کد خبر: ۶۶۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

توصیه‌های بهداشتی قربانی کردن در شرایط کرونایی

اداره کل دامپزشکی استان گلستان در اطلاعیه‌ای با توجه به نزدیکی عید قربان، توصیه های بهداشتی را به منظور به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در اعمال قربانی کردن ارائه کرد.
توصیه‌های بهداشتی قربانی کردن در شرایط کرونایی
آفتاب‌‌نیوز :

در این اطلاعیه آمده است: «به‌منظور حفظ سلامت مردم و تأمین بهداشت عمومی جامعه، با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال وقوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، اداره کل دامپزشکی گلستان و شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان هستند.

بازرسین بهداشت گوشت دامپزشکی و ناظرین شرعی با استقرار در نقاط مختلف شهرها به‌ویژه در محل کشتارگاه‌های دامی شهرستان‌ها، دام‌های قربانی را از نظر آلودگی به عوامل بیماری‌زا به‌ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بازرسی می‌کنند. به همین منظور اکیپ‌های بازرسی گوشت از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ ظهر آمادگی خود را در روز عید قربان جهت ارائه خدمات بهداشتی اعلام می‌دارند.

جهت تهیه دام ضمن عدم تجمع و با رعایت دقیق و الزامات بهداشت فردی از قبیل استفاده از ماسک و دستکش، حتماً به مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام مراجعه و اکیداً از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و خیابان‌ها و افراد غیرمجاز خودداری گردد.

با توجه به مهیا بودن شرایط لازم جهت بازرسی و معاینه بهداشتی توسط دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و نیز نظارت بر ذبح دام‌ها در تمامی کشتارگاه‌های دام استان، از ذبح در معابر عمومی و خیابان و کوچه جدا پرهیز گردد. توصیه می‌شود از ذبح دام توسط افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

ذبح عمومی صرفاٌ در کشتارگاه های دام استان و زیر نظر کارشناس دامپزشکی انجام شود.

دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه بهداشتی آماده خدمت به هم‌وطنان و بازرسی و معاینه بهداشتی دام قبل، حین و بعد از ذبح هستند.

هنگام خرد کردن گوشت یا شستشوی آن از دستکش و ماسک استفاده شود.

گوشت‌های تهیه شده تا قبل از پخت بهتر است به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین