کد خبر: ۶۶۳۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

تجمع اعتراضی کارگران «کنتورسازی»

جمعی از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عملکرد مسئولان استانی در پرداخت مطالبات معوقه خود، مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع کارگری در کارخانه کنتورسازی ایران در تشریح دلیل تجمع امروز (سه شنبه 7 مرداد) گفتند: در جلسه‌ای که هفته پیش اعضای شورای کارگری کارخانه به نیابت از کارگران این واحد تولیدی با معاون اقتصادی استانداری و همزمان چند نفر دیگر از مسئولان در محل استانداری برگزار کردند، قرار شد با فروش سهام شرکت «نیرو کلر» که متعلق به کنتورسازی است حدود ۲۰ میلیارد تومان مطالبات مزدی و بیمه کارگران پرداخت شود.

کارگران در ادامه تصریح کردند: متاسفانه در روزهای گذشته مسئولان برخلاف مصوبه‌ای که به امضاء رسانده‌اند سهام شرکت «نیرو کلر» را به ارزش مالی حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد تومان فروخته‌اند و بجای آنکه این مبلغ را به حساب دادگستری برای پرداخت مطالبات کارگران واریز کنند، به دلایل نامعلومی آن را به خزانه دولت واریز کرده‌اند و هم‌اکنون دست ما کارگران به جایی بند نیست.

تجمع اعتراضی کارگران «کنتورسازی»

بر اساس گفته کارگران؛ آنها از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ ماه مطالبات مزدی معوقه دارند. آنها اظهار داشتند: ما در این سال‌ها برای حفظ کارخانه و اشتغال‌ تلاش کردیم با این‌حال کارخانه در این مدت به کرات تعطیل اعلام شده و آخرین بار نیز فروردین ماه سال جاری این واحد تولیدی شاهد بیکاری کارگران بود.

در ادامه کارگران درباره تعطیلی کارخانه در سال جدید گفتند: در فروردین ماه سال جاری و همزمان با تشدید شیوع کرونا، کارفرما به صورت غیابی به دلیل حفظ سلامتی کارگران؛ کارخانه را با ۱۳۶ کارگر تعطیل کرد. از آغاز سال جاری نیز ما منتظر دریافت مقرری بیمه بیکاری خود هستیم اما به دلیل معوقات بیمه‌ای، امکان بازگشت به کار بعداز ۵ ماه هنوز فراهم نشده است.

کارگران با بیان اینکه پیگیری نشدن مشکلاتمان باعث استمرار اعتراضات شده است گرچه تصور ما این بود که مسئولان شهرستانی پیگیر وضعیت شغلی ما خواهند شد، افزودند: استانداری مخالف بیکاری کارگران است به همین دلیل ضمن درخواست از مسئولان این نهاد دولتی برای پیگیری وضعیت پرداخت مطالباتمان که قول آن را پیشتر داده‌اند، با تغییر مالکیت کارخانه، بار دیگر فعالیت تولیدی کنتورسازی از سر گرفته شود چراکه کارخانه مشکلی برای تولید ندارد و کارگران نیز تا پایان اسفند ماه سال گذشته در این کارخانه مشغول به کار بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
مردم همه اینها را از چشم روحانی و دولتش میبینن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین