کد خبر: ۶۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۲

چین: ایران با آژانس همکاری کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر چین از جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا ضمن افزایش همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زمینه را برای گفتگوهای بیشتر بر سر پرونده هسته‌ای کشورمان فراهم سازد.

به گزارش «خبرگزاری اقتصادی چین» ، ون جیابائو روز یکشنبه در دیدار با آقای داودی معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه ششمین نشست کشورهای سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای در تاشکند گفت: «جمهوری خلق چین حقوق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت می شناسد، در عین حال کشور ما به معاهده منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی کاملا پایبند است».

نخست‌وزیر چین در ادامه گفت: «گفتگوهای دوستانه بهترین راه حل موضوع هسته‌ای ایران است». وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه ایران «انعطاف‌پذیری بیشتری» از حود نشان دهد اظهار داشت که پکن به تلاش‌های خود برای حل مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای کشورمان از راه‌های دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

دکتر داوودی نیز در این گفتگو با اشاره به صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان بر اراده تهران جهت ادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

گفتنی است سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای در سال 2001 تاسیس شد و چین ،روسیه ،ازبکستان ،تاجیکستان ،قرقیزستان و قزاقستان اعضای ثابت آن هستند. طی سال‌های اخیر چند کشور دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در نشست‌های سالانه این سازمان حضور پیدا کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین