کد خبر: ۶۶۳۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

ترامپ بار دیگر برای درمان کرونا نسخه پیچید!

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به تبلیغ دارویی پرداخت که شواهدی برای موثر بودنش در درمان کرونا وجود ندارد.
ترامپ بار دیگر برای درمان کرونا نسخه پیچید!
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ بار دیگر اقدام به انتشار اطلاعات غلط درباره نحوه درمان این ویروس کرده است.

به نوشته این رسانه، رئیس‌جمهور آمریکا مطابق عادت معمول در شبکه اجتماعی توئیتر موثرترین روش‌ها برای درمان کووید-۱۹ را زیر سئوال برد و به بازنشر پیام‌هایی پرداخت که مدعی شده بودند داروی «هیدروکسی کلروکین» می‌تواند کرونا را درمان کند. در یکی از پیام‌هایی که ترامپ بازنشر کرده یک پزشک ادعا می‌کند از این دارو برای درمان صدها نفر استفاده کرده است.

پژوهش‌های علمی زیادی تأثیر این داروی ضد مالاریا در درمان ویروس کرونا را رد کرده‌اند و سازمان «غذا و داروی آمریکا» هم روز ۲۶ خرداد مجوز استفاده اضطراری از این دارو برای درمان این بیماری را لغو کرده است.

آزمایش‌های اخیر نشان داده‌اند استفاده از این دارو کمکی به درمان کووید-۱۹ نمی‌کند و در مواردی می‌تواند به ایجاد عارضه‌های قلبی منجر شود.

«تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هم حدود دو ماه پیش گفت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا را به دلیل نگرانی‌های ایمنی معلق کرده است.

تدروس روز ۵ خرداد در یک نشست آنلاین گفت این سازمان، موقتاً آزمایش بالینی این دارو را تا زمان انجام بررسی‌های لازم توسط نهادهای نظارتی معلق کرده است.

این اقدام یک هفته بعد از آن صورت گرفت که نشریه معتبر پزشکی لنست در مقاله‌ای درخصوص عوارض مصرف داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا هشدار داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین