کد خبر: ۶۶۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

بازداشت رهبر فرقه مذهبی به جرم پنهانکاری در کرونا

«لی مان هی» رهبر فرقه «شین‌چونجی» کره جنوبی به اتهام پنهانکاری از جمله ارایه اطلاعات گمراه‌ کننده و خطرناک در مورد ویروس کرونا و همچنین اختلاس بازداشت شد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک دادگاه محلی در شهر «سوون» واقع در جنوب سئول امروز شنبه حکم بازداشت «لی»، بنیانگذار کلیسای «شین چونجی» را صادر کرد.

لی ۸۹ ساله مظنون به ارائه اسناد دروغین به مقامات بهداشتی درباره تعداد شرکت کنندگان در گردهمایی های این فرقه و محل برگزاری این گردهمایی ها در ماه فوریه است هنگامی که این فرقه مذهبی به کانون داغ گسترش ویروس کرونا در این کشور تبدیل شد.

وی همچنین متهم به اختلاس ۵.۶ میلیارد وون (۴.۶۸ میلیون دلار) از بودجه کلیسا و برگزاری رویدادهای مذهبی غیرمجاز در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ است.

«لی میونگ» قاضی پرونده در مورد جرائم متهم گفت: امکان بررسی مجدد وجود دارد اما برخی از اتهامات مشخص شده است علاوه بر این مواردی وجود دارد که نشان از تلاش های سیستماتیک برای از بین بردن شواهد است.

او خاطرنشان کرد: لی کهنسال و مبتلا به بیماریهای مزمن است اما برای حبس نامناسب تلقی نمی شود.

دادستان ها لی را دو بار در ۱۷ و ۲۳ ژوئیه امسال دادگاهی کردند و روز سه شنبه حکم بازداشت وی صادر شد.

مقامات این کلیسا نیز هرگونه پنهانکاری در مورد آمار و اطلاعات مربوط به کرونا را رد و اعلام کرده اند در این زمینه آماده همکاری هستند.

هم اکنون حدود چهار هزار عضو این کلیسا که بیشتر آنها عضو شاخه جنوب شرق این کلیسا در شهر «دایه گو» هستند کرونا دارند.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی با شناسایی ۳۱ بیمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا به افزون ۱۴۳ هزار نفر رسیده است که بیش از پنج هزار مورد آنها با این کلیسا مرتبط بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین