کد خبر: ۶۶۳۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

سرقت ۴میلیاردی آقا و خانم سرایدار از ویلای قلهک

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که در پوشش سرایدار اقدام به سرقت چهار میلیاردی از یک خانه ویلایی در شمال تهران کرده بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار کیوان ظهیری در حاشیه دستگیری این سارقان گفت: حدود ۱۰ روز پیش خبری مبنی بر سرقت از یک خانه ویلایی در محله قلهک از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ دریافت شد که به دنبال آن تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به حضور ماموران در محل گفت: با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد اموال با ارزشی از جمله طلا، چند تخته فرش دستباف، حدود ۳۰ عدد ساعت برند، مقادیری دلار، چند عدد تابلو فرش و یک دستگاه خودروی هایما از این خانه سرقت شده است. همچنین ماموران در تحقیقات بیشتر خود متوجه شدند که صاحب‌خانه ویلا روز پیش از سرقت، یک آقا و خانم را به عنوان سرایدار منزل خود استخدام کرده بود و اهالی منزل نیز آن شب برای حضور در یک مراسم عروسی، منزل را ترک کرده بودند.

ظهیری ادامه داد: بررسی‌های بیشتر نشان داد که صاحب‌خانه ویلایی، یک سوئیت سرایداری در مجاورت خانه خود را، در اختیار آقا و خانم سرایدار قرار داده بود که پس از بازگشت آنها به منزل مشخص شد، آنها در منزل حضور ندارند اما وسایل آنها در خانه سرایداری باقی‌مانده و لوازم منزل ویلایی نیز به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه ارزش اقلام مسروقه بیش از چهار میلیارد تومان بود، گفت: ماموران نخستین سرنخ را در خانه سرایداری پیدا کرده و پس از تحقیقات اولیه متوجه شدند خودروی هایما به سرقت رفته، در شهرستان بروجرد سوخت‌گیری هم شده است. در همین راستا نیز هماهنگی های قضایی لازم انجام شده و ماموران به شهرستان بروجرد اعزام شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: همچنین همزمان ماموران در بررسی حسابهای بانکی آقا و خانم سرایدار متوجه شدند مقادیر زیادی پول به حسابهای آنها واریز شده و این فرآیند همچنان ادامه دارد که بررسی‌های بعدی نیز نشان داد زن و مرد سرایدار اموال سرقت کرده از خانه ویلایی را به مالخران فروخته و در ازای فروش آنها، مبالغی را دریافت کرده‌اند.

ظهیری با بیان اینکه در مرحله نخست پنج نفر از مالخران این پرونده که مبالغی را به حسابهای سارقان واریز کرده بودند شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند، گفت: در ادامه نیز دو سارق در یکی از شهرهای غرب کشور دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند و این افراد در بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تمام اموال مسروقه از سارقان کشف شد، گفت: متهمان پس از انتقال به تهران، به مرجع قضائی معرفی شده و با حکم دادگاه روانه زندان شدند، همچنین اموال مسروقه نیز طی صورت‌جلسه تحویل مالباخته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین