کد خبر: ۶۶۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

جدول تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران می‌گوید: در روش اول، آن دسته از افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند و امروز هم همان حداقل را می‌گیرند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از گذشت ١٤ سال یکی از جدی‌ترین و قدیمی‌ترین مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان تأمین اجتماعی که بحث متناسب‌سازی حقوق بود، سرانجام با مساعدت دولت در مسیر پرداخت قرار گرفت، دو هفته پیش با مصوبه دولت ٣٢ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد. بخشی از این بدهی که حدود ٣٠ درصد برآورد شده، برای متناسب سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان استفاده خواهد شد. کارشناسان بیمه اختصاص این مبلغ را -آن هم در شرایطی که در ابتدای سال هم یکبار افزایش ٢٦ درصدی حقوق‌ها اعمال شده است- گام مهمی برای ترمیم حقوق و ارتقای معیشت حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌دانند. آنها می‌گویند میزان دریافتی سه میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی حقوق در مرداد ماه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ترمیم حقوق بازنشستگان

محمد اسدی، رئیس کانون بازنشستگان قزوین و دبیر کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور با اشاره به تصویب پرداخت ٥٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های برجای مانده دولت طی ١٠ سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی در مجلس می‌گوید: براساس این مصوبه سازمان هم مکلف شده است ٣٠ درصد این مبلغ در حدود ١٥ هزار میلیارد تومان را به بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دهد، این اتفاق مهم می‌تواند فاصله معوقات حقوق بازنشستگان را به علت درست اجرا نشدن ماده ٩٦ قانون (افزایش دستمزد مطابق با تورم) بوده تا حد زیادی جبران کند.

جدول تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی

وی با بیان اینکه برای ترمیم حقوق بازنشستگان باید این متناسب‌سازی انجام می‌شد، اظهار می‌دارد: در سال ٨٨ یک‌بار این همسان‌سازی انجام شده بود، اما در آن سال به صورت یارانه دولتی و نه به صورت جزئی از حقوق انجام گرفت و از آن سال تاکنون ترمیم حقوق‌ها انجام نشده بود.

به گفته او این همسان‌سازی تأثیر مثبت خود رابر معیشت بازنشستگان خواهد گذاشت و بخشی از ترمیم حقوق در قالب آن انجام می‌شود که بسته به جدول حقوق از ٣٠ تا ٧٠ درصد متغیر است و در کنار افزایش حقوقی که در ابتدای امسال صورت گرفت می‌تواند تأثیر خوبی در قدرت خرید بازنشستگان داشته باشد، برای مثال بازنشسته حداقل‌بگیر با ٣٠ سال سابقه خدمت که در اسفند ٩٨، یک میلیون و ٥١٧ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرد، حالا حدوداً ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دریافتی خواهد داشت که افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. او ادامه می‌دهد: این افزایش حقوق شاید با توجه به نرخ تورم چشمگیر نباشد، اما عدد بزرگی است.

افزایش بن و حق مسکن

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران می‌گوید: با تلاش‌های دولت و مدیرعامل سازمان در خصوص متناسب‌سازی حقوق نتایج مثبتی گرفته شده است. او اضافه می‌کند: در روش اول، آن دسته از افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند و امروز هم همان حداقل را می‌گیرند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند و حداقل حقوق را دریافت می‌کردند و در زمان حال نیز حداقل را می‌گیرند، چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. روش دوم در خصوص همسان‌سازی حقوق‌ها، شامل چند آیتم می‌شود.

به گفته دهقان‌کیا، در این روش، میزان سوابق در نظر گرفته می‌شود. همچنین میزان پرداختی‌ها را در نظر خواهیم داشت و به افرادی که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، نیز امتیازاتی تعلق خواهد گرفت. در این روش افرادی که ۱۰ سال سابقه دارند، تا ۱۵۰ هزار تومان و به ترتیب با افزایش سنوات این رقم تا سابقه ۳۰ سال به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. در این شیوه افرادی که ۳۵ سال سابقه کار دارند، چیزی در حدود ۴۸۰ و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

امتیاز دومی که این افراد می‌گیرند، این است که افرادی که با بیش از ۲۵ سال سابقه بازنشسته شدند و از حداقل حقوق بالاتر دریافت می‌کردند و یا سقف حقوق را داشتند، متفاوت عمل می‌شود، به نحوی که به عنوان مثال، کسی که با ۳۰ سال بازنشسته شده و در زمان بازنشستگی ۴ برابر حقوق می‌گرفت اما حقوق او، امروز به میزان دو برابر رسیده است، در فرمولی قرار می‌گیرد که تا ۴۰۰ هزار تومان اضافه پرداختی خواهد داشت. زیرا این فرد زمان بازنشستگی معادل چهار برابر می‌گرفته اما این رقم به دو برابر رسیده است. امتیاز دیگر مربوط به افرادی است که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، درخصوص این افراد نیز از یک درصد تا ۷ درصد حداقل دستمزد افزایش پیدا می‌کند. این ۷ درصد هم مربوط به کسانی است که ۳۵ سال سابقه کار دارند. باید منتظر باشیم تا ببینیم پایان ماه جاری به چه اعداد و ارقامی می‌رسیم.

دو فاکتور مهم در متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران

رئیس کانون بازنشستگان استان البرز، پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را اقدام بسیار خوب و ارزنده‌ای می‌خواند و می‌گوید: ۳۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از طریق رد شرکت‌هایی که دولت در اختیار دارد به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و این اقدام دولت در شرایط این‌چنینی تقریباً بی‌نظیر است به هر حال دولت و سپس وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به ثمر رسیدن پرداخت بدهی‌ها نقش مؤثری داشتند.

قلی شادبخش می‌افزاید: اقدام اخیر دولت موجب ایجاد منابع جدید در سازمان تأمین اجتماعی می‌شود و به دنبال آن بحث متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران پیگیری می‌شود.

توجه به ضریب پایه سنوات

ناهید حیدری، مدیر کل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی نیز درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گوید: با توجه به بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان ملزم شد که حقوق بازنشستگان را متناسب‌سازی نماید. بدین‌ترتیب این امر در دستور کار سازمان قرار گرفت و با استفاده از مشارکت‌های حداکثری و استفاده از نقطه نظرات کانون‌های عالی بازنشستگان، بر اساس فرمول‌های بیمه‌ای و میزان مشارکت هر فرد در پرداخت حق بیمه و همچنین مدت زمان پرداخت حق بیمه، ضمن رعایت اصل عدالت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به سرانجام رسید.

به گفته او، در این امر، ضریب پایه سنوات در نظر گرفته شد و مبنای آن از صفر تا ۱۰ سال و از ۱۰ سال تا ۳۵ سال است و هر مستمری‌بگیر بر اساس مدت سابقه و ضریب پایه حق بیمه مشمول همسان‌سازی حقوق می‌شود. از طرفی برای اینکه بتوانیم تشویقی هم برای سنوات بالاتر داشته باشیم، سابقه بالای ۲۵ تا ۳۵ سال را نیز در نظر گرفته‌ایم و همچنین از این ماه میزان دریافت کمک هزینه معیشتی یا همان بن و حق مسکن نیز نسبت به سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد داشته است و از ۹۰ هزار تومان در خرداد ماه به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

مدیر کل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی، می افزاید: مشمولین متناسب سازی، کلیه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان آنها هستند و این افزایش به همه سطوح دستمزد تعلق می‌گیرد. به گفته حیدری حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعتبار اختصاص داده شده است.

جدول تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۹
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
11
اقای دهقان کیا لطفا شما نظر ندهیدبا این نظر شما همان اش و همان کاسه ای تو این مملکت کسی سواد ندارد که همسان سازی را درست انجام دهد مسعولی که شما باشید...
طافی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
12
بابااین چه همسان‌سازی است که هی براش به به چه چه می کنی با روش من درآوردی شریعتمدار وسالاری وبیات سرمستمری بگیران کلاه گذاشتندوفقط ناعادلانه مابین سطوح مستمری ها فاصله گذاشتندو26درصدافزایش سنواتی راهم باهمسانسازی کذایی جمع می بندندتاآن رابزرگ جلوه میدهند قراربود همسان‌سازی برروی رقم2800000هزارتومان باشد وبه آن اضافه شود(تورم42درصدافزایش سنواتی 26درصد)
ذولقرنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
11
آخه با اینهمه گرونی این افزایش نا چیز چه دردی از این قشر حقوق بگیر کم میکنه اگر باز این گرونیها نبود خیلی خوب بود ولی با این گرونیها با این افزایش لاک پشتی چه کنیم مسئولین با این درآمدها میتونن دوام بیارن !!
پاسخ ها
یه بازنشسته تامین اشتباهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
یه جوری با ما رفتار میکنن انگار ما همه چیزو گرون کردیم و اینها دارن جبران میکنن!!!!
عباس قلی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
11
سلام .تنها نهاد بدون غل وغش تامین اجتماعی بود که مرتضوی آن را وارد حواشی بسیار کرد و فکر کرد که باید حلوا تقسیم کند ..سرمایه بزرگ تامین رفت ..املا و مستقلات را نابود کرد تا تامین به گدایی افتاد..حالا هم یک کلمه بگویید ...نداریم و نیست تمام شد ..بخدا تنها قشر امیدوار بدبخت و محتاج فقط مستمری بگیران هستند از آه و ناله این قشر بترسید
مهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
9
فقط حرفایه چرت به فکر اونای هم باشین که با یک میلیون حقوق دارن زندگی میکنن
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
کاش همه مسولان عین شما دلسوز بودن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
7
حقوق من باز که ازین جدول کمتره
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
جدول فرمالیته اس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
6
16
چرا کسانیکه حداکثر بگیرن حقوق آنها ۴ میلیون اضافه شده ولی حداقل بگیر ۱۲۰۰ اضافه شده این عدالت و همسان سازی هستش به نظر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
8
1
انشاالله موفق باشید
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
4
همسرم باز نشسته لشکری هستن باور کنید برای پول نون موندیم چون بزگیمد رفت آ مد منزل ما بیشتره. پول دارو نداریم.
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
10
محاسبات جدول اشکال دارد. اصلاح شود
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
8
این جدول هم با واقعیات نمیخواند
زهره واقعا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
9
واقعا این شد همسان سازی اصلا همسان سازی چه واژه ای هست که بکار می گیرید شما باید تورم را در نظر بگیرید این مبلغ ها که می فرمائید بدرد هیچکس نمی خورد مخارج سرسام آور زندگی را در نظر بگیرید حقوق بگیر یعنی روزی خود را فروخته بدولت خودش و خانواده اس همیشه چشم بدست دولت دارند بااین گرانی که برای مردم پیش آمده وروز بروز بیشتر هم میشود حقوق را زیاد نکنی مخارج روز مره را تامین کنید من بازنشسته خجالت زن و بچه نشه اینقدر هم تبلیغ نکنید صد تومان زیاد نکردید روی هر کالا صد بصد برابر می کشند که ماه بعد بازنشسته قادر نیست هیچ کالایی بخرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
8
درود میخ آهنین در سنگ این همسان سازی با این تورم یعنی گدا فرض کردن بازنشستگان یعنی لقمه گرفتن از دهان بازنشستگان
بعد از این همه سال روزی یک ریال اضافه میشه اصالتا تاثیری
با این تورم نداره
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
8
0
بعضی نظرات هیچی نمی ارزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
9
فقط فشار روی مستمری بگیران است این چه همسان سازی است با این همه گرونی به فکر قشر ضعیف باشید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
2
7
چرا همسان سازی شامل کسانی که با 10 سال سابقه و60 سال سن و 10 روز حقوق بازنشسته هستند نشده است. وبه آنها به ازای سابقه شون یک سوم حداقل حقوق که تقریباً 900هزار تومن میشه پرداخت نمیکنن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
4
آقا جانهای من همین میدونم که هر موقع توی حسابتان دیدید باور کنید .!!!!!
بهرام توکلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
4
سلام، همش چندروزه این اخبار تکراری رو میذارید چرا از حق و حقوق ماه‌های گذشته حرفی زده نمیشه تکلیف ماه‌های اول سال چی میشه که سایر بازنشسته ها ازاول سال گرفتن والان جوری صحبت میکنن که انگارشق القمر کردن، انگارکه خیلی با تورم تناسب داره وما باید کلامونو بندازیم هوا
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
1
زیر ببست سال هجده سال چقدر می گیرد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
5
0
باتشکر از شماکه زحمت می کشید
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
4
0
گرچه زندگی خوب و آبرومند حق همه بازنشستگان میباشد ولی با این جدول فعلا یک کارشناس لشکری و کشوری از یک راننده تامین اجتماعی حقوقش کمتر میشه ...من راضی هستم خدا کنه حداقلطفا بخشی از هموطنان قدری لذت آرامش را داشته باشند قصد تو هین و جسارت به قشر زحمت کش راننده نیست (بحث حقوق بر اثاث توانایی فردی شغلی مدرک تحصیلی تعیین میشود )همه حق زندگی خوب و آبرومند را دارند مخصوصا قشر بازنشسته که همه عمر و جوانی خود را صرف خدمت به کشور کرده اند ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
3
چرا هر کسی از راه میرسه یک لکد بهش میزنه هر کسی هر حقوقی را که میگیرد پنجاه در صد بهش اضافه کنید تا حق کسی که بالا بگیروپایین بگیر بوده از بین نره واین هم سبب نشود که طرف بگوید چه حداقل پرداخت کنی وچه حد اگثر حقوقها یکی است واین موضوع در اینده برای درآمد تامین اجتماعی خطر ناک است
ب ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
0
با سلام لطفا درمورد مدرک تحصیلی بازنشستگان لشکری ارتش که مدرک بالاتردززمان شاغلی گرفته ودرسیستم بازنشستگی ثبت نشده پی گیری شود باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
5
خدا از هرکسی که مردما به خاک سیاه نشوند نگدره بر گردونید قیمتها را به قبل با این گرونی مردم با ده سال سابقه چه کنند
بازنشستگان کشوري ولشکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
2
سلام بنویسید بازنشستگان تامین اجتماعی
این تیتر زدن شما بی نهایت ناپسند هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
3
من که متوجه نمیشم یعنی چی ضریب زمان مستمری ضرب و تقسیم می کنیم یک مثال عددی بزن تا قابل مفهوم باشه تازه به خودت فشار اوردی با افزایش ۱۷۲ درصدی بن رو کردید ۱۲۰ و مسکن رو کردید ۷۰ خیلی کاره بزرگی انجام دادید این دوتا آیتم رو جمع کنی ۱۹۰ میشه ولی برای شاغلین ۷۰۰ . ببپا تو چاه نیوفتی کارهای بزرگ به شما نیومده یک بار شده بیائید بگید این کارت سفر برای شما این کارت پاداش برای شما از این نوع هدیه ها برای شاغلین زیاد هست که داره پرداخت میشه برای هر مناسبتی کارت هدیه ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی پرداخت میشه . حالا چی داری بگی . ضمنا این ضریب زمان مستمری همسانسازی چیه عدد بگید چرا می پیچونید . نحوه محاسبه رو مثال عددی بزن تا قابل فهم باشه برای عموم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
2
بخدا مارو اذیت مکنید آخه چه همسان سازی هر روز یه چیزی میگید اینکه اسمش همسان سازی نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
1
3
آیا بهتر نبود بجای فرمول پیچیده که اصلا تنها چیزی که در آن دیده نمی شود عدالت است از رابطه ساده و منطقی زیر استفاده می شد
کافی است نسبت حاصل از مبلغ مستمری در زمان برقراری بر حداقل دستمزد همان سال را در حداقل دستمزد سال جاری ضرب نمایید
براین اساس شاید کمی به عدالت نزدیکتر می شدیم هر چند ارزش حداقل دستمزد در سالهای گذشته نمی تواند با حداقل دستمزد سال جاری برابری نماید چون متاسفانه همه ساله شاهد عدم انطباق افزایش دستمزد با تورم واقعی بوده ایم و به بیان ساده تر حداقل دستمزد در سال ۹۰ معادل سیصد و سی هزار تومان بود و سکه تمام در همان سال برابر ۳۹۱ هزارتومان بود به عبارتی حداقل دستمزد در سال ۹۰ ۱۳ تقریبا ۸۴ درصد یک سکه تمام بود بنابر این با قیمت سکه در سال جاری که ۱۱ میلیون میباشد حداقل دستمزد واقعی بیشتر از ۹ میلیون تومان باید باشد .
پاسخ ها
مستمری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
دقیقا با نظر شما موافقم این اصلا همسان سازی نیست شما اصلا فکری کردید در مورد اونایی که ۱۰ سال سابقه دارن اونا چه گناهی کردن دوست نداشتند که شوهر شون بمیره یا از کار افتاده بشن طبق این جدول اونا ۱۰۰ تومن میره رو حقوقشون بعد چرا افزایش سنوات ۲۶ درصد امسالم رو این حساب میکنین این چه ربطی به اون داره میخاین بگین ما ۸۰ درصد افزایش دادیم عدد و بزرگ نشون بدین بعده ۱۰ سال انتظار اینم از همسان سازیتون این گدا یکی ۱۰۰تا ۳۰۰ تومن میبرین رو حقوق ما بدبختا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
1
2
در هر دوران از زندگی حق کارگر خورده شده از کارگر مظلوم تر کسی نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
با اینکارها وحرفها فقط جنسها را گرانتر میکنید
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
0
لطفا مشخص فرمایید چرا باید ضریب افزایش دستمزد حداکثر بگیران باید بیشتر از میانگین بگیران باشد آیا مستحق ترند یا دریافتی کمتری دارن
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
1
زندگی خوب و آبرومند حق ما بازنشستگان است
از همه بازنشستگان عزیز درخواست میکنم این پیشنهاد را بطور جد و از کانال‌های مختلف پیگیری تا به گوش مسئولین برسه
در هر ماه پول آب و برق و گاز و 2 خط موبایل و اینترنت را برای بازنشستگان مجانی کنند
باور کنید کمک بزرگی به زندگیمان میکنه
یه بازنشسته تامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
1
همسان سازی باید نسبت به حقوق تیرماه باشه نه اسفند...زیادی زرنگ تشریف دارید...اون 26 درصد اضافه همیشگی بوده که هیچ تازه زیر تورم هم بوده!!!...80درصد و 68و.... جزء همسان سازی نیست...چرا همه رو بیسواد حساب میکنید؟ این یه تقلب اشکاره!!!
مهدب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
چرادراین ۸سال به فکر همسان سازی حقوق باز نشستگان نبودید حالا که میدانید پرداخت ان به گردن دولت اینده می افتد سرصدا وتبلیغش را برای خودتان می کنید
کیومرث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
من که دست راستم قطع شده وازکارافتادگی کامل هستم چرا 240 هزار بهم اضافه شده پس کو دوهشتصد پایه حدااقل بگیری ها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین