کد خبر: ۶۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

تشدید شیوع کرونا در هنگ کنگ و هشدار فروپاشی سیستم درمانی

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هنگ کنگ، رهبر اجرایی این جزیره هشدار داد که سیستم درمانی و بیمارستانی‌ هنگ کنگ در آستانه فروپاشی قرار گرفته است‌.
تشدید شیوع کرونا در هنگ کنگ و هشدار فروپاشی سیستم درمانی
آفتاب‌‌نیوز :

کری لام، رهبر دولت محلی هنگ کنگ اظهار داشت که این ویروس "در آستانه شیوع گسترده در اجتماعات" است و از مردم خواست تا در خانه بمانند.

در حالی که هنگ کنگ در ابتدای شیوع کرونا در کنترل آن موفق بود، اکنون مرتباً از ۱۰۰ مورد روزانه جدید ابتلا خبر می‌دهد. این در حالیست که کمتر از یک ماه پیش میانگین تعداد موارد جدید روزانه در آن زیر ۱۰ نفر بود.

لام، رهبر اجرایی هنگ کنگ در بیانیه ای که در اواخر روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، هشدار داد که این جزیره در آستانه "شیوع کرونا در مقیاس بزرگ در اجتماعات است که ممکن است منجر به فروپاشی سیستم بیمارستانی و از دست رفتن زندگی‌های بسیاری به ویژه سالمندان شود.

وی از شهروندان خواست که اقدامات سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تا آنجا که ممکن در خانه بمانند.

اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که هنگ کنگ روز دوشنبه ۱۴۵ ابتلا و روز سه‌شنبه ۱۰۶ مورد ابتلای دیگر را تأیید کرد و از بیست و سومین مرگ کلی آن خبر داد.

از امروز، صرف غذا در رستوران‌ها ممنوع است و تنها غذای بیرون‌بر تحویل داده می‌شود و طبق سخت‌ترین قوانینی که تاکنون هنگ کنگ اتخاذ کرده است فقط دو نفر از اعضای خانواده‌های مختلف می‌توانند ملاقات داشته باشند.

هم اکنون استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی اجباری است.

پیش از این اعلام شده بود که فضاهایی مانند کافه‌ها، سالن‌های بدنسازی و سالن‌های زیبایی بسته خواهد شد.

در آغاز ماه جاری میلادی نیز اجتماعات عمومی تا ۵۰ نفر مجاز بودند اما کمی بعد این تعداد به چهار نفر کاهش یافت و اکنون به دو نفر رسیده است.

در آغاز شیوع بیماری ، سفر مرزی با چین به شدت کاهش یافت ، "مسیر و ردیابی" معرفی شد و سایر محدودیت ها نیز اعمال شد.

در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، هنگ کنگ هفته‌ها بدون یک مورد محلی انتقال کرونا در کنترل این عفونت موفق بود. اما با شروع زندگی به حالت عادی، افزایش موارد محلی انتقال مشاهده شد. متوسط تعداد مبتلایان جدید از ابتدای ماه تاکنون به بیش از ۱۲۰ مورد رسیده است.

به گفته یکی از استادان دانشگاه هنگ کنگ، این افزایش احتمالاً به دلیل "نقص در مراحل مرزی در هنگ کنگ" رخ داده است، چرا که بیماران از خارج از هنگ کنگ ممکن است ویروس را به جوامع داخلی جزیره منتقل کرده و منجر به انتقال محلی فعلی شده باشند.

آخرین کسی که در هنگ کنگ قربانی کروناویروس شد یکی از ساکنان یک مرکز نگهداری بود که حداقل ۴۵ عفونت در آن ثبت شده است.

دانشمندان محلی ابراز نگرانی کرده‌اند که این ویروس در گردش در هنگ کنگ می‌تواند خسارت بیشتری به همراه داشته باشد.

گفته می‌شود کروناویروس حداقل ۲۲ روز است که جهش نکرده است، به این معنی که می‌تواند به خوبی با انسان‌ها سازگار شده و انتقال آن آسان‌تر شده باشد.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، اخبار تایید نشده حاکی از آن است که احتمالا انتخابات پارلمان هنگ کنگ- شورای قانونگذاری- به دلیل شیوع کرونا می‌تواند تا یک سال به تعویق بیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین