کد خبر: ۶۶۳۴۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

جزئیاتی از ماجرای گم شدن دختر کوهنورد در کردکوی

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به پرونده مفقود شدن سها رضانژاد، گردشگر تهرانی گفت: از ابتدای سال گذشته مجوز ۱۷۵ تور و آژانس گردشگری به دلیل تخلف لغو شده است.
جزئیاتی از ماجرای گم شدن دختر کوهنورد در کردکوی
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل برات معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور درباره سرانجام پرونده «سها رضانژاد» گردشگر تهرانی که ۲۰ تیر امسال در ارتفاعات جهان‌نمای کردکوی مفقود شده و تا کنون تلاش‌ها جهت یافتن آن بی‌نتیجه مانده است، اظهار داشت: سها رضانژاد از طریق آژانس خدمات مسافرتی «آمرا سیر» به ارتفاعات کردکوی سفر کرده بود و به غیر از رضانژاد ۲۶ مسافر با خرید تور از پایانه آرژانتین به مقصد گلستان حرکت کرده بودند.

وی افزود: منطقه جهان‌نما در کردکوی گلستان منطقه تفریحی برای آفرود و گردشگری است که به تصمیم شهرستان کردکوی و ستاد مقابله با کرونا گلستان به دلیل شیوع کرونا هیچ تور و فردی نباید وارد این منطقه می‌شد فرمانداری محل هم این موضوع را اعلام کرده بود.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور ادامه داد: ولی متأسفانه علیرغم اعلام فرمانداری تور مربوطه از مسیر دیگر غیر از مسیر اصلی به ارتفاعات کردکوی رفته و در آنجا اسکان یافته‌اند که سها رضانژاد یک روز پس از اسکان و هنگام صبح به گفته همسفران خود برای مسواک زدن از چادر خارج شده که پس از آن به تور بازنگشته است.

برات گفت: آژانس مسافرتی که سها رضانژاد از طریق آن تور گرفته بود تخلف انجام داده و این مسأله در کمیسیون رسیدگی به تخلفات تورها مورد بررسی قرار گرفته است همچنین تور لیدر قصور داشته و به همین علت مجوز آن نیز لغو شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون دستگیری به دلیل تخلف آژانس و تورگردشگری مربوطه داشته‌ایم یا خیر،‌گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری فقط در حوزه لغو مجوز تور می‌تواند اقدام کند و دستگیری در حیطه کار مراجع قضایی و انتظامی است.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تصریح کرد: آژانس مربوطه چندین تخلف داشته یکی اینکه با مسافران قرارداد نبسته و دیگر اینکه اجازه اسکان در محل کردکوی وجود نداشته است ولی متأسفانه این اقدام صورت گرفته بر همین اساس مجوز آژانس به مدت سه ماه تعلیق شده و مجوز تور لیدر نیز کامل لغو شده است.

برات اعلام کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت تور راه‌حل مناسبی جهت برون‌رفت از مشکلات این چنینی و کاهش تخلفات تورها است که از طریق آن نیروی انتظامی هم به سامانه ثبت تور دسترسی دارد و می‌تواند تورها را رصد و امنیتشان را بررسی کند.

وی گفت: این سامانه در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و به صورت دقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نتایج مؤثر در کاهش تخلفات تورها دارد.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور اعلام کرد:‌در سال ۹۸ مجوز ۱۵۰ تور و آژانس گردشگری لغو شد که ۵۶ مورد آن مربوط به تهران بوده است.همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز ۲۵ مجوز آژانس و تور گردشگری به دلیل تخلف لغو شده که از این تعداد نیز ۱۱ مورد مربوط به تهران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
7
تخلف جای خود اصلابرین اعدامش کنین الان بگین دختره کجاس
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
6
این الان برا خانواده اش نون و آب شد!؟؟
البته اینم میدونیم همه اش تقصیر خودش بوده و شما خیلییی خوبین..
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
1
پدر مادر این دختر که مردن از غصه
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
1
بیشتر اتفاقات اینچنینی از سهل‌انگاری بعضی ها و. سو مدیریت بعضی ها رخ می‌دهد که باید ریشه یابی بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
خب اره اینا تخلف کردن درست.
اما الان این بنده خدا ک گم شد چی شد اخرش.
فعلا اینو پیدا کنند بعدا دنبال مقصر بگردند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین