کد خبر: ۶۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۸
تازه‌ترین اخبار از تحولات پاکستان

مشرف بازداشت خانگی خود را تكذیب كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از اسلام آباد گزارش داد «پرویز مشرف» رییس جمهوری پاكستان شایعات سراسری در این كشور مبنی بر بازداشت خانگی خود را تكذیب كرد. 

بازداشت گسترده مخالفان مشرف [اینجا]

این شایعه درحال منتشر شد که در ادامه بحران داخلی پاکستان، در جریان درگیری نیروهای امنیتی با صدها وكیل پاكستانی كه در محوطه دادگاه عالی لاهور تجمع كرده بودند، عده‌ای مجروح شدند.

درپی اعلام حالت فوق‌العاده ازسوی پرویز مشرف رییس جمهوری پاكستان طی روز گذشته، اتحادیه وكلای این كشور خواستار برگزاری اعتصاب وكلا در روز جاری و برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف ازجمله در برابر دادگاه عالی شده بود اما نیروهای امنیتی پاكستان روز دوشنبه به مقر اتحادیه وكلا در شهر كراچی هم یورش بردند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «جنگ» پاكستان روز دوشنبه از ممنوع‌الخروج شدن شماری از فعالان سیاسی این كشور از جمله اعضای ارشد حزب مردم، مسلم لیگ (شاخه نواز) و سایر گروههای مخالف دولت خبر داد. در بین ممنوع‌الخروج‌شدگان اسامی «احسن بهون» (رهبر وكلا)، خانم «عاصمه جهانگیر»(از فعالان حقوق بشر) «اعتزاز احسن»، «راجه پرویز اشرف» و «یوسف رضا گیلانی» (از رهبران ارشد حزب مردم) و «مخدوم جاوید هاشمی» از حزب مسلم لیگ (شاخه نواز) دیده می‌شود.

پیش از این، «شوكت عزیز» نخست وزیر پاكستان شب گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی از بازداشت ‪ ۵۰۰‬تن از فعالان و رهبران سیاسی در پاكستان خبر داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین