کد خبر: ۶۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
نوبخت مطرح کرد؛

تبدیل فارس به یک کارگاه بزرگ/ اتصال ریل فارس به یزد تا پایان سال

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز فارس به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و از رسانه ملی انتظار داریم که این مهم را به تصویر بکشد، گفت: تعهد کرده‌ایم که تا پایان امسال یزد از طریق ریل به فارس و برعکس مرتبط کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت پنج‌شنبه ٩ مرداد در آیین آغاز عملیات اجرایی خط سه مترو شیراز با بیان اینکه قانون اساسی مبنا و اصل همه اقدامات را مردم می‌داند، افزود: طبق اصل ٤٤ هر چه که می‌توانیم از مالکیت به مدیریت و برعکس باید به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کنیم و دولت در این باره تنها در جایگاه سیاست گذاری، نظارت و حمایت قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه قطار شهری، حمل و نقل شهری و رفاه شهری طبق قانون اساسی بر عهده شهرداری است و شورا هم باید در این راستا مساعدت سیاستی به شهرداری‌ها بدهد، عنوان کرد: رسالت ما در سازمان برنامه و بودجه تمرکز بر طرح و پروژه‌هایی است که طبق قانون، دولت باید آنها را به سرانجام برساند.

تبدیل فارس به یک کارگاه بزرگ/ اتصال ریل فارس به یزد تا پایان سال

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به انجام دو سفر طی یکماه اخیر به استان فارس، گفت: سفر فعلی به فارس و شیراز در راستای بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها و تخصیص اعتبار مورد نیاز به آنهاست.

نوبخت به پروژه بزرگ آزاد راه شیراز-اصفهان با مزایایی چون ایمنی جان مسافران استان‌های فارس و استان‌های مهمان اشاره و عنوان کرد: ١٢٠٠ میلیارد تومان امسال به این پروژه مشارکتی اختصاص داده‌ایم که امید است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه همه تعهدات مان را نسبت به این پروژه پیش از انجام این سفر پرداخت کرده‌ایم، به پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن -قائمیه هم اشاره و خاطرنشان کرد: سفر به استان‌های جنوبی مانند بوشهر و خوزستان باید از یک معبر و تنگه‌ای مانند تنگه ابوالحیات انجام می‌شد که در این سفر و پس از بازدید از این پروژه این اختیار را به استاندار تفویض کردم که اگر امکان بهره برداری از این پروژه تا پایان امسال وجود دارد، طی نامه‌ای اعلام کند تا ما نیز کمتر از ٤٨ ساعت کل پول را تخصیص دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با دستان پرتوان فرزندان این کشور در قرارگاه خاتم الانبیاء ٧٤٠ کیلومتر از چابهار به سمت زاهدان در حال ریل گذاری است، گفت: در جای جای این کشور نه تنها در زیر زمین مشغول کارهای عمرانی با شهرداری‌ها هستیم که روی زمین نیز استان‌های بزرگ به شبکه سراسری ریلی وصل شده‌اند.

نوبخت همچنین با بیان اینکه دولت متعهد به کمک به بخش‌های دیگری مانند نهاد شهرداری‌هاست، گفت: دولت ٥٠ درصد از اعتبار مورد شهرداری‌های سراسر کشور که مترو در زیر و روی زمین احداث می‌کند، را تامین خواهد کرد.نصف مبالغ مورد نباز مترو شیراز نیز به عهده دولت است و ما موظف به انجام تعهد خود در طول سال هستیم.

او با تاکید بر اینکه دولت برای تامین اعتبار متروی شیراز در کنار شهرداری و شورای این شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: بدون تردید تا پایان دولت تعهدات خودمان را نسبت به مترو شیراز ادا خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن تلاششان این بود که منابع داخلی ما تقلید یابد تا مردم متعضی شوند اما یک روز حقوق کارکنان دولت در شرایط رکود اقتصادی به تاخیر نیفتاده است.، گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با سرافرازی آن دوران را پشت سر گذاشتیم، امید است در دوران سخت اقتصادی هم بسلامت عبور کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین