کد خبر: ۶۶۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیرکل حقوقی سازمان محیط زیست:

ارتفاع پلاک وقفی دماوند بیش از ۴۰۰۰ متر است/ پیگیری قضایی درصورت حل نشدن مشکل

در پی انتشار اخباری مبنی بر وقف بخشی از کوه دماوند، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محدوده‌ای که در حال حاضر مورد اختلاف سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌ها است، ارتفاعی بیش از ۴۰۰۰ متر دارد و تاکنون هیچ مرجعی نتوانسته برای این منطقه سند مالکیت بگیرد.
ارتفاع پلاک وقفی دماوند بیش از ۴۰۰۰ متر است/ پیگیری قضایی درصورت حل نشدن مشکل
آفتاب‌‌نیوز :

داور نامدار اظهار کرد: موضوع وقف بخشی از کوه دماوند زمانی مطرح شد که همکاران ما در اداره منابع طبیعی استان مازندران برای تهیه نقشه کاداستر و اخذ سند مالکیت به اداره ثبت استان مراجعه کردند و متوجه شدند که دو پلاک از ۱۱ پلاک منطقه دماوند مشکلاتی در حوزه سوابق ثبتی موقوفه دارد.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کوه دماوند به عنوان یک اثر طبیعی ملی شناخته می‌شود و از اهمیت حفاظتی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بخشی از این محدوده‌ای که در حال حاضر مورد اختلاف بین اوقاف و سازمان جنگل‌ها است در محدوده اثر طبیعی ملی دماوند است و ارتفاعی بیش از ۴۰۰۰ متر دارد.

نامدار ادامه داد: نظر سازمان اوقاف این است که این مشکل در قالب کارگروه‌هایی که بین آن‌ها و سازمان جنگل‌ها وجود دارد، حل می‌شود. امیدواریم این اتفاق رخ دهد و اراضی کوه دماوند ملی اعلام شوند. در غیر این صورت ما و سازمان جنگل‌ها موضوع وقف کوه دماوند را از طریق دستگاه قضا پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ مرجعی نتوانسته برای منطقه‌ای از دماوند که اکنون مورد ادعا است سند مالکیت بگیرد حتی سازمان اوقاف نیز سند مالکیت ندارد و بر اساس ادعایی که وجود دارد یک دستور قضایی و یک مدرک قضایی در مورد وقفیت این نقطه وجود دارد. از این‌رو اداره ثبت استان مازندران نتواسته است که برای سازمان جنگل‌ها سند مالکیت صادر کند.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: چنانچه اختلافات بین مالکیت بخشی از کوه دماوند حل نشود سازمان جنگل‌ها می‌تواند به اعتبار اینکه بخشی از این عرصه در محدوده اثر طبیعی ملی دماوند است، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
10
همان حکم قضایی هم باید بر رسی شود چگونه صادر شده مثل روز روشن است و هرکس می فهمد که این خلاف است
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
5
پس اگر یکی از خاندان پهلوی یا قاجار سندی مبنی بر مالکیت کاخ سعداباد یا گلستان منوط به فرد میتوان مالکیت را برگرداند ؟! یا کاخ سعدآباد متعلق به همه مردم است سندی که سال ۱۳۴۱ که در ان زمان گستردگی تهران وشهرها اینچنین نبود وحال محیط زیست تا به این اندازه در خطر که در چند روز توسط گروهی به غارت ، آیا میتوان به یک سند اکتفا نمود یا ملی بودن اراضی انقدر محرز که باید قوه قضا تصمیم جدیدی بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
2
7
مشکل اینه تو کشور ما همه دارن کار خودشونو میکنن یهو از بالا سفارش میرسه.

دعا کنید از بالا سفارش نرسه
علی اصغر رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
2
لطف بفرمایید نام شخصی که وقف کرده را اعلام کنید.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
مدیر یا مجلس نمی تواند ملکی را وقف کند .
باید ملک شخصی با سند رسمی باشد .
ملک های پایین فرحزاد فلان مدیر با کمک مجلس وقف کرده . با پلاک هفتاد چهار که موجب تشویش
اذهان ساکنان و رفتار وقف ستیزی شده است .
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
در طی سالهای بعد انقلاب خیلی وقف نامه های جعلی درست کرده اندوزمینهای منابع طبیعی وجنگلها را تصرف کرده اند در برخی تصرفات مثلا اگر یک زمین هزار متری تحت عنوان زمین بالادست رودخانه یک وقفنامه داشته است آمده اند کل زمینهای بالادست رودخانه راکه مشنمل برصدها یا هزاران هکتار زمین بوده براساس تفسیر این وقف نامه تصرف کرده اند.متاسفانه اموال بیت المال شده است گوشت قربانی وهر کس سعی می کند که از این قربانی تکه گوشت بزرگتری بکند و سهم بیشتری را از اموال بیت المال مالاخود کند.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
جوش نزنید این جاعلان وقف نامه های منابع طبیعی وجنگلهای وطنی نه تنهابرای کوه وقله دماوند وقف نامه جعلی درست می کنند بلکه برای قله اورست وسایر قله های دنیا هم وقف نام درست می کنند وتا دولت هند یا دولتهای دیگر بخواهد بجنبند قله اوست را مالاخود کرده اند.تعداد زیادی از وقف نامه های موجود واقعی نیست ویا زمینهایشان غصبی و مستقیما مال مردم است ویا منابع طبیعی است که مال بیت المال ویطور عام مال مردم است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین