کد خبر: ۶۶۴۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فائوچی از دسترسی آمریکایی‌ها به واکسن کرونا در ۲۰۲۱ سخن گفت

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در جمع قانونگذاران با ابراز اطمینان از اینکه واکسن ویروس کرونا در اوایل سال آتی میلادی آماده باشد، گفت ۲۵۰ هزار آمریکایی اکنون داوطلب شرکت در آزمایش‌های بالینی هستند.
فائوچی از دسترسی آمریکایی‌ها به واکسن کرونا در ۲۰۲۱ سخن گفت
آفتاب‌‌نیوز :

 همراهان دکتر فائوچی که جمعه در جلسه مجلس نمایندگان حاضر شدند، اذعان کردند که کشورشان همچنان نمی‌تواند که نتایج تمام آزمایش‌های کووید-۱۹ را ظرف دو یا سه روز ارائه دهد. آنها همچنین از آمریکایی‌ها خواستند تا پیشگیری‌ اولیه شامل پوشیدن ماسک، اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و شستشوی دست‌هایشان را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ادامه صحبت‌ها، دکتر فائوچی گفت: به طرز محتاطانه‌ای خوش‌بین هستم که ما تا آخر امسال که وارد ۲۰۲۱ می‌شویم، به واکسن دست یابیم. فکر نکنم این رویا باشد... باور دارم که این یک واقعیت است و نشان خواهیم داد که واقعیت است.

این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کروناویروس در ایالات متحده افزود: نباید در حال حاضر به دنبال واکسیناسیون سراسری جمعی بود. فهرست اولویت‌ها بر اساس توصیه‌های مشاوران وجود دارد. در صدر این فهرست، کارکنانی مثل پرسنل درمانی یا گروه‌های پرخطر مردمی مثل سالخوردگان دارای بیماری‌های پیش زمینه‌ای قرار دارند. اما در نهایت، ظرف مدت زمانی معقولی، هر آمریکایی که نیاز به واکسن داشته باشد، می‌تواند آن را در ۲۰۲۱ دریافت کند.

آنتونی فائوچی همچنین در خصوص ایمنی واکسن‌های کووید-۱۹ که ساخته چین و روسیه باشند، ابراز نگرانی کرد.

شرکت‌های چینی بسیاری در صف رقابت تولید واکسن هستند و روسیه هم ابراز امیدواری می‌کند که اولین تولیدکننده واکسن برای عموم باشد و تاریخ هدف آنها سپتامبر امسال تعیین شده است. فائوچی در پاسخ به اینکه اگر واکسن‌های چینی و روسی اول تولید شوند آیا آمریکا می‌تواند از آنها استفاده کند، گفت این امر بعید است.

او گفت: امیدوارم چینی‌ها و روس‌ها این واکسن‌ها را پیش از توزیع برای هر کسی واقعا آزمایش کنند. ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن‌هایی پیش از آزمایش، آماده توزیع است، به اعتقاد من در بهترین حالت، مشکل‌آفرین است. ما سریع پیش می‌رویم. گمان نمی‌کنم زودتر از ما واکسنی تولید شود که ما بخواهیم به دیگر کشورها برای دریافت واکسن‌هایشان متکی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین