کد خبر: ۶۶۳۶۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا؛

پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم‌های ایام محرم اعلام شد

در اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر رعایت «دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئت های مذهبی، تکایا و حسینیه ها» در ایام ماه محرم تاکید شده است.
پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم‌های ایام محرم اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سیدوسالار شهیدان، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت «دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها» در ایام ماه محرم منتشر کرد.

مفاد این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضا‌های سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه‌ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

۲. برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می‌شود.

۳. مسئول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

۴. هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی‌شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می‌شود.

۵. صدا و سیما و نهاد‌های تبلیغی و مردمی نسبت به ارائه برنامه‌های ابتکاری مناسب وضعیت فعلی کشور و تقویت فضای معنوی و فرهنگ عاشورایی در فضای تبلیغاتی و مجازی اقدام کنند.

۶. کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و مردمی به ویژه رسانه ها، صدا و سیما و هیئات مذهبی نسبت به آماده سازی افکار عمومی و ارائه آموزش‌های بهداشتی ویژه ایام عزاداری اقدام می‌نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
18
حالا يكسال برگزار نكنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
15
خخخخخخ پروتکل بهداشتی مسخره بازی هم حدی دارد ه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
11
مردم زورشان به خودشان ميرسه شركت نكنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
9
شما می گویید مردم مقصر هستند و شیوع بیمار از گردهمایی ها و جشن ها ووو از طرف دیگر مردم میگویید شرکت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
8
بند ۶ گفته آماده سازی افکار عمومی توسط رسانه ها، صدا و سیما
عجب !
پس اینجوری هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین