کد خبر: ۶۶۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

بورس شنبه را مثبت آغاز می‌کند یا منفی؟

حالا بورس یک هفته ای است که مشتاقانش را در وضعیتی عجیب نگه داشته است. نه پای پس کشیدن برایشان مانده و نه پای پیش رفتن.
بورس شنبه را مثبت آغاز می‌کند یا منفی؟
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته‌ای که گذشت استراتژی بورس یک گام به پیش و دو گام به پس بود تا بالاخره کانون توجه سرمایه‌گذاران در این روزها، در هفته اخیر تنها یک درصد رشد را تجربه کند و سهامداران را با انبوهی سئوال بی‌جواب تنها بگذارد؟ روزهای طلایی بورس به پایان رسیده است؟ شرایط در روزهای آتی سخت‌تر است یا سهل تر؟ بورس دوباره پای در راه رشد می گذارد؟

قاسم صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه در این خصوص به خبرآنلاین گفت: شاخص بورس امروز جدا از همه اتفاقات در حال مقاومت برای رسیدن به کانال دو میلیونی است. وی با تاکید بر اینکه این مقاومت تکنیکالی است، توضیح داد: به نظر می‌رسد شاخص بورس نوسانی در محدوده کنونی تا یک میلیون و هشتصد هزار واحد تجربه کند و پس از اصلاح یا به عبارت دیگر استراحتی در این محدوده بار دیگر حرکت به سمت کانال دو میلیون را در پیش بگیرد .

بورس در فاز استراحتی کوتاه

وی با تاکید بر اینکه به هر روی پیش بینی می‌شود این مقاومت در هم شکسته و شاخص سد دو میلیون واحد را رد کند،گفت: آنچه در هفته گذشته در بورس رخ داد استراحتی کوتاه قلمداد می‌شود چرا که بررسی‌ها نشان می دهد در این روزها به رغم افت شاخص ، خروج پول از بازار سرمایه اتفاق نیفتاده است .

.ی تاکید کرد: در سه هفته اخیر استراتژی بورس دو گام به عقب و یک گام به جلو بوده است، اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به وضعیت بازار جهانی مقاومت شاخص برای فتح کانال دو میلیونی شکسته شود و سطح مقاومت بعدی رسیدن شاخص به کانال ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد است. در این وضعیت هر چه اصلاحاتی از این دست ، بیشتر اتفاق بیفتد سهامداران بیشتر منتفع خواهند شد چرا که در غیر این صورت اگر اصلاح شخص در آستانه ورود به کانال ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی عمیق تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اخبار تاثیرگذار بر بازار سرمایه اخباری مثبت است گفت: این هفته اخباری در خصوص افزایش نرخ خودرو و محصولات تولیدی شرکت های تایر منتشر شد که سهام این واحدها را دستخوش تغییر می کند از سوی دیگر شرکت های ساختمانی هم با رونق گرفتن خرید و فروش مسکن وضعیت مناسبی دارند و روند مثبتشان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: شرکت های رایانه‌ای ها هم راه افتادندو باتوجه به داستان کرونا و افزایش فروش خدمات این شرکت‌ها میشود گفت در این گروه صعود خوبی خواهیم داشت.

وی به افزایش جهانی تقاضای سنگ آهن و مس اشاره کرد و گفت: شرکت های فولادی و ... نیز به زودی پس از اصلاح روند مثبتی را تجربه می کنند.

توصیه به تازه واردان

صادقی در پاسخ به این سئوال که آیا بورس همچنان بر صدر بازارهای پربازده باقی خواهد ماند یا خیر ؟ گفت: تاکید دارم الان دیگر زمانی نیست که هرکسی بتواند از بورس سودآوری کامل را داشته باشد.

سهامداران باید بدانند این دوره گذشته است که هر کسی هر سهمی بخرد سود ببرد . حالا دیگر بحث انتخاب است، انتخاب درست سهم بر اساس تحلیل تکنیکال. وی گفت: این در حالی است که در ماه‌های گذشته آن سهم‌ها بدون توجه به تعریف تکنیکال، با رشد قیمت مواجه می‌شدند اما حالا دیگر نابلدها در این بازار ممکن است اذیت شوند.

وی گفت: توصیه من این است که سهامداران کم کم خود را به دانش روز مسلط کنند.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که بورس هفته آتی را چگونه آغاز خواهد کرد؟ گفت: احتمالا شنبه و یکشنبه شاخص بورس منفی باشد اما فکر می‌کنم دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه بازار بهتری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر شاخص حتی تا مرز ۱ میلیون و ۸۰۰ واحد عقب نشینی کند ، حمایت خوبی رخ داده و اتفاق مثبتی قلمداد می شود .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین