کد خبر: ۶۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۲

انتقاد حزب‌الله از بی‌توجهی به سرنوشت بازداشت‌شدگان اربیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «حزب‌الله» ارگان حزب‌الله ایران در سرمقاله روز دوشنبه 14 آبان‌ماه خود با انتقاد شدید از دستگاه دیپلماسی کشور به دلیل بی‌توجهی به سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی بازداشت‌شده در اربیل عراق نسبت به فراموش شدن آنها هشدار داد. 

در بخشی از این مطلب آمده است:«310 روز از دستگیری 5 دیپلمات ایرانی در اردبیل از سوی اشغالگران عراق می‌گذرد. شاید آن روزهای اول اسارت كمتر كسی پیش‌بینی می‌كرد این اسارت چنین به درازا بكشد. یكی از دلایل این موضوع اظهارات امیدواركننده متعدد و مصاحبه‌های پی‌درپی مسئولان سیاست خارجی ایران و حتی عراق بود كه از آزادی قریب‌الوقوع این 5 نفر خبر می‌داد. اما گذشت زمان ثابت كرد كه طبیعت این ایام، انتشار اخبار داغ را می‌طلبد و آن ایام هم بهاری بود و بگذشت!»

ارگان حزب‌الله ایران می‌افزاید:«جالب‌تر اینكه گفتگوی مقامات دیپلماتیك ایران و آمریكا كه عده‌ای آن را شكستن تابوی 28 ساله تلقی می‌كردند، قرار بود این موضوع را هم به سرانجام رساند. چنان‌كه دستور رهبر معظم انقلاب نیز درباره این گفتگو اتمام حجت در موضوع اشغالگری بود و به‌راستی كدام موضوع مهم‌تر از دستگیری فرزندان برومند این سرزمین از سوی آمریكائی‌ها در كشور عراق بود، و آیا طرح این موضوع، از مصادیق اتمام حجت مدنظر رهبر معظم انقلاب نبود؟ متاسفانه در دیدار اول چنانكه مقامات گفتگوكننده اذعان كردند اساسا این موضوع مطرح نشد و در دیدارهای بعدی كه طرح شد نیز به نتیجه نرسید!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین