷۶ هزارو ۹۲۲ طلاق در کشور به ثبت رسیده و از این میزان ۱۶۵ هزارو ۳۹۳ طلاق در بخش شهری و ۱۱ هزار و ۵۲۹ طلاق در بخش روستایی بوده است.

از مجموع ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق ثبت شده سال ۱۳۹۸ در کشور کمترین طلاق به ترتیب مربوط به استان های ایلام با ۸۱۵ مورد، سمنان با یک هزارو ۱۹۶ مورد و کهگیلویه و بویراحمد با یک هزارو ۳۳۳ مورد است؛ از مجموع طلاق های ثبت شده استان ایلام ۷۰۹ طلاق در بخش شهری و ۱۰۶ طلاق در بخش روستایی بوده است. همچنین در استان سمنان نیز یک هزارو ۱۴۴ مورد طلاق در بخش شهری و ۵۲ مورد طلاق در بخش روستایی بوده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یک هزارو ۱۷۳ مورد طلاق در بخش شهری و ۱۶۰ طلاق در بخش روستایی به ثبت رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۳۱ هزارو ۷۳۳ مورد طلاق، خراسان رضوی ۱۸ هزارو ۳۸۰ طلاق و فارس با ۱۰ هزارو ۹۳ طلاق بوده است؛ از مجموع طلاق های ثبت شده استان تهران ۳۱ هزارو ۲۹۸ مورد طلاق در بخش شهری و ۴۳۵ طلاق در بخش روستایی رخ داده است. در استان خراسان رضوی نیز ۱۷ هزارو ۳۵۶ مورد طلاق در بخش شهری و یک هزارو ۲۴ مورد طلاق در بخش روستایی بوده است. در استان فارس نیز ۹ هزارو ۴۰ مورد طلاق در بخش شهری و یک هزارو ۳ مورد طلاق در بخش روستایی به ثبت رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین