کد خبر: ۶۶۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
تبعات اقتصادی شیوع کرونا تا سال ۲۰۲۵ باقی خواهد ماند

چشم‌انداز اقتصاد جهان بعد از کرونا

موسسه رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد که افزایش بیکاری و کاهش سرمایه‌گذاری ناشی از شیوع ویروس کرونا پتانسیل رشد اقتصادی جهان را برای چندین سال آینده کاهش خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی موسسه آمریکایی فیچ که بررسی وضعیت اقتصادی ۱۰ کشور پیشرفته جهان اختصاص دارد، نشان می‌دهد که تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا موجب افت ۰.۶ درصدی متوسط رشد سالانه این کشورها در مقایسه با روند رشد آنها در ۵ سال گذشته شده است.

بر پایه این گزارش نرخ رشد بالقوه آمریکا از ۱.۹ درصد به ۱.۴ درصد و نرخ رشد بالقوه اقتصاد بریتانیا از ۱.۶ درصد به ۰.۹ درصد خواهد رسید. همچنین متوسط پتانسیل رشد اقتصادی منطقه یورو (با احتساب میانگین وزنی رشد آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا) از ۱.۲ درصد فعلی به ۰.۷ درصد می‌رسد.

چشم‌انداز اقتصاد جهان بعد از کرونا

موسسه فیچ همچنین پیش بینی کرده که سطح تولید ناخالص داخلی اقتصادهای پیشرفته جهان تا اواسط دهه جاری میلادی همچنان ۳ تا ۴ درصد پایین‌تر از میزان آن در پیش از شیوع ویروس کرونا باقی بماند. به طوری رشد اقتصادی آمریکا در فاصله ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به ۲ درصد خواهد رسید که در صورت عدم شیوع ویروس کرونا این نرخ باید به بالای ۳ درصد می‌رسید.

در همین حال، ماکسیم دارمِت، مدیر گروه اقتصادی موسسه فیچ با انتشار بیانیه‌ای تکمیلی تصریح کرد که از شوک اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به دلیل افزایش بیکاری در درازمدت، افت ساعات کار، کاهش سرمایه‌گذاری و انباشت سرمایه، آسیب‌های پایداری به بخش تولید و عرضه اقتصاد جهان وارد خواهد کرد.

البته موسسه فیچ خاطرنشان کرده که شدت شیوع ویروس کرونا و موفقیت عملی بسته‌های احیای اقتصادی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی می‌تواند نتایج این پیش‌بینی را به طور مثبت و منفی تغییر دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین