کد خبر: ۶۶۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸

در گفت‌وگوی تلفنی روحانی و رئیس‌جمهور عراق چه گذشت؟

رییس جمهوری در تماس تلفنی با همتای عراقی خود بر لزوم تلاش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری های فی مابین و تسریع در اجرای توافقات دو کشور تاکید کرد.
در گفت‌وگوی تلفنی روحانی و رئیس‌جمهور عراق چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در تماس تلفنی برهم صالح رییس جمهوری عراق با وی، با تبریک عید سعید قربان به عنوان مظهری از وحدت مسلمانان جهان به دولت و ملت عراق، گفت: در طول تاریخ، پیوند عمیقی میان مردم دو کشور برقرار بوده که در این مناسبت‌ها آشکارتر می‌شود و امیدوارم با کاهش بیماری کرونا، مردم و مسوولان دو کشور بتوانند بیشتر با هم رفت و آمد داشته باشند.

وی، سفر نخست وزیر عراق به ایران را مثبت و فرصتی برای بررسی مسایل مورد علاقه دو ملت دانست و اظهار امیدواری کرد که تصمیم‌ها و توافق‌های فی مابین با تلاش مسوولان دو کشور هرچه سریعتر به اجرا برسد و بتوان روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور را بیش از پیش گسترش داد.

رییس جمهوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط همه جانبه با عراق مصمم بوده و آماده همکاری و انتقال تجربیات خود به این کشور در مسیر مقابله با بیماری کرونا است.

برهم صالح رییس جمهوری عراق نیز در این گفت و گو ی تلفنی با تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران، اظهار داشت: جلوه این عید بزرگ، وحدت مسلمین است و امیدوارم در شرایط کنونی جهان و شیوع بیماری کرونا، وحدت و همکاری میان همه کشورهای منطقه بیش از پیش گسترش یابد.

وی با قدردانی از حمایت ها و کمک های ایران به عراق در مسیر مقابله با بیماری کرونا، سفر نخست وزیر عراق به ایران را مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت همکاری، همگرایی و تلاش برای توسعه مناسبات و اجرای توافقات دو کشور تاکید کرد.

رییس جمهوری عراق افزود: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با ایران یک اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی عراق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین