کد خبر: ۶۶۳۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
جان باختگان کرونا در ایران به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۹ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۶۲۱ بیمار و ۲۲۶ فوتی جدید/ ۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۹ مرداد ۹۹/ شنایایی ۲۶۲۱ بیمار و ۲۲۶ فوتی جدید/ 26 استان در وضعیت قرمز و هشدار

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی بوده که در اسفند ۹۸ خیز ضعیفی از بیماری را تجربه کرده و موارد ابتلا و بستری در فروردین ماه متوسط بوده و موارد ابتلا و بستری در اردیبهشت با افت مواجه شد، اما از اوایل خرداد دوباره شاهد سیر صعودی بیماری در این استان هستیم و در حال حاضر موارد ابتلا و بستری روزانه به بیشترین میزان خود از شروع بیماری رسیده است. سه شهرستان در این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. شیب موارد بستری در شهرستان‌هایی مثل بروجن، فارسان و شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری نگران کننده است.

معاون وزیر بهداشت درباره وضعیت استان مرکزی نیز گفت: در استان مرکزی در اسفند شاهد خیز شدید بیماری در اغلب شهرستان‌ها بودیم. از اواخر فروردین تا اوایل خرداد، روند بیماری در این استان نزولی بود، اما از نیمه خرداد شاهد افزایش بستری روزانه در اغلب شهرستان‌ها بودیم. در حال حاضر یک شهرستان در وضعیت قرمز و ۵ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. شیب موارد بستری در برخی شهرستان‌های استان مرکزی مانند اراک، زرندیه، خمین، ساوه و دلیجان نگران کننده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام نقاط کشور آلوده به ویروس کرونا هستند و از مردم می‌خواهیم که با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشورمان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
1
14
حالا ببینید بعد کنکور چی میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین