کد خبر: ۶۶۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

بسته حمایتی کرونای آمریکا شامل میلیاردها دلار تسلیحات است

بسته حمایتی یک تریلیون دلاری مقابله با کرونا که از سوی جمهوی خواهان سنا ارائه شده به دولت امکانات و سلاح های بیشتری برای مقابله با پاندمی کرونا می دهد؛به نظر می رسد قانونگذاران جمهوری خواه به چیزی بیشتر از یک دشمن نامرئی می اندیشند.
بسته حمایتی کرونای آمریکا شامل میلیاردها دلار تسلیحات است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقدام حمایتی جمهوری خواهان شامل میلیاردها دلار برای خرید جنگنده های اف ۳۵ ، هلی کوپترهای آپاچی و نفربر هایی است که لابی قدرتمند دفاعی واشنگتن به دنبال آن است.در کل این طرح ۸ میلیارد دلار به سیستم تسلیحاتی پنتاگون تزریق می کند اما توسط مقاطعه کاران دفاعی نظیر بویینگ، لاکهید مارتین و جنرال دینامیکز، شرکت هایی که در صدر صنایع نفوذی واشنگتن هستند.

این لایحه که از سوی ریچارد شلبی، رئیس کمیته اعتبارات سنا مطرح شد، به حساب‌های کشتی سازی پنتاگون، سیستم های تقویت کننده موشکی در کالیفرنیا و آلاسکا ۲.۲ میلیارد دلار تزریق می‌کند و حدود ۱.۴ میلیارد دلار سهم برای کمپانی لاکهید مارتین به منظور ساخت هواپیماهای ترابری سی-۱۳۰ و جنگنده‌های اف-۳۵ می‌پردازد. همچنین برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ نیز به واحد گارد ملی هوایی در آلاباما ارسال می‌شود.

در برخی از موارد، شلبی پیشنهاد احیای هزینه‌های کاهش یافته توسط دولت معادل ۴.۴ میلیارد دلار برای کمک به ساخت دیوار مرزی با مکزیک را مطرح کرده است.

بسته ۸ میلیارد دلاری خرید تسلیحات در واقعی بخشی از سهم ۲۹/۴ میلیارد دلار بودجه دفاعی از بودجه یک تریلیون دلاری اختصاص یافته برای مقابله با کروناویروس است که توسط کاخ سفید اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین