کد خبر: ۶۶۴۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

جانسون: محدویت‌های کرونایی تمدید می‌شود

نخست‌وزیر انگلیس ضمن اعلام تمدید محدویت‌های کرونایی در این کشور، بابت عدم برگزاری شایسته عید قربان به‌خاطر این محدودیت‌ها عذرخواهی کرد.
جانسون: محدویت‌های کرونایی تمدید می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه تمدید اعمال محدودیت‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

جانسون در نشستی خبری با حضور مشاوران علمی دولت انگلیس گفت : «ارزیابی ما این است که برای تحت کنترل قرار دادن این بیماری باید پدال ترمز را فشرد».

وی افزود: «امیدوار بودیم بتوانیم [کسب‌وکارها را] در انگلیس بازگشایی کنیم اما خطرات [شیوع ویروس] کرونا همچنان پابرجا هستند. به همین دلیل محدویت‌ها تا ۱۵ آگوست ادامه خواهند داشت».

جانسون گفت: «مسلمانان نمی‌توانند آنطور که می‌خواستند عید [قربان] را برگزار کنند. از این بابت خیلی متأسفم اما نمی‌توانیم خطر کنیم».

او در ادامه گفت: «از وزارت کشور درخواست کرده‌ام با پلیس و دیگر نهادها برای اطمینان از رعایت مقررات اطمینان پیدا کند، بدین معنا که حضور پلیس برا اطمینان از رعایت آن‌ها افزایش خواهد یافت».

جانسون در حالی محدودیت‌ها جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مورد تمدید قرار داد که قرار بود برخی از آن‌ها از فردا (شنبه) لغو شوند.

وی چندی پیش در مصاحبه‌ای اذعان کرد دولت او در هفته‌ها و ماه‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در مهار آن دچار خطا شده است و «این [بیماری] چیز جدیدی بود که ما آن‌طور که باید در هفته‌ها و ماه‌های اول آن را درک نکردیم».

تا کنون بیش از ۳۰۲ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و حدود ۴۶ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین